Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luullaan, että lähihoitajat pyyhkivät takapuolia päivät pitkät?

Vierailija
17.10.2012 |

Yleinen luulo tuntuu olevan,että lähihoitajan työnkuva on perseidenpyyhkiminen.. miksi näin? ihan mielenkiinnosta kysyn vain. Ajattele omaa työpaikkaasi, jos siellä töissä esim. 20 henkilöä, pyyhkivätkö he omia takapuoliaan koko päivän :D ei vanhuksien perseitä tarvitse sen useammin pyyhkiä kuin muidenkaan ihmisten..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama että lentoemännät vaan tarjoilee... jne.

Vierailija
2/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan 20 lähihoitajaa?

Kyllä niitä asiakkaitakin sitten on ihan kiitettävästi jo...

Ja kyllä se vaan tuntuu siltä että ei ehdi tekemään juuri muuta kuin vaihtaa vaoppija ja pyyhkiä pyllyjä, jotkut vanhukset kun ravaavat toistuvasti vessassa ja joka kerta pitää pyyhkiä.

Ja kehitysvammaiset voi sotata usein päivän aikana.

Ja lapsiryhmässäkin on aika monta vaippaa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se vaan tuntuu siltä että ei ehdi tekemään juuri muuta kuin vaihtaa vaoppija ja pyyhkiä pyllyjä, jotkut vanhukset kun ravaavat toistuvasti vessassa ja joka kerta pitää pyyhkiä.

Esim. ei ryhmäkodissa tarvinnut jatkuvasti olla takapuolia pesemässä. Toki aamuisin ja iltaisin tehtiin alapesut ja muuten sitten tarvittaessa.

Nyt olen kotihoidossa ja työ on kyllä erittäin monipuolista, takapuolien pesu on yksi työ muiden joukossa,.

Vierailija
4/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. hoitokodissa, missä 20 vanhusta, niin ei siellä koko päivä kulu takapuolia pyyhkien.

-ap

Vierailija
5/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää et vanhukset makaa vaipoissaan päivät pitkät kun lähihoitajat ei alennu vaihtamaan kun ovathan he sentään melkein sairaanhoitajia.

Vierailija
7/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet vanhusten kanssa hommissa, niin eikun pyyhkimään. Tai sitten päiväkodissa. Kakan kanssa touhuumista koko koulutus.

Osaatko sä tehdä jotain muutakin?

Vierailija
8/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesevät, pukevat, riisuvat, syöttävät, petaavat ja töpöttelevät crocksit jalassa tauoille.

Vierailija
9/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesevät, pukevat, riisuvat, syöttävät, petaavat ja töpöttelevät crocksit jalassa tauoille.

itse olen tehnyt lähihoitajan sijaisuuksia (ah-opiskelija) ja kyllä tosiaan vanhustyönpuolella suurin osa ajasta menee juuri siihen pepun pyyhkimiseen ja vaipan vaihtoon.

Vierailija
10/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin apuhoitaja tietenkin... siis sh-opisk. olen :)

-10-

Vierailija
11/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvastaa arkikielessä jotenkin sitä lähihoitoa elikkä kaikkea missä ollaan perustarpeiden kanssa tekemisissä. Joissain yksiköissähän asia on valitettavasti niin, ettei lähihoitaja saa koskea lääkkeisiin vaikka koulutustakin olisi, vaan sairaanhoitaja kiertää lääkärin kanssa, tekee hoitosuunnitelman, jakaa ja antaa lääkkeet ja tekee kaikkea muuta paitsi katsoo ja koskettaa potilasta.

Vierailija
12/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllisyyttä voi korostaa kengän värillä.

Tuo vaipan vaihto vaihtelee työpaikan mukaan, sh-osastolla voi olla vuodepotilaita, osa pääsee itse vessaan. Kotihoidossakin potilaiden taso vaihtelee, itse henk kohtaisesti olen auttanut pyllyn pesussa vuosi sitten viimeksi.

Vierailija
13/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne istuvat myös kahvihuoneessa juoruamassa.

Vierailija
14/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja ja olen töissä lastensuojelussa, harvoin tulee perseitä pyyhittyä (lapsiasiakkailta toki joskus). Lähihoitaja voi tehdä aika montaa muutakin hommaa kuin olla vanhustyössä :)

(vaikka oon minäkin osani siitä pyllyjenpyyhinnästä saanut männä vuosina, voi kyllä olen..)

Vierailija
15/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuolia pyyhin silloin parin ensimäisen vuoden aikana. En ole takapuolia pessyt tai pyyhkinyt 27 vuoteen.

Työpaikkoina ovat olleet kehitysvammaisten ryhmäkoti. Päihdehuolto ja nykyään mielenterveyskuntoutujien yksityinen hoitokoti.

Yleinen luulo tuntuu olevan,että lähihoitajan työnkuva on perseidenpyyhkiminen.. miksi näin? ihan mielenkiinnosta kysyn vain. Ajattele omaa työpaikkaasi, jos siellä töissä esim. 20 henkilöä, pyyhkivätkö he omia takapuoliaan koko päivän :D ei vanhuksien perseitä tarvitse sen useammin pyyhkiä kuin muidenkaan ihmisten..

Vierailija
16/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee omaa persettä pyyhkäistyä xD

Vierailija
17/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaista luulee? Kaikki tietää et vanhukset makaa vaipoissaan päivät pitkät kun lähihoitajat ei alennu vaihtamaan kun ovathan he sentään melkein sairaanhoitajia.

Lähärit todellakin käyttää aikansa lähinnä töiden välttelyyn.

Vierailija
18/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sh

Vierailija
19/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit voidaan väittää että hoitotehtävissä on tarpeeksi henkilökuntaa...

Vierailija
20/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen ja kyselen minkälaista vaivaa, kartoituksen jälkeen tarjoan aikaa tänään, huomenna, ensiviikolla tai myöhemmin riippuen tilanteesta. Selvittelen puhelimessa lastenne oikomishoidon kojeiden korjaus/hionta tarpeita, jaan kumilenksuja niskavetoihin, opastan "tikkuhoidon" aloituksessa jne. Kirjaan, kirjaan, ja kirjaan kaiken...

Tsekkailen särkypäivystykseen tulevilta INR arvoja, annan tarvittaessa antibiootti profyt. Ennakko- opastan asiakkaita eri hoitotoimenpiteistä esim. ilokaasu, nukutushoito, kirurgisen poisto jälkihoitoa unohtamatta.

Joinakin päivinä aikani menee omien potilaideni vastaanotolla. Asiakkaitani ovat 1, 3 ja 5 vuotis tarkastukseen tulevat lapsipotilaat vanhenpineen. Laitan eteenpäin tuttipullokaries, karies ja oikomishoitoon menevät jaan juniori hammasharjoja ja vinkkejä harjausongelmiin, kutittelen suupieliä ja loruttelen loruja laskiessani helmihampaita lasten suista.

Toisinaan kierrän kouluja antamassa terveyskasvatuksen ja suunhoidon oppitunteja. Useamman kerran vuodessa vietän päivän yläkoululaisille järjestettävillä suunterveysmessuilla juttelemassa teinien kanssa tupakasta, nuuskasta, mässystä, limuista jne.

Aina välillä lomien aikana verestän vanhoja muistoja työskentelemällä päivän tai pari suukirurgimme parina: Leikkaushuoneen valmistelu, poisto instrumentit, haavahaat ja ompeluvälineet leikkaustarjottimella, kirurgiset imut jne. vievät mielen aikaan jolloin valmistuin lähihoitajaksi suunterveydenhuollon puolelle.

Opiskeluaikan viimeksi olen työnpuolesta takamuksia pyyhkinyt ja vaippoja vaihtanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi