Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkö se menee? Palkattomasta sairaslomapäivästä...

Vierailija
17.10.2012 |

Eli jos siis tämä hieno suunnitelma ensimmäisestä palkattomasta sairaslomapäivästä toteutuisi ja se koskisi myös sairaan lapsen hoitoa. Sillonhan ei ole mitään järkeä vanhempien vuorotella lapsen hoidossa periaattella minä tänään - sinä huomenna. Siitähän tulisi jo kaksi palkatonta päivää. Onko tässä nyt jotain outoa...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessin mukaan, että eka sairaspäivä on palkaton. Esim rakennusala.

Vierailija
2/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä tuosta olisi työantajan kannalta. Me tehdään usein juuri noin, että vuorotellaan lapsen kanssa ja osittain yritetään tehdä niin, että toinen on aamusta töissä, toinen illasta ja välissä jatketaan kotona töitä, jotta työtä kärsisivät mahdollisimman vähän. Eli lopputuloksena lapsen saikusta huolimatta ei jää oikein mitään tekemättä vaan venytään ylimääräistä, kun ei kumpikaan joudu olemaan paljoa poissa kerralla.

Harmittavaa olisi, että tuosta venymisestä olisi kiitoksena palkan menettäminen kahdelta päivältä. Varmaan helpommin tulisi todettua, että olkoot toinen koko lapsen saikun poissa ja jätettyä työpaikka pohtimaan miten työt tulee tehtyä. Useamman päivän aikana joutuu joku muu jo tekemään työt. Mulla esim. määrättyihin töihin lähin henkilö, joka osaisi niitä tehdä sijaitsee 200 km:n päässä. Hän joutuisi ajamaan tekemään ne, jos olisin useampia päiviä poissa ja poissaoloni ajoittuisi huonoon aikaan.

Mielelläni venyn, jotta nuo saadaan tehtyä kun pitää, mutta jos ne pitäisi tehdä siten, että viedään vielä palkkaa pois, ei motivaatio olisi ihan kamalan korkea venymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kokoomuksella on vaatimuslistalla sekin että sairaan lapsen hoitoon ei saa enää vapaata.

Vierailija
4/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä ainakaan ja on kirvesmies

Vierailija
5/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lain mukaan työkyvyttömänä olevalla työntekijällä on oikeus sairausajan palkkaan, jos hänen työskentelynsä on estynyt sairauden tai tapaturman vuoksi. Sairausajan palkkaa maksetaan lain mukaan sairastumispäivältä (jos se työssä oltaessa olisi ollut työntekijän työpäivä) ja sitä seuraaviin yhdeksään arkipäivään sisältyviltä työpäiviltä."

Vierailija
6/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä ainakaan ja on kirvesmies

ja kyllä työehtosopimuksessa lukee, että ensimmäinen sairaspäivä on palkaton! Tosin en muista koskiko vain alle 2 vuotta töissä olleita.

Vierailija
7/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monissa perheissä tämän seurauksena se pienempi palkkainen eli äiti hoitaisi sitten aina sairaat lapset.

Tietysti näin voi olla jo nytkin osalla mutta palkattomuuden vuoksi hoitajan vaihtamisesta tulisi kallista.

Vierailija
8/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään sairaana hoitoon, vai?

Vierailija
9/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kokoomuksella on vaatimuslistalla sekin että sairaan lapsen hoitoon ei saa enää vapaata.

Lainaus puuttui.

-10

Vierailija
10/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään sairaana hoitoon, vai?

Joko isä, äiti tai vaikka mummonkaima...

Vierailija
11/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa, siitä ei vain tule rahaa. Ei kukaan kiellä kotiin jäämästä.

Vierailija
12/12 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkkaisena ja pienen lapsen äitinä mä joudun "maksajaksi". Ja lopulta kuitenkin ne työt jää minulle tehtäväksi. Ymmärrän kyllä yrittäjien kannan asiaan, kun joudutaan palkaamaan sijaiset yms. Ei tämä muuta meidän perheessä kuin sen että minä olen kotona koko sairauden ajan eikä puoliteta miehen kanssa. Ei ole mummoja eikä varaa palkata hoitajaa. Kaiken lisäksi lapset useimmin sairastaa sen kaksi-kolme päivää. Mutta joo pikkuyrittäjälle tälläinen on varmasti iso helpotus.

Ehkä sen pitäsi olla jotain tältä väliltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi