Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Doula synnytykseen ?

Vierailija
17.10.2012 |

Olen harkinnut , että palkkaisin doulan mukaan synnytykseen. Mies on myös tulossa, mutta on sairaalakammoinen eikä ehkä pysty olemaan synnytyshuoneessa koko aikaa.

Minua mietityttää , että onko doulan läsnäolosta aina apua ja tukea ? Vai voiko doula olla jotenkin haitaksi ? Onko kellään negatiivista kokemusta doulasta ? Kannustavatko doulat aina nimenomaan luonnonmukaisuuteen , itse ottaisin kyllä mielellään kivunlievitystäkin ?

Raskaana olen h. 18 ja synnytys pelottaa kovasti.Jotenkin kaipaisin jonkun rauhoittavan ihmisen läsnäoloa synnytyksessä , mies kun pelkää vielä enemmän .

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doula olis varmasti hyvä sun tarpeisiin! Doula juttelee sun kanssa siitä mitä haluat ja on "sun äänesi" synnytyksessä jos et muista tai saa sanottua jotain mitä oot kuitenkin suunnitellut. Doula tukee sua, ei halua pakottaa mihinkään luomuhommiin mutta toisaalta tietää niistäkin jutuista niin paljon että siitä on hyötyä vaikkei kokonaan ilman lääkkeitä haluais mennäkään. Doula muistuttaa ja rauhoittaa sua synnytyksessä mutta osaa myös jättäytyä taka-alalle jos haluatte olla rauhassa miehen kanssa. Doulalta voi pyytää ja hälle voi kertoa mitä toivot synnytyksestä ja mikä haluaisit olevan doulan osuus siinä. Että SUOSITTELEN! Omat kokemukset tosi hyviä, mieskin oli mukana, mm. päädyin doulan ehdotuksesta kokeileen ammetta joka lievittikin kivut täysin mulla!

Vierailija
2/7 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman yhteystiedot jo netistä löysinkin. Lohduttaa jotenkin ajatus ihmisestä , joka ymmärtää mitä synnytyksessä tapahtuu ja tulee avukseni.

Vierailija
4/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ei ole minulle nyt ajankohtainen, mutta kysynpä kuitenkin seuraavaa: Voisinko palkata omaksi doulakseni jonkun pätevän kätilön? Siis maksaisin palkan hänelle, mutta synnytys tapahtuisi kuitenkin jossakin sairaalassa. Kätilön ei tietty tarvitsisi edes kertoa välttämättä, että hän on kätilö.  Joskus kuulee juttuja, että synnytyssairaaloissa on joskus niin kiire, etteivät kätilöt ehdi tarkkailemaan synnytystä odottavia äitejä kovin hyvin. Tällainen oma ammattilainen vierellä tuntuisi tosi turvalliselta. Alakauttasynnytys kun tuntu muutenkin niin riskipeliltä lapsen turvallisuuden ja terveenä syntymisen kannalta. 

Vierailija
5/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys ei ole minulle nyt ajankohtainen, mutta kysynpä kuitenkin seuraavaa: Voisinko palkata omaksi doulakseni jonkun pätevän kätilön? Siis maksaisin palkan hänelle, mutta synnytys tapahtuisi kuitenkin jossakin sairaalassa. Kätilön ei tietty tarvitsisi edes kertoa välttämättä, että hän on kätilö.  Joskus kuulee juttuja, että synnytyssairaaloissa on joskus niin kiire, etteivät kätilöt ehdi tarkkailemaan synnytystä odottavia äitejä kovin hyvin. Tällainen oma ammattilainen vierellä tuntuisi tosi turvalliselta. Alakauttasynnytys kun tuntu muutenkin niin riskipeliltä lapsen turvallisuuden ja terveenä syntymisen kannalta. 

Käsittääkseni doulana toimii myös kätilöitä. Sähän saat tuoda synnytykseen just sellaisen tukihenkilön kuin haluat :)

Vierailija
6/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan todellakin doulaa! Hän on sinua varten eikä tuputa omia ajatuksiaan. Hänellä on aikaa kuunnella ja tukea. Sekä ymmärrystä raskaudesta, äitiydestä ja synnyttämisestä enemmän kuin miehellä voi olla.

Vierailija
7/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin naapurin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme