Olen työkyvytön, haluatko sanoa minulle jotakin?
Joskus tuntuu, että ihmiset haluaisivat sanoa minulle jotain, mutta eivät kehtaa. Nyt sinulla on oiva tilaisuus sanoa, mitä ajattelet siitä, että olen masennuksen takia työkyvytön!
Kommentit (31)
Mulla ei kyllä tule mieleen kuin se yksi ammatti, joten kerro nyt ihmeessä, mitä töitä tarkoitat?
eli siis jos vaikka on asiantuntija tmv. Ei se tieto päästä häviä vaikka liikuntakyky menis...
Halkoja ei pysty hakkaa eikä savupiippua nuohoamaan mutta muuta kyllä.
Lukee vaikka kirjoja nauhalle sokeita varten....
Mulla ei kyllä tule mieleen kuin se yksi ammatti, joten kerro nyt ihmeessä, mitä töitä tarkoitat?
-oletko pysyvällä eläkkeellä vai kuntoutustuella?
-millaista hoitoa saat jotta voisit palata työelämään vielä?
-oletko käynyt kelan tukeman terapian jo?
Itse olin väliaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja virallsesti työkyvytön vakavan masennuksen sekä muiden mt-ongelmien takia. Menin SILTI töihin osa-aikaisesti ja pärjäsin. Samalla kävin psykoterapiassa.
Itse olin väliaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja virallsesti työkyvytön vakavan masennuksen sekä muiden mt-ongelmien takia. Menin SILTI töihin osa-aikaisesti ja pärjäsin. Samalla kävin psykoterapiassa.
Oliko vaikea saada töitä? Oliko sulla isoja aukkoja työhistoriassa ja ikääkin ihan liikaa, kuten mulla on? Kaunistelitko asioita vai kerroitko totuuuden työhaastattelussa? Todella kovasti toivoisin että pääsisin töihin, mutta pelottaa edes yrittää.
Oliko vaikea saada töitä? Oliko sulla isoja aukkoja työhistoriassa ja ikääkin ihan liikaa, kuten mulla on? Kaunistelitko asioita vai kerroitko totuuuden työhaastattelussa? Todella kovasti toivoisin että pääsisin töihin, mutta pelottaa edes yrittää.
Olin nuori ja ilman minkäänlaista työhistoriaa (kuitenkin sen ikäinen että olisi hyvä että jotakin kokemusta olisi ollut) ja lukion päättymisestäkin useampia ns.tyhjiä vuosia. En kertonut sairaudesta eikä se tullut töissä ilmi. Noita välivuosiakaan en selitellyt. Työ oli kassamyyjänä, eli kohtuullisen helppoa tehdä osa-aikaisena. Sittemmin aloitin opiskelut, mutta vuosia tien tuota työtä, siitä oli helppo aloittaa.
Ainiin ja sain ensimmäisen hakemani työpaikan. Haastattelussa ei tarvitsekaan kertoa, mutta jos on työhöntulotarkastus siellä kannattaa sanoa että on masennustausta. Aluksi voi muuten hakea osa-aikaeläkettä, itse en sitä hakenut koska halusin pärjätä omilla tuloilla ja elättää itse itseni.
Oletko pystynyt työpaikalla puhumaan näistä oireista? Mietin, kun itse toimin esimiehenä, että auttaisin ehdottomasti, jos jostakusta tuntuisi tältä! Ei töittä ole pakko vaan suorittaa ja onnistua, ihmisiä siellä ollaan ja pyritään tukemaan toinen toisiaan silloin kun on hankalaa!
ei vaan oikeasti aina pysty tekemään "edes jotakin työtä". Itse yritin masentuneena ja muuten ongelmaisena tehdä töitä ja paristakin hyvin simppelistä paikasta sain potkut koska aivot ei yksinkertaisesti toimineet kunnolla, vaikka kuinka yritin. Sama olo oli kuin jos itsellenne sanottaisi töissä, että ensi viikon projektisi on keksiä aikakone. Ei vain pystynyt.
joten ei ole oikein mitään, mitä en kehtaisi sanoa. Käyn kuntouttavassa toiminnassa, että joskus ehkä pääsisin opiskelemaan itselleni viimein tutkinnon ja tekemään jotain töitä.
En halua muuta sanoa, kun voimia ja parempia päiviä teille.
on loisimista vaikka vakuutusyhtiö maksaisi.
No voi makuultakin tehdä joitain töitä. Työtapaturma on jo parempi syy "loisimiselle"; hän sentään oli töissä jossa kävi valitettava vahinko.
Näitä pääkopan takia loisivia en hyväksy.... jos pää ei kestä työskentelyä porukassa kun rupee jännittämään tmv... niin sit yksinäistä työtä vaikka metsän istuttajana