Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko täytyy sietää näitä työolosuhteita?

Vierailija
16.10.2012 |

Istun avokonttorissa, joka on mallia "from hell". Ei siis mikään nykyaikainen malli vaan täydellinen irvikuva sellaisesta.

Täällä vetää, siis ihan järkyttävästi. Kun tulen muualta tähän tilaan, huomaa kun hiukset suorastaan hulmuaa ja ilmavirta jäädyttää kädet. Hanskat saisi olla kädessä.

Lisäksi täällä on muutama moottoriturpa, jotka huutavat, kiroavat, kirkuvat, nauravat, läpättävät taukoamatta. Niin kovalla äänellä, että ei edes puhelimessa pysty puhumaan. Pää hajoaa siihen akkojen mekkalaan.

Olen kärsinyt tätä nyt toista vuotta, ja nyt alkaa mitta täyttyä. Olen puhunut asiasta esimiehelle, työsuojeluvaltuutetulle, henkilöstöpäällikölle, henkilöstöjohtajalle, työterveyshoitajalle, möykkääjien esimiehille, kaikille asiaan kuuluville ja mitään ei tapahdu. Tilanne jatkuu.

Ja nyt on taas syksy ja täällä on entistä kylmempää ja vetoisampaa.

Etätyötä ei saa tehdä, pitää olla paikalla vastaamassa puheluihin (ihan kuin tämä palvelukeskus ei voisi toimia langattomasti jossakin muualla).

Tekisi mieli lähteä vetämään, ei tämä ole ihmisen paikka.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma asiasi. Muut tuntuvat viihtyvän ja sinä olet häirikkö.

Vierailija
2/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan hakea verokortin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hakenut töitä mistään muualta? Nykyisessä paikassa ei taida meno muuttua, osa on jo niin tottuneita etteivät osaa muuta vaatia ja loput eivät saa suutaan auki (jäätynyt kiinni oletettavasti).

Vierailija
4/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika erikoista, miten monessa työpaikassa joutuu palelemaan. Itselläkin on ollut sama ongelma monessa eri paikassa. Kaiholla katselen muotikuvia ja vastaavia, ei toivoakaan, että voisin pukeutua töihin johonkin kevyeen silkkitoppiin tms.

Mitä tulee meteliin, et varmaan voi mitään korvatulppia tms. käyttää? On kyllä tosi ärsyttävää metakka avokonttorissa...erityisesti jos itsellä on kiireisiä hommia tai muuten stressaavampaa. Häly myös itsessään lisää stressiä. Itse en töiden jälkeen tahdo kestää mitään ääniä kotona, korvat ovat niin väsyneet. Kiva lasten kannalta :O

Vierailija
5/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua harmittaa tää vetoisuus/kylmyys.

Muiden ihmisten aiheuttama meteli ei kyllä haittaa mua ollenkaan :), joskus hihittelen itsekseni heille.

Mutta, sinuna varmaan alkaisin etsimään muualta duunia.

Vierailija
6/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen varmaan samassa paikassa töissä.

Konttori on olevinaan tulevaisuuden työtila, oikeasti siellä ei saa kukaan mitään aikaiseksi kun meteli on sitä luokkaa ja aina on niitä kommentaattoreita ja kyyliä joiden pitää kommentoida joka asiaan; "Kahvi on loppu, keitän lisää" "printterissä ei ole paperia" "Ai sinä istut tänään siinä" ja muuta järkevää, tauotonta päpinää.

Minä olen siitä onnellisessa asemassa että olen saanut esimieheltä luvan olla 2 päivää viikosta etänä. Konttorillaoloajan istun viltti harteilla kuulokkeet korvilla, kärsin, palelen ja odotan kotiinlähdön aikaa.

Vierailija
7/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä sellainen on? Vetoisuudenkin pystyy ihan mittareilla toteamaan ja asialle täytyy tehdä jotain, jos veto kova.

Vierailija
8/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä sellainen on? Vetoisuudenkin pystyy ihan mittareilla toteamaan ja asialle täytyy tehdä jotain, jos veto kova.

Ellei hoida töitään niin ota ammattiliittoosi yhteyttä tai johonkin "piiri" työsuojeluvaltuutetulle.

Vierailija
9/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole ainoa palelija. Välillä olen meittinyt, että miten ihmeessä kaikki muut voivat pukeutua normaalisti töihin eivätkä palele yhtään. Onneksi meillä ei ole tiukka pukeutumiskoodi, vaan voi kerrostaa vällyä toisensa päälle. Joskus on ne sormikkaatkin olleet kädessä!

Vierailija
10/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada poistettua, vaikka jotain asialle tehtäiskin.

Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
11/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isossa tilassa toisessa osassa voi olla tuskaisen kuuma samaan aikaan kun toisessa osassa vetää. eli joka puolella ei ole aina samanlaiset olosuhteet.

Vierailija
12/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada poistettua, vaikka jotain asialle tehtäiskin. Tiedän kokemuksesta.

jääminen ja kärsiminen tai irtisanoutuminen.

Vierailija
13/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältähän tuo kuulostaa, ilman muuta.

Kokeilepa protestointia sanatta. Otat töihin sellaiset sormettomat kalastajantumput ja paksun toppaliivin ja kaulahuivin, pidät niitä sitten duunissa. Ja sellaiset traktorinajo-kuulosuojaimet ovat myös aika näyttävät, tosin jos sun pitää vastailla puhelimeen, niiden käyttö on hankalaa - siinä tapauksessa panet siihen ei-puhelinkorvaasi hyvän korvatulpan, sekin auttaa.

Maisemakonttorit ovat tosiaan aika huonoja työskentelypaikkoja, olen itsekin ollut sellaisessa duunissa parikymmentä vuotta. Vaativat yhteisiä pelisääntöjä siitä, millaisia keskusteluja ja soittoja siellä saa käydä ja mitkä (palaverit, yksityiskeskustelut ja -puhelut) käydään niitä varten järjestetyissä erillisissä tiloissa - ja kaikkien pitää sitten myös noudattaa sääntöjä.

Kumma, ettei työterveyshoitaja ja työsuojeluvaltuutettukaan ole korvaansa lotkauttanut asialle.

Vierailija
14/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valittanut työsuojeluvaltuutetulle sekä työterveyslääkärille (useille) vedosta ja kylmyydestä, ja olen myös sairastunut pysyvästi huonojen työolosuhteiden seurauksena. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, mulla vaan selkä ja hartiat koko ajan pahemmassa ja pahemmassa kunnossa, niin etten voi enää muuallekaan hakeutua töihin koska olen niin sairas.

Vierailija
15/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haet lääkärintodistuksen, jossa sanotaan että et voi tehdä työtä avokonttorissa. Työnantajan on pakko hankkia sulle oma huone. Mä tein näin ja nyt köllöttelen omassa työhuoneessa ja työteho on loistava. Mut toimi nopeasti sillä toi ei toimi kovin monta kertaa, kun kaikki muutkin hoksaa sitä käyttää. Meillä ei enää toinen ja kolmas valittaja saaneet omaa huonetta, kun työnantaja ehti jo sopia työterveyslääkärin kanssa, ettei moisia todistuksia enää kirjotella. Valitettavasti mä ehdin tökätä siihen väliin ja sain huoneeni. :=))