Erotilanne, myisikö talon vai laittaisiko vuokralle?
Eli ostimme vuosi sitten omakotitalon josta on velkaa vielä siis paljon... Nyt tuli ero meille ja mietimme vaihtoehtoja. Kannattaisiko asunto laittaa vuokralle ja näin samalla maksella lainaa pois vai myydä suoraan? Eniten pelottaa, että jäädään tappiolle ja pahimmassa tapauksessa käy niin, että jää velkaa vielä maksettavaksi vaikka talo olisikin myyty.
Onko kukaan laittanut omakotitaloaan vuokralle? Kannattaakohan?
Kommentit (4)
meillä on tilanne niin hyvä, että olemme hyvissä väleissä ja erosimme ystävinä + kaikista tehdään tietenkin paperit mitä sovitaan jne. yhteydessä joudumme kuitenkin olemaan kun on lapsiakin. joten se minua ei huoleta.
vähän eri tilanne. Muutin miehen kanssa yhteen, joten vanha asuntoni olisi pitänyt myydä. Olin kuitenkin remontoinut sen täysin ja olisin jäänyt tappiolle aika paljonkin, jos olisin myynyt.
Jätin sen vuokralle ja nyt sitten vuokralainen lyhentää loppua lainaa :) ja minä maksan vain uutta asuntoa.
Mutta erotilanteessa tuo ei kyllä välttämättä toimisi...
itse ajattelin myös että lyhenee samalla asuntolaina ja myöhemmin kun asunnon myy niin jäisi ehkä jotain itsellekin. Eli olisi sijoitusasuntona.
Eikö kenelläkään kokemuksia omakotitalon vuokraamisesta? Kannattavuudesta?
minusta olisi kamala tilanne jos olisi yhteistä velkaa ihmisen kanssa josta on ottanut eron.