Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n alamäki syvenee, milloin johto vaihdetaan?

Vierailija
11.10.2023 |

Matkustaminen vähenee ja jatkuvasti aloitetaan uusia miljardihankkeita. HSL:n talous menee aivan samaa rataa Hekan kanssa. Nyt pitäisi laittaa ideologia syrjään ja kysyä kaupunkilaisilta miten he haluavat pk-seudun julkistaliikennettä kehitettävän.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6273311

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu rasistisena.

Vierailija
2/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

Ihmeellistä säätämistä ja hivuttamista, yritetään vaikeuttaa matkustamista ja nostaa hintoja mutkan kautta.

Vierailija
4/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät muuttaa kiihtyvällä tahdilla pois hsl:n toiminta-alueelta. Tilalle muuttaa pummilla matkustavat. Yhtälö ratkaistu.

Vierailija
5/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Vierailija
6/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

Ihmeellistä säätämistä ja hivuttamista, yritetään vaikeuttaa matkustamista ja nostaa hintoja mutkan kautta.

Vaikeuttaa matkustamista? Muutoksethan ovat lähes poikkeuksetta parempaan päin. Mielelläni myös maksan vähän lisää palvelusta, kun homma toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippujen hinnat nousee, yhteydet heikkenee, bussit myöhässä tai jättää vuoroja välistä, varsinkin takapenkit likaisia. En käyttäisi, ellei olisi ihan pakko.

Vierailija
8/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Ei siinä ole mitään järkeä, että bussit posottavat peräkkäin Länsiväylää Kampin terminaaliin ja jumittavat Ruoholahden ja Kampin välissä. Metro on ihan oikea ratkaisu, toki liityntälinjoja voisi aina parantaa. Esimerkiksi yliopistolle Kaisaniemeen kulku Espoosta helpottui metron jälkeen huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se noin isossa kuvassa toimii. Mutta kyllä asiakaslähtöisyyttä voisi parantaa huomattavasti: a-vyöhykkeelle lippu tyyliin 1,50€ ja sellainen 10 matkan lippu, kuin ennenkin oli. Ihan silkkaa vittuilua se nykyin, joka on voimassa olikos se kuukauden? :P

Vierailija
10/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Ei siinä ole mitään järkeä, että bussit posottavat peräkkäin Länsiväylää Kampin terminaaliin ja jumittavat Ruoholahden ja Kampin välissä. Metro on ihan oikea ratkaisu, toki liityntälinjoja voisi aina parantaa. Esimerkiksi yliopistolle Kaisaniemeen kulku Espoosta helpottui metron jälkeen huomattavasti.

Ei minulla. Sen vähän minkä yliopiston päässä voitti, hävisi Espoon päässä moninkertaisesti kun nuo liityntälinjat on mitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvinhän se noin isossa kuvassa toimii. Mutta kyllä asiakaslähtöisyyttä voisi parantaa huomattavasti: a-vyöhykkeelle lippu tyyliin 1,50€ ja sellainen 10 matkan lippu, kuin ennenkin oli. Ihan silkkaa vittuilua se nykyin, joka on voimassa olikos se kuukauden? :P

Yhden vyöhykkeen lipun poistuminen oli erittäin fiksu muutos. Oli aivan järjetöntä miten Vuosaaresta Lauttasaareen maksoi vähemmän kuin Lauttasaaresta Keilaniemeen.

Vierailija
12/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Ei siinä ole mitään järkeä, että bussit posottavat peräkkäin Länsiväylää Kampin terminaaliin ja jumittavat Ruoholahden ja Kampin välissä. Metro on ihan oikea ratkaisu, toki liityntälinjoja voisi aina parantaa. Esimerkiksi yliopistolle Kaisaniemeen kulku Espoosta helpottui metron jälkeen huomattavasti.

Isoimpia voittajia tässä ovat ne jotka asuvat metroaseman päällä ja jotka matkustavat Rautatieasemaa idemmäs. Suurimpia häviäjiä sitten nämä jotka ovat töissä esim Kampissa tai Ruoholahdessa ja joutuvat nyt käyttämään liityntäliikennettä ja metroa.  Muut ovat jossain siinä välissä. Veikkaan että keskimäärin ollaan voiton puolella vasta kun metron varsi on saatu rakennettua täyteen ja noita voittajia on nykyistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Ei siinä ole mitään järkeä, että bussit posottavat peräkkäin Länsiväylää Kampin terminaaliin ja jumittavat Ruoholahden ja Kampin välissä. Metro on ihan oikea ratkaisu, toki liityntälinjoja voisi aina parantaa. Esimerkiksi yliopistolle Kaisaniemeen kulku Espoosta helpottui metron jälkeen huomattavasti.

 

Paitsi että kun  rakensivat asemat tynkänä niin kapasiteetti loppuu metrosta kesken kun asukkaita tulee lisää.

Vierailija
14/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

HSL lopetti valtavan määrä bussilinjoja Espoosta, kun metro otettiin käyttöön. Tämä muutti kymmenientuhansien matkustajien työmatkan vaikeammaksi, hitaammaksi ja ikävämmäksi. Ja nyt ihmetellään miksi espoolaiset eivät käytä busseja. Parempi olisi lopettaa koko turha pulju ja alkaa tukea yksityisautoilua

Ei siinä ole mitään järkeä, että bussit posottavat peräkkäin Länsiväylää Kampin terminaaliin ja jumittavat Ruoholahden ja Kampin välissä. Metro on ihan oikea ratkaisu, toki liityntälinjoja voisi aina parantaa. Esimerkiksi yliopistolle Kaisaniemeen kulku Espoosta helpottui metron jälkeen huomattavasti.

Espoolaiset kertovat vastauksen sillä, että eivät käytä HSL:ää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto on se paras.

Myös pks.

 

Vierailija
16/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressakin vastustettiin metroa 80-luvun alussa, mutta viime aikoina ei valituksia ole kuulunut. Helsinkihän on jo kauan sitten ilmoittanut, että bussiralli keskustaan ajetaan minimiin, ja sinne saavutaan pääasiassa raiteita pitkin tai omin jaloin.

Vierailija
17/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työssäkäyvät muuttaa kiihtyvällä tahdilla pois hsl:n toiminta-alueelta. Tilalle muuttaa pummilla matkustavat. Yhtälö ratkaistu.

Pummilla on nykysysteemissä ällistyttävän helppo mennä ja moni menee. Ovat tuon varmasti tietoisesti silti tehneet koska ajan arvot. Kaunis ajatus mutta ei pidä ihmetellä jos moni ottaa 100% alen mieluusti käyttöönsä, etenkin jos laskee kiinnijäämisriskin pieneksi. Ja punamediahan esitteli taannoin osuuskunnan jossa voi maksattaa sakkonsa. 

Tämmöisessä maailmassa eletään. Katsotaan miten kauan kestää nykyinen porsaanreikä-jalomielisyys.

18/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvinhän se noin isossa kuvassa toimii. Mutta kyllä asiakaslähtöisyyttä voisi parantaa huomattavasti: a-vyöhykkeelle lippu tyyliin 1,50€ ja sellainen 10 matkan lippu, kuin ennenkin oli. Ihan silkkaa vittuilua se nykyin, joka on voimassa olikos se kuukauden? :P

Jos matkustaa vain harvoin, ei kannatakaa ostaa nk kautta (eli esim kuukaudeksi) vaan nk arvoa (esim 20€). Mulla on haltijakohtainen matkakortti, johon lataan kerralla yleensä just ton 20€. Käytän julkisia aika harvoin, koska teen etätöitä. Haltijakohtainen (eikä siis henkilökohtainen) matkakortti siksi, että sitä korttia voi käyttää kuka tahansa, jolla se on hallussaan. Esimerkiksi jos mun siskoni, joka lähes aina kulkee omalla autolla, menisi jostain syystä bussilla, voin antaa kortin hänen käyttöönsä. Hänellä itsellään ei siis tarvitse olla matkakorttia eikä hänen myöskään tarvitse ostaa lippua kännykällä. Lippuahan ei voi enää ostaa bussissa vaan se pitää hankkia etukäteen, joten ihan mielelläni lainaan korttia siskolleni, jos tämä sitä tarvitsee. 



HSL ihmettelee ihan turhaan asiaa. Hyvin monessa työpaikassa etätyö jäi mahdolliseksi. Tai vähintään hybridityö. Ei kannata siis ostaa koko kuukaudeksi matkakorttia, jos käy toimistolla vain 1-2 kertaa viikossa. 

Vierailija
19/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä jatkuvaa HSL:n mollaamista. Matkustajamäärien putoaminen johtuu tietysti etätöiden yleistymisestä. Palvelu itsessään on erinomaista.

 

Meillä on töissä 12 uutta työmatkapyöräilijää kesälomien jälkeen ja se johtuu ihan puhtaasti hinnoista. HSL hinnoittelee ihmiset pois. Itse kuulun myös niihin, joka osti kunnon pyörän ja poljen töihin. Meidän työpaikalla on nyt 20 pyöräilijää ja kaikki lopetti HSL käyttämisen hintojen takia.

 

Vierailija
20/36 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro helpotti ja vaikeutti liikennettä Espoon suunnasta. Helpotti, jos asut metroaseman vieressä. Jos et, vaihdot vievät aikaa ja ovat hankalia. Ensin liukastelet jäisillä jalkakäytävillä bussipysäkille ja sitten liukastelet odottamaan seuraavaa metroa. Lopuksi liukastelet työpaikalle tai vielä yhteen bussiin.

Kun bussilinjoja, joilla aiemmin pääsi melkein ovelta ovelle lopetetaan, ei ihme että yksityisautoilu lisääntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän