Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsatietulehdus, paraneeko yleensä ilman antibioottia?

Vierailija
16.10.2012 |

Kokemuksia? Vaikea sovittaa lääkärikäyntiä aikatauluun.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:23"]

Paranee yleensä. Miten kuvittelette että pissatulehdus hoitui ennen kuin antibiootit keksittiin? Vai oliko kaikilla sen saaneilla tauti lopun ikäänsä. Itse olen kolme kertaa sairastanut ja yhtä monta kertaa parantunut kyseisestä vaivasta ihan ilman antibiootteja. Runsaasti juotavaa, ennen kaikkea vahvaa sokeroimatonta puolukkamehua. Vuorokaudessa alkaa helpottaa eikä tarvitse myrkyillä laittaa koko elimistöään kuralle.

[/quote]

Paino sanalla yleensä. Runsas juominen ja happamien mehujen juominen erityisesti voi auttaa. Mutta hoitamaton vti voi nousta munuaisaltaan tulehdukseksi, mikä on todella vaarallista. Jos oireet eivät häviä parisssa päivässä niin sitten viimeistään lääkäriin.
[/quote] Ilman muuta lääkäriin jos ei helpota. En väitäkään että munuaisaltaan tulehdusta pitäisi odotella. Mutta kyseenalaistan sen, että heti pitäisi rynnätä lääkärille reseptiä hakemaan. Antibiootit tuhoavat elimistön vastustuskyvyn ja sitten ollaankin kunnon tulehduskierteessä. Itse vältän niitä parhaani mukaan. Monta vuotta sitten jouduin tulehtuneen hampaan takia syömään kuurin. Seurauksena sain ärhäkän hiivatulehduksen ja viikkoja kestävän vatsakivun. T:20

Vierailija
22/33 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lääkärini oli kauhuissaan kun luki epikriisejäni viimeisten 10 vuoden ajalta. Koko elimistö on ihan sekaisin, kun olen joutunut syömään 2-6 antibioottikuuria vuodessa poskiontelo -ja virtsatietulehduksiin. Yksi ab-kuuri voi vaikuttaa jopa 2-7 vuotta elimistössä kun tuhoaa kaikki suoliston hyvät bakteerit. Jossain on PAHASTI vikaa jos tulehdukset iskevät koko ajan. Itsellä sokeri ja maitotuotteet ylläpitävät tulehduksia, ne kun poistaa täysin niin tulehduskierre loppuu.
Ja kyllä lievä tulehdus usein menee kotikonstein ohi; puolukkaa, karpaloa, C-vitamiinia (normaalisti esteröity parempi mutta tässä tapauksessa askorbiinihappo-muoto noin 1000-3000 mg/pv) yms. Toki jos äityy pahaksi niin pakko on ab-kuuri syödä MUTTA muistakaa vahvat probiootit (esim Vivomixx + saccharomyces boulardii) ennen, aikana ja jälkeen kuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te pystytte edes miettimään mennäkö vai ei? Itsellä ollut pari kertaa virtsis ja huomaan sen siitä kun alkaa kusta verta ja kävely ei onnistu niin järkyttävien kipujen vuoksi ettei edes sinne apteekkiin meinaa päästä...

Kannattas todella pyytää joku numero johon soittaa että saa ne antibiootit saman tien.. mulle annettiin sellanen, ettei tarvi käydä enää ensin siellä kusemassa purkkiin.kuulemma yleisin vaiva minkä vuoksi naiset siellä ramppaa ja muutakin tekemistä ois (kiireellisempää) helpompaa siis antaa numero josta reseptit saa suoraan apteekkiin..

Omalla kohdalla enkä muiden kohdalla todellakaan toivo että joutuu odottelemaan yhtään kauempaa kun pakko.

Vierailija
24/33 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19v tyttönen. Minulla on maaliskuun jälkeen ollut melkein kymmenen virtsatietulehdusta. Kun huomattiin että niitä alkaa tulla usein, lääkäri (yksityisellä) kirjoitti useamman paketin reseptin trimopania. Sitä on aina kotona varalla, aina kun huomaan oireet niin sellainen kuuri nassuun.
Nyt gyne (myös yksityisellä) päätti että tehdään ultraäänitutkimus, josko siinä löytyisi selitystä toistumiseen.
En voisi ainakaan omia tulehduksiani kuvitellakkaan parantavan ilman antibioottia, niin valtavat kivut (tälläkin hetkellä)...

Vierailija
25/33 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabora Pharmalta saat vinkkejä virtsatietulehduksen ehkäisyyn os. http://www.hyvavointi.fi/virtsatietulehdus

Vierailija
26/33 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te pystytte edes miettimään mennäkö vai ei? Itsellä ollut pari kertaa virtsis ja huomaan sen siitä kun alkaa kusta verta ja kävely ei onnistu niin järkyttävien kipujen vuoksi ettei edes sinne apteekkiin meinaa päästä...

Kannattas todella pyytää joku numero johon soittaa että saa ne antibiootit saman tien.. mulle annettiin sellanen, ettei tarvi käydä enää ensin siellä kusemassa purkkiin.kuulemma yleisin vaiva minkä vuoksi naiset siellä ramppaa ja muutakin tekemistä ois (kiireellisempää) helpompaa siis antaa numero josta reseptit saa suoraan apteekkiin..

Omalla kohdalla enkä muiden kohdalla todellakaan toivo että joutuu odottelemaan yhtään kauempaa kun pakko.

Mulla on ollut pissatulehdus varmaan kymmeniä kertoja, ja koskaan en ole mitään lääkkeitä tarvinnut. En ole yleensäkään mitenkään kipuherkkä, esim. hampaan paikkaus ilman puudutusta ei minusta tunnu juuri missään, samoin synnytykset ilman lääkkeellistä kivunlievitystä on olleet ihan siedettävää kipua koko ajan. Pissatulehdus mulla tuntuu lähinnä kouristeluna virtsaputkella pissaamisen jälkeen ja arkuudentunteena rakon seudulla. Ei se kipu kovaa ole, kuten ei mulla yleensä mikään kipu. Kun tuo oire tulee, ja mulla usein tulee yhdynnän jälkeen, otan keskikaljakuurin, koska se pissattaa julmetusti. Kaljaa muutamana iltana niin oireet on aina menneet ohi.

Vierailija
27/33 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että virtsatietulehduksiin ei oikein panosteta lääketieteessä. Se on käsittääkseni yleisimpiä naisten syitä hakeutua lääkärille. Itselläni niitä oli n. 5 vuoden aikana viidestä viiteentoista vuodessa. Aina vaan uutta lääkekuuria ja tulin jo resistentiksikin yhdelle. Välillä sadan päivän estolääkitystä, siis antibiootti per päivä. Pyysin pariinkin kertaan pääsyä johonkin tutkimuksiin, mutta minulle tokaistiin vaan, että jos ei kerran ollut pienenä lapsena niin ei ole rakenteellinen vika, että ihan turha tähystellä.

Nyt onneksi jo yli vuosi ilman tulehdusta, toivottavasti keho vähän paranisi jo tästä antibioottitulvasta. On se kivaa kun vetää antibiootit, joiden päälle saa hiivan, sitten hiivakuurin, sitten onkin jo uuden tulehduksen aika. Ja oireet olivat sen verta kunnolliset että en olisi kyllä pystynytkään ilman antibiootteja toimimaan. Tulehduksen aikana elämä oli liikkumatta makaamista tai vessanpöntöllä itkemistä.

Vierailija
28/33 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun ei oo mitään kirvely tai verta virtsassa oireita, on vaan jatkuva pissahätä eikä rakko meinaa tyhjentyä kunnolla ja paljon virtsankarkailua. Onko sillonkin iso riski munuaistulehdukseen?

Vierailija
29/33 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalokapselit ja poikaystävän opastus käsihygieniaan auttoivat minulla ainakin kertaalleen...

Vierailija
30/33 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastillejakin voi laittaa "sinne" mutta todellakin valkosipuli on yksi hyvä, vuoropäivin sipuli ja valkosipuli.

Vierailija
31/33 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen pakastekarpaloita, sillä lähti itseltä päivässä. Mehut eivät auttaneet.

Vierailija
32/33 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin.Niin monia syitä vain antibiooteille. Ei mitään muita ratkaisuja

Vierailija
33/33 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit voidaan aloittaa suoraan, mutta -mikäli kipu suinkin sallii - parempi tapa olisi tutkia ensin parin päivän virtsanviljelyllä, mikä bakteeri on kyseessä. Muuten saatetaan tuhota turhaan elimistön hyviä bakteereja ja kasvattaa lääkkeille resistenttiä bakteerikantaa.

Itselläni kovimmat kivut ovat olleet aina ensimmäisenä päivänä ja helpottaneet sen jälkeen. Yleensä tuota rajua alkua on säikähtänyt niin paljon, että on heti hakeutunut lääkäriin, mutta kerran kun jouduin odottamaan virtsanviljelyn tulosta, huomasin, että oireet tosiaan saattavat kadota ilman antibioottejakin.

Ensiapuna käytän c-vitamiinia (tuplana purkissa ohjeistettu kerta-annos), särkylääkettä sekä paljon makeuttamatonta karpalomehua ja vettä seuraavien vuorokausien ajan.

Karpalomehua juon joka aamu muutenkin ehkäistäkseni virtsatientulehduksia. Edellisillä lomilla olen ollut 2-4 viikkoa juomatta sitä ja tulehdus on iskenyt heti - uskomatonta kyllä.