Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsatietulehdus, paraneeko yleensä ilman antibioottia?

Vierailija
16.10.2012 |

Kokemuksia? Vaikea sovittaa lääkärikäyntiä aikatauluun.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ei tarvita lääkärikäyntiä, vaan oireiden perusteella saa puhelinmääräyksenä antibiootit. Näin ainakin meidän kunnassa, kokeile toimiiko teillä. Mutta hoitamatta ei saa jättää, voi tulla munuaistason pyelonefriitti ja saatat joutua sairaalaan.

Vierailija
2/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labraan lähete huomiseksi, perjantaina voi tiedustella tuloksia tk:n terveydenhoitajalta. Oireet ovat kyllä selkeät ja kävelykin heikentynyt (minulla ms-tauti, virtsiitti vaikuttaa aina tällä tavoin).

Kysyin hoitajalta puhelimessa eikö antibioottia voida määrätä suoraan, miksi pitää odottaa monta päivää ennen kuin voi edes aloittaa kuurin? Eipä osannut sanoa mitään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on ollut aiemminkin tulehduksia, tuo on aivan ääliömäistä. Yritä saada soittoaika lääkärille, jospa siellä olisi joku järkevä ihminen vastaamassa.

Vierailija
4/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ennen kuin saat antibiootin, niin ostappa karpalomehua, sokeroimatonta. Juo monta lasillista putkeen, ja sen jälkeen vältä vessassa käyntiä niin pitkään kuin voit. Karpalomehun hapokkuus voi auttaa tuhoamaan tulehduspöpöjä. Mutta älä jätä silti antibiootteja hakematta! Tämä on vain kuulemani vinkki hoitsuystävältäni

Vierailija
5/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi toimia niin, että pissanäytteen jättämisen jälkeen saat antibiootit, alustava näytehän katsotaan heti, bakteeriviljely kestää pidempään, sulla vielä kunnon perussairaus.

Vierailija
6/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on c-vitamiiniporetabletteja, olen juonut niitä juomia, lisäksi olen syönyt puolukoita. Täytyy hakea kaupasta tuota karpalomehua.

ap

Vierailija
7/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään aina ei enää pissatulehdusta hoideta lääkkeillä. Toki tapauksessasi jossa oireet on selkeät lääkitään. Mutta kun se pissatulehus tulee immuuniksi niille antibiooteille jos niitä usein joutuu syömään. Tämän huomaa ihan käytännössä tuolla vanhusten hoidossa. Eli ihan lievä oireisia tulehduksia ei aleta hoitamaan lääkkeillä vaan kehoitetaan juomaan, juomaan ja juomaan!!

Mutta tästä syystä sinulle määrättiin ensin ne labrat, niistä kokeista näkee myös sen onko tulehdus immuuni jollekin antibiootille. Varsinkin jos olet aikaisemminkin joutunut lääkkeet siihen syömään. Osataan määrätä oikeat lääkkeet ettet turhaan syö. Mutta jos tulehdukset jatkuu ja toistuu kannnattaa kysellä estolääkityksestä.

Vierailija
8/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankos sieltä vanhustenhoidosta tulee erikoissairaanhoitoon sekavia vanhuksia joilla todellakin hoidetaan sitä pissatulehdusta sitten IV-antibiooteilla. Ja kun on kehotettu juomaan, juomaan ja juomaan niin ovat pöhön partaalla sydämen vajaatoiminnan takia.

Vierailija
9/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin ihan sellaisista osastoista joista ne potilaat ei siirry enää kuin ajasta iäsyyteen. Ja kyllä sielläkin selkeäoireiset pissatulehdukset hoidetaan aina, mutta vanhuksella haju ei ole syy hoitaa.

Vanhusten kotihoito on sitten asia erikseen, sillä ne vanhukset yleensä ei muista juoda vaikka kuinka kehotettaisiin. Ja olen minä törmnnyt sellaiseenkin että on hoidettu selkavikaa pissatulehduksena ilman kokeita ja kyseessä oli paha välilevyn pullistuma joka vei mummon jalattomaksi. Eli osoittaa hyvin sitä hutkimista, ei tutkimista.

ilmankos sieltä vanhustenhoidosta tulee erikoissairaanhoitoon sekavia vanhuksia joilla todellakin hoidetaan sitä pissatulehdusta sitten IV-antibiooteilla. Ja kun on kehotettu juomaan, juomaan ja juomaan niin ovat pöhön partaalla sydämen vajaatoiminnan takia.

Vierailija
10/33 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes saat ne antibiootit. Lievä tulehdus saattaa lähteä silläkin. Ja sitten sitä c-vitamiinia yliannostus.

Vierailija
11/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin, ettet käytä vippaskonsteja ennen virtsanäytettä.Miksi hämätä hwtkellisesti tulosta ja olla kohta samassa jamassa.

Vierailija
12/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli virtsisoireet, kävin bakteeritestissä ja arvot oli korkeella. Sain antibiootit. Päätin et katson illalla onko pahemi vai parempi. No oli parempi ja en aloittanut kuuria, josta lekuri sano että se on syötävä. No, olin hetken aikaa paniikissa että tuleeko se munuaisaltaa tulehdus tähän nyt sitten mutta ei tullut. Riskipeliähän se on sen kanssa sitten. No, siitä viis vuotta enkä oo saaanu uutta tulehdusta. Eli kyllä se itsekseenkin paranee. En tosin tiedä voiko siitä jäädä joku matalaasteinen tulehdus tai jotain... Tohon aikaan en suin surminkaan halunnut syödä antibioootteja ja no en tosiaan oo syönytkään...

Vierailija
13/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kivittäkä, mutta paransin oman tulehdukseni ihan valkosipulilla... Joskus muinoin löysin vinkin juurikin täältä mammapalstalta, ja kokeilin sitten käytännössä kun en päässyt lääkäriin olosuhteiden otosta.

Eli siis kuorittu valkosipulin kynsi parilla viillolla työnnetään niin sanotusti 'asian ytimeen' (miespuolisille en osaa antaa käyttöohjeita!) ja poistetaan sopivassa välissä. Itse poistin kun valkosipuli alkoi maistua suussakin. En yhtään tiedä miksi tämä toimi mutta tulehdus oli tiessään parin päivän päästä!

Kokeilu omalla vastuulla kaikille niksipirkoille :)

Vierailija
14/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHA KETJU

VANHA KETJU

Vierailija
15/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitkitin lääkäriin menoa ja kärsin usein tulehdusoireista. Nyt sai  aikaiseksi muutama viikko sitten mennä gynelle ja sain sieltä useamman antibioottikuurin reseptin valmiiksi, ettei tarvitse tulehduksessa lähteä lääkäriin saatika ei häiritse enää elämää noiden lääkäriaikojen saaminen kalenteriin. Kohdallani kyse ei mistään normaalista pissatulehduksesta... vaan tulehdus oli lähes jatkuvaa, mutta nyt vaikuttaa vihdoinkin parantuneen.

Vierailija
16/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli kirvelisi ja voisi viesä sinne maaperäbakteereita. Ulkomaalainen jopa antibiootille vastustuskykyistä kantaa. Eikä alapään valkosipuli maistuisi suussa.

Vierailija
17/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee yleensä. Miten kuvittelette että pissatulehdus hoitui ennen kuin antibiootit keksittiin? Vai oliko kaikilla sen saaneilla tauti lopun ikäänsä. Itse olen kolme kertaa sairastanut ja yhtä monta kertaa parantunut kyseisestä vaivasta ihan ilman antibiootteja. Runsaasti juotavaa, ennen kaikkea vahvaa sokeroimatonta puolukkamehua. Vuorokaudessa alkaa helpottaa eikä tarvitse myrkyillä laittaa koko elimistöään kuralle.

Vierailija
18/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava ketju, vaikka onkin vanha.

Vierailija
19/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:14"]Valkosipuli kirvelisi ja voisi viesä sinne maaperäbakteereita. Ulkomaalainen jopa antibiootille vastustuskykyistä kantaa. Eikä alapään valkosipuli maistuisi suussa.
[/quote]
Kokeile vaan, kyllä se valkosipulin katku alkoi tunkea kurkun perältä kun kokeilin! Eikä se todellakaan edes kirvele tai tunnu muutenkaan. Jos kynnen kuorii ensin niin ei siellä mitään maaperäbakteerejakaan ole. En oikeasti vitsaillut tuon neuvon kanssa, kokeilin itsekin vaikka en tosielämässä tätä kellekään myöntäisi :)

Tv. Hullu vakosipulimamma huonoine neuvoineen

Vierailija
20/33 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:23"]

Paranee yleensä. Miten kuvittelette että pissatulehdus hoitui ennen kuin antibiootit keksittiin? Vai oliko kaikilla sen saaneilla tauti lopun ikäänsä. Itse olen kolme kertaa sairastanut ja yhtä monta kertaa parantunut kyseisestä vaivasta ihan ilman antibiootteja. Runsaasti juotavaa, ennen kaikkea vahvaa sokeroimatonta puolukkamehua. Vuorokaudessa alkaa helpottaa eikä tarvitse myrkyillä laittaa koko elimistöään kuralle.

[/quote]

Paino sanalla yleensä. Runsas juominen ja happamien mehujen juominen erityisesti voi auttaa. Mutta hoitamaton vti voi nousta munuaisaltaan tulehdukseksi, mikä on todella vaarallista. Jos oireet eivät häviä parisssa päivässä niin sitten viimeistään lääkäriin.