Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

galluppi isovanhempien asumisesta

Vierailija
16.10.2012 |

1) Kuinka monta lasten lasta heillä on?

2) Asumismuoto + neliöt

3) Heidän ikänsä

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kaksi lastenlasta

2) uusi paritalo, olisko n. 100 m2

3) 61 ja 59

Vierailija
2/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3 lastenlasta

2) Omakotitalo, neliöitä noin 150 + ulkorakennukset.

3) 69 ja 72 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3 lastenlasta

2) Omakotitalo, neliöitä noin 150 + ulkorakennukset.

3) 69 ja 72 v.

ap

Vierailija
4/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 = 8 lastenlasta, iät 5 - 25 vuotta

2 = vanha maalaistalo, 340 neliötä

3 = vain mummo elossa, 81-vuotias

Vierailija
5/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka setti:

yksi lapsenlapsi

asumismuoto omakotitalo noin 120 neliötä ja mökki (ovat harkinneet muutavansa mökille kun eläkeikä saapuu. Tässä kuitenkin erinäisiä käytännön haasteita olemassaolevan mökin kunnon ja rakennuslupien muodossa.)

ikää kuusissakymmenissä

Toinen setti:

viisi lastenlasta

omakotitalo noin 150 neliötä (Ovat harkinneet muuttavansa erinäisiin paikkoihin joko kerrostaloihin tai uusiin omakotitaloihin ja aina sitten hylänneet jokaisen suunnitelman. Tulevat varmaan pysymään talossaan loppuun asti.)

ikää seitsemissäkymmenissä

Vierailija
6/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3 lastenlasta 2) Omakotitalo, neliöitä noin 150 + ulkorakennukset. 3) 69 ja 72 v.

ap

Mitä ihmettelet?

He ovat maaseudun ihmisiä, jotka ovat tehneet töitä koko ikänsä. Tälläkin hetkellä isäni, 72 v, tekee taloonsa remonttia. Äiti hoitaa laajoja kukka- ja kasvimaita. Tekevät polttopuita.

Molemmat ovat erittäin hyväkuntoisia ja sellaisena pysyvätkin.

Vierailija
7/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 = 8 lastenlasta, iät 5 - 25 vuotta

2 = vanha maalaistalo, 340 neliötä

3 = vain mummo elossa, 81-vuotias

miten saa hoidettua?

ap

Vierailija
8/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lastenlasta

omakotitalo (varmaan n. 70 neliötä)

67 ja 66

Vierailija
9/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta sitten, mutta minun vanhempani ovat elossa.

1) kolme

2) rivitaloasunto, neliöitä n. 90

3) 78 ja 85 vuotta.

Vierailija
10/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3 lastenlasta 2) Omakotitalo, neliöitä noin 150 + ulkorakennukset. 3) 69 ja 72 v.

ap

Mitä ihmettelet?

He ovat maaseudun ihmisiä, jotka ovat tehneet töitä koko ikänsä. Tälläkin hetkellä isäni, 72 v, tekee taloonsa remonttia. Äiti hoitaa laajoja kukka- ja kasvimaita. Tekevät polttopuita.

no en oikein itse mitään, mutta minun mieheni sanoo että hänen äitinsä (66 v) ei jaksa mitään... On kyllä itsekin tehnyt töitä koko ikänsä... Miehestään ei kyllä paljoakaan ole apua.

Itse ajattelen että ei sitä vielä tuossa iässä tarvitse olla "ikäloppu". En tiedä mistä mieheni on saanut käsityksen että kuudenkympin jälkeen ei ole enää elämää...ap

Vierailija
11/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) molemmilla viisi lastenlasta

2) toisella kerrostalohuoneisto 90m2 ja toisella rivari 160 m2

3) 72 ja 70

Vierailija
12/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlapsia on kuusi.

Vierailija
13/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)8 lastenlasta

2) ok-talo 180 neliötä

3) 67 ja 65

Miehen vanhemmat:

1)10 lastenlasta

2) kerrostalo ehkä 75 neliötä

3) 75 ja 79

Vierailija
14/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mitä ihmettelet?

monesti on päinvastoinkin: esim metsurit ja kirvesmiehet ja maanviljelijät usein kärsivät erilaisista työperäisistä tuki-ja liikuntaelinsairauksista ja maanviljelijät astmoista ja pölykeuhkoista, jotka päinvastoin heikentävät kuntoa.

Sun vanhemmat on hyvässä kunnossa. Hyvä niin. Mun appivanhemmat on samanikäisinä myös hyvässä kunnossa, ja hyvä niin. Mun isoisäni, ikänsä töitä tehnyt maanviljelijä kuitenkin kuoli 72-vuotiaana sairastettuaan vuosia ja vuosikymmeniä kovasta työnteöstään huolimatta. Mummoni taas selvisi työnteostaan huolimatta pitkälti päälle kahdeksankymppiseksi, mutta niin vain meni huonoksi ennen kuolemaansa hänkin... Useimmat menevät. Harva kuolee hyvissä voimissa.

Vierailija
15/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mitä ihmettelet?

no en oikein itse mitään, mutta minun mieheni sanoo että hänen äitinsä (66 v) ei jaksa mitään... On kyllä itsekin tehnyt töitä koko ikänsä... Miehestään ei kyllä paljoakaan ole apua.

Itse ajattelen että ei sitä vielä tuossa iässä tarvitse olla "ikäloppu". En tiedä mistä mieheni on saanut käsityksen että kuudenkympin jälkeen ei ole enää elämää...ap

kaikki riippuu terveydestä ja energisyyden asteesta.

Minunkin vanhempani jaksavat ties mitä, 85-vuotias isänikin urheilee aktiivisesti ja äiti (siis tuo 78-vuotias) hoitaa kodin ja pihan itse. No problems.

-10-

Vierailija
16/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mitä ihmettelet? He ovat maaseudun ihmisiä, jotka ovat tehneet töitä koko ikänsä. Tälläkin hetkellä isäni, 72 v, tekee taloonsa remonttia. Äiti hoitaa laajoja kukka- ja kasvimaita. Tekevät polttopuita. Molemmat ovat erittäin hyväkuntoisia ja sellaisena pysyvätkin.

no en oikein itse mitään, mutta minun mieheni sanoo että hänen äitinsä (66 v) ei jaksa mitään... On kyllä itsekin tehnyt töitä koko ikänsä... Miehestään ei kyllä paljoakaan ole apua. Itse ajattelen että ei sitä vielä tuossa iässä tarvitse olla "ikäloppu". En tiedä mistä mieheni on saanut käsityksen että kuudenkympin jälkeen ei ole enää elämää...ap

Nii-in, syitä "varhaiseen" väsymiseen voi olla monta. Sydämen vajaatoiminta esimerkiksi, tai sitten ongelmia henkisellä puolella. Näistä syistä toiset väsyvät nuorempina, toiset ovat onnistuneet välttämään terveysongelmat.

Vanhempani tiedostavat oman liikkumistarpeensa. Isäni "pelkäsi" jäädä eläkkeelle yrittäjänä, hän pelkäsi paitsi tulojen vähenemistä myös toimettomuutta. Hän lopetti yritystoiminnan lopullisesti vasta noin vuosi sitten, ollessaan 71-vuotias. Viime kesään asti hänellä oli myös ravihevosia, mutta nyt hän on (todennäköisesti vain vähäksi aikaa) luopunut niistä.

Edelleenkin, "laiskana" kaupunkilaistuneena he todennäköisesti hoitavat omakotitaloaan noin 10 kertaa paremmin kuin minä hoitaisin puolisoni kanssa.

Emme mielestäni pärjää yksilöinä emmekä ikäluokkana sodanaikaiselle / sodanjälkeiselle sukupolvelle oikein missään.

Vierailija
17/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 3 lastenlasta 2) Omakotitalo, Edelleenkin, "laiskana" kaupunkilaistuneena he todennäköisesti hoitavat omakotitaloaan noin 10 kertaa paremmin kuin minä hoitaisin puolisoni kanssa. Emme mielestäni pärjää yksilöinä emmekä ikäluokkana sodanaikaiselle / sodanjälkeiselle sukupolvelle oikein missään.

Siis itse olen kaupunkilainen, ja laiska, eivät vanhempani.

Vierailija
18/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani

1) 6 lastenlasta

2)asuvat pientä mummonmökkiä keskellä korpea

3)molemmat 68v

Olen koettanut esittää muuttoa kuntakeskukseen edes talviajaksi, uhkasivat lähestymiskiellolla :)

Miehen vanhemmat

1)4 lastenlasta

2)ison kaupungin keskustassa n. 100 neliötä kerrostalon vinttikerroksessa

3) iät 74 ja 76

Ja kyllä, olen nainut rahaa- joskaan en sitä naidessani tiennyt...

Vierailija
19/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlapsia on kuusi.

vakiintunut sanonta tai jotain, kun eihän genetiivissä se ole yhdessä siis ajattelin sen niin "heidän lastensa (eli teidän) lapset" :)

esim. äidin poika

ap

Vierailija
20/30 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nuoremmatkaan. Siinä on vain se, että niistä on nyt jäljellä ne teräksiset ja loput on jo kuolleet pois. Kuolleet nyt sit unohdetaan sopivasti.

Se on vähän kuin vanhat talot: niitä pidetään hyvinrakennettuina ja kunnollisempina kuin nykyisiä, vaikka tosiasia on vain, että niistä on ne huonommat jo lahonneet ja purettu pois. Se luonnonvalintaprosessin jälkeen että jäljellä on vain 1 prosentti hyväkuntoista tavaraa ei tarkoita, että se loppu 99% olisi aikanaan myös ollut priimaa...