LAPSEN NIMI! help help
Olen raskaana ja mietin noita hätäkastenimiä...
x Pojalle: Nico Cristian, VAI Dennis Alexander ?
x Tytölle: Josefina Aurora, VAI Stina Alexandra ?
- Muita samankaltaisia nimiäkin saa toki ehdottaa, mutta nuo ovat tämän hetkiset suosikki nimet lapselleni hänen syntymäänsä odotellessa.
Kommentit (21)
mutta miksei sopisi nico alexander?
minkä tyylinen sukunimesi on?
Sekä mieheni, että minun sukunimet löytyvät top10 yleisimpien joukosta (-nen loppuisia). Emme ole vielä lyöneet lukkoon kumman sukunimen lapsi tulee saamaan...
toisen sukunimi alkaisi N:llä, toisen J:llä
Nico Cristian Alexander / Josefina Stina Alexandra
eikö kolme nimeä olisi kivempi kuin kaksi? :)
Nico Cristian Alexander / Josefina Stina Alexandra
eikö kolme nimeä olisi kivempi kuin kaksi? :)
Hyviä ehdotuksia. Kivoilta yhdistelmiltä kuulostivat :)
Ja Nicolle sopisi varmasti paremmin mieheni sukunimi
=Nico N. ja taas tytölle omani Josefina J. Kuinka fiksua!!!
Kiitos ihanat avusta! Lisääkin saa vielä ehdotella.
Jos annamme pojalle isänsä sukunimen, tyttärelle minun (eli riippuen kumpi sattuu tulemaan ensimmäisenä), niin tuleeko väistämättä mahdollisille seuraaville lapsille sitten sama sukunimi?
jos saamme nyt tällä erää tytön ja hänestä tulee Josefina J, onko seuraavan lapsenkin oltava sitten sukunimeltään tuo J. vai voiko olla N.?
Jos annamme pojalle isänsä sukunimen, tyttärelle minun (eli riippuen kumpi sattuu tulemaan ensimmäisenä), niin tuleeko väistämättä mahdollisille seuraaville lapsille sitten sama sukunimi?
eli sitäkin kannattaa miettiä :)
No onneksi on vielä aikaa ennen varsinaista päätöksen tekoa. :) Voihan nuo etunimetkin vielä muuttua täysin lapsen synnyttyä.
vaikka esikoisella olisi isänsä sukunimi, ja seuraavan lapsen isä olisi eri tyyppi? eikö toinen lapsi voisi siinä tapauksessa saada vaikka äitinsä sukunimen?
koskeeko tuo siis ainoastaan "täyssisaruksia"?
okei, hölmö minä! :D tajusinkin jo vastauksen kesken kysymykseni.
vaikka esikoisella olisi isänsä sukunimi, ja seuraavan lapsen isä olisi eri tyyppi? eikö toinen lapsi voisi siinä tapauksessa saada vaikka äitinsä sukunimen?
koskeeko tuo siis ainoastaan "täyssisaruksia"?okei, hölmö minä! :D tajusinkin jo vastauksen kesken kysymykseni.
Eli juurikin noin :)
Cristian ilman h:ta näyttää just niin typerältä että vain white trash perhe Möttönen-Kumpulainen voi keksiä tuollaista. Mut mieluummin siis suosittelisin sukunimiinne sopivampaa suomalaista kirjoitusmuotoa Niko Kristian.
hautakivessä?
aivan sama.
Mietimme jo nimeä lapselle, kun hänen syntymänsä koittaa! Toivottavasti raskaus sujuu hyvin ja vauva syntyy elossa. Toki tuollainenkin riski on aina olemassa. :( Keskenmenon kokeneena tiedän kyllä...
Minä en halua mitään täysin TAVALLISTA nimeä lapsilleni.
Jos sukunimi on yleinen suomalainen nimi, miksi etunimen pitäisi sitä olla? Ihmettelen. Lapset ovat yksilöitä ja haluan ainakin omani erottuvan massasta.
Cristian ilman h:ta näyttää just niin typerältä että vain white trash perhe Möttönen-Kumpulainen voi keksiä tuollaista. Mut mieluummin siis suosittelisin sukunimiinne sopivampaa suomalaista kirjoitusmuotoa Niko Kristian.
Nico Christian Alexander Nieminen? Onhan siinä ideaa :)
Mutta laita nyt Niko tai Stiina tai Aleksandra, ihan suomeksi, varsinkin kuvailemiesi sukunimien kanssa. Tuo c-pelleily on aivan tarpeetonta!
Sti(i)na Aurora saa mun ääneni ja poika vois olla Niko Aleksanteri!
Nico Christian Alexander Nieminen? Onhan siinä ideaa :)
nimen jonka kirjoitusasua joudut aina selventämään? Itsekin suosittelisin mieluummin tavallista: Niko Kristian (Aleksanteri)
Paljon kauniimman näköinenkin nimi näin tavallisen suoamalaisen makuun.
Ruotsinkieliset etunimet ovat ihan ok, jos olette ruotsinkielisiä tai edes joku isovanhemmista on.
Mutta jos olette umpisuomalaisia, tuntuu hassulta antaa nimeksi Josefina.
Niitä Nicojakin on jo niin paljon, että oli se nimi Niko tai Nico niin joka tapauksessa joutuu selittelemään. Sama juttu Kristianin Christianin kanssa. Eikös suomessakin Aleksandrasta yleisempi versio ole Alexandra, eli ei sitäkään, kun ei siitäkään kukaan sanomalla tiedä.
Josefina on ihan ok kun sen luultavasti kertakuulemalla kuulee ihan oikein. Mutta lausutte sen kans sitten Josefina ettekä Josefiina... Itseasiassa ei sekään nimi käy, eikä se Stina tai Stiinakaan. Kun nimissä noi i:t on aika hankalia kun ikinä ei tiedä, et miten ne lausutaan ja kirjoitetaan. Mullakin on tuttuja niinku Mia ja Pia joita kuitenkin kutsutaan Miianks ja Piiaks. Mut sit kuitenkin tiiän Sinan joka on ihan vaan Sina eikä Siina. Ja joku Rinakin oli vaan Rina eikä Riina. Että mistä sen sit tietää, et ei tollasia nimiä kiitos.
Maria on kans tollanen nimi, kun jotkut haluaa et se lausutaan Mariia. Että ei kiitos sellasia nimiä jotkalausutaan eri lailla kun kirjotetaan tai joiden lausumis/kirjoitusasusta eivoi päätellä miten ne lausutaan/kirjoitetaan.
ja tuossa aiemmin totesinkin, että onneksi on vielä aikaa pohtia tarkemmin noita nimiä!
Stiina Aurora, kiva. Kelpuutan :)
Antakaas sitten ehdotuksia kivemmista poikien nimistä jos ei Nico kelpaa?
mutta miksei sopisi nico alexander?
minkä tyylinen sukunimesi on?