Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen puhetyyli ahdistaa

Vierailija
15.10.2012 |

Hänen lapsuudenkodissaan puhuttiin rumasti ja mies omaksunut tavan, myös työelämässä tehtaassa epäilemättä kuulee yhtä ja toista ja jatkaa samalla linjalla. Sanoo herkästi mulle että "älä siinä nalkuta, mitä vingut tms" samoin lapsille. Kiroilisi aika rankasta, jos en olisi kytkenyt sitä tehokkaasti pois ja lapsikin huomauttaa isälle niin v-sanaa ei enää kovin usein kuulu. Toisaalta mies sanoo lapsille että rakastaa heitä, puhuu myös lempeästi ja käyttää "toisitko kulta isille.." tällaistakin kieltä. Mutta minua ahdistaa miehen halpamainen puhetyyli. Joskus on haukkunut minua lehmäksi ja ämmäksi suuttuessaan, silloin sanoin että seuraavan kerran lähden lasten kanssa, minun rajani menee tuossa, tuota en kuuntele. Ja se on tehonnut. Mutta muuten herkästi lipsuu tuohon "mitä möliset.." jne ja yöllä jos jostain syystä herättelen vaikka että mies kuorsaa tai pyydän apua lapsen kanssa, mies yleensä ärähtää "mitä siinä vingut tai mikä nyt s-tana". Alkeellista, epämiellyttävää, junttimaista :((

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen. Toisaalta tulee mieleen, että kai tuo puhetyyli oli samanlainen jo kun tutustuitte...vai onko nyt sitten muuttunut alkeelliseksi juntiksi?

Vierailija
2/3 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa muutkin? Puhuuko miehenne noin ja mitä tilanteessani tekisitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on ainoa tapa suuttua/riidellä, jonka hän osaa. Jos siis kritisoi tuota tapaa, hän ei ymmärrä sitä hänen riitelytyylinsä kritisoinniksi vaan saattaa tulkita sen vain sellaiseksi, että hänen suunsa halutaan sulkea kokonaan.

En ole itse joutunut keskustelemaan kenenkään kanssa tuosta aiheesta, joten en tiedä, voiko jotain muutosta tulla. Jos mies on fiksu, hän ymmärtää, että hänen riitelyTAPAANSA kritisoidaan eikä sitä, etteikö hän saisi olla vihainen tai ärtynyt ollenkaan. Jos siis puhutte tästä, kannattaa erottaa toisistaan nuo kaksi asiaa.

Omasta mielestäni siis riitelyyn ei kuulu toisen haukkuminen. Tekisin ainakin selväksi, että toisen haukkuminen riitatilanteessa voi polttaa välit lopulta kokonaan.

Miehelle pitäisi siis pystyä osoittamaan, että hän voi itse valita, kuinka toimii, vaikka kuinka ottaakin päähän.