Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saavuttaa positiivisuus ja onnellisuus?

Vierailija
15.10.2012 |

Liittoni ei ole sellainen kuin haluaisin. Mies ei sellainen kuin haluaisin. Työni ei sellainen kuin haluaisin. Perhe- elämä ei sellaista kuin haluaisin. Miten jaksaa? Käyn juttelemassa ja syön lääkkeitä. Mutta apua ei ollut. Olen lisäksi kateellinen ja ei ole kuin yksi hyvä ystävä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee itsestä. Siitä, jota pystyt muuttamaan. Miestä et pysty muuttamaan, etkä liiemmin työtäsi.

Negatiivisen asenteen pystyy muuttamaan positiiviseksi, mutta se vaatii aikaa ja työtä. Ensin pitää karsia muut negatiiviset ihmiset ympäriltä tai vähentää heidän kanssa tekemisissä oloa. Kun kuulee jatkuvasti negaatioita, se vaikuttaa omaankin asenteeseen ja olotilaan.

Herää avoimin mielin. Mieti, että tänään pidän kaikesta. Oikein psyykkaa itsesi siihen. Jos vastaan tulee kammotuksia/ärsytyksiä, niin mahdollisuuksien mukaan poistu tilanteesta tai sulje se asia mielestäsi.

Muistele, mihin miehessäsi rakastuit. Mieti hänen kaikkia hyviä puoliaan. Mene hänen lähelleen. Kosketa ja hymyile. Ajattele, että hänestä paistaa aurinko ja saat itseesi lämpöä.

Tee jotain sellaista, mistä nautit päivittäin. Ei tarvitse olla iso asia, esim. kirjan lukeminen rauhassa, lenkkeily tai vaikka ihan jääveden juominen. Pienet nautinnot vievät kohti onnea.

Opettele löytämään jokaisesta päivästä jotain hyvää. Kaikkein paskimmassakin päivässä voi olla jokin helmi, mikä kantaa seuraavaan parempaan päivään.

Kun huomaat ajattelevasi jostain pessimistisesti, käännä kelkkasi ja ajattelekin täysin päinvastaisesti, vaikka se sotisikin omaa käsitystäsi vastaan. Pakota itsesi ajattelemaan toisin - realistisemmin/optimistisemmin. Ajan kanssa pakottaminen vähenee ja huomaat automaattisesti ajattelevan vähemmän negatiivisesti.

Työelämään voit vaikuttaa itsesi ja ajatuksesi lisäksi vaihtamalla työtä, mikäli esim. työilmapiiri ei ole hyvä (mihin et voi vaikuttaa). Jos ala on sinulle väärä, repäise ja lähde opiskelemaan uutta alaa. Vaihtelu virkistää.

Järjestä itsellesi aikaa, perheellesi aikaa ja vielä parisuhteellekin aikaa. Älä odota toisilta samaa kuin mitä itse pistät likoon. Siinä katkeroituu herkästi "Minä joudun tekemään kaiken, eikä toiset tee mitään! Miksi minun pitäisi olla niin tai näin, kun ei muidenkaan". Pyri olemaan pyyteetön teoissasi, mutta keskustele perheesi kanssa, mitä sinä haluat. Pyydä heiltä sitä, mitä tarvitset - sanoin.

Mene nukkumaan iltaisin ajatellen kauniita asioita. Vaikka vitutuskäyrä olisi punaisissa lukemissa, keskity ajattelemaan ihania asioita. Jos podet huonoa omaa tuntoa, anna itsellesi anteeksi. Mieluiten ihan konkreettisesti katso itseäsi peilistä ja sano ääneen: "Annan sinulle anteeksi". Tämä voi tuntua ensin tosi hölmöltä, mutta kun siihen uppoutuu ja saa kiinni siitä tunteesta, niin huomaakin sen auttavan.

Oma asenne ratkaisee. Sinä luot oman onnesi, oman positiivisuutesi. Kun sinä voit hyvin, voi perhekin hyvin.

Toivottavasti löydät oman polkusi positiivisempaan huomiseen. :)

-Polun löytänyt, mutta vielä matkalla oleva ent. pessimisti-

Vierailija
2/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen ja onnellinen siitä mitä sinulla on. Maailmassa on aina kaikkea parempaa, ihan turha keskittyä siihen, mitä minulta nyt puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentää av:lla käymistä.

Vierailija
4/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka komea ja hyvätuloinen ja viettää aikaa perheen kanssa. Sen takia av: lla käyn kun töissä tylsää ja kärsin kahvihuoneneuroosista.

Ap

Vierailija
5/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyteen ruokaa. Kokemuksella toimii. Nyt olen ollut 6kk ilman lääkettä ja painoni on tippunut 9 kg, olen alipainoinen, ruokahaluton, väsynyt ja koko aja palelee ja vituttaa. Nukkuminenkin on ihan viturallaan. Tänään haen uudestaan lääkkeet ja odotan aikaa että olen taas onnellinen.

Vierailija
7/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nyt teet esim. lääkkein ja juttelemassa käyden, vaan muuttaa ulkoiset olosuhteesi sinulle sopivammiksi! Aina ei ole järkevä vain sopeutua ja sopeutua, sillä lopulta niin menettää itsensä kokonaan, kun on tehnyt itsestään persoonattoman luikeron joka vaan madellen sopeutuu mihin vaan.

Jos työsi ei ole mitä haluat, mikset vaihtaisi työpaikkaa tai jopa alaa, jos koet että se on väärä? Ala miettiä mitä voisit tehdä että liittosi ja perhe-elämäsi tulisi paremmaksi. Auttaisiko joku parisuhdeleiri tai terapia? Vai täytyisikö miettiä jopa eron vaihtoehtoa. Mieti ihmeessä läpi kaikki vaihtoehdot ja ala toimia, äläkä vain valita että onpa kauhea olla, kun olet kerran tilanteessa joka ei sinulle sovi. On kuin seisoisit märässä suossa ja valittaisit että on kylmää ja märkää ja ikävää, vaikka koko ajan sinulla olisi myös mahdollista nousta sieltä kuivalle maalle.

Vierailija
8/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lihoa ylipainoiseksi. Sekin ongelma sitten lisää. Niin ja syön lisäksi antipsykoottia joka lisää ruokahalua.

Ap

Vierailija
9/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten sen saavuttaa.

Vierailija
10/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hyväksyt ne asiat, joita et voi muuttaa.

On siis turha alkaa etsimään arkielämän pieniä iloja siinä tilanteessa, että muutos olisi paras ratkaisu. Muutos taas ei korjaa sitä, että on kyvytön iloitsemaan niistä pienistä hetkistä ja arjen kivoista asioista.

Vierailija
11/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hyväksyt ne asiat, joita et voi muuttaa.

On siis turha alkaa etsimään arkielämän pieniä iloja siinä tilanteessa, että muutos olisi paras ratkaisu. Muutos taas ei korjaa sitä, että on kyvytön iloitsemaan niistä pienistä hetkistä ja arjen kivoista asioista.

Tai itse asiassa molemmat: muuttaa minkä voi ja hyväksyy sen mitä ei voi. Onni tässä maailmassa tulee vain pieninä muruina, elämä ei ole ainaista auvoa kenellekään.

Vierailija
12/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia munia samaan koriin!

Ketjussa tuli jo hyviä neuvoja, joilla voi parantaa onnellisuuttaan. On tärkeää ymmärtää, että mikään yksittäinen neuvo ei todennäköisesti ole ratkaisu itsessään, vaan kyse on pitkästä prosessista jossa pienistä puroista lopulta syntyy se suuri virta.

Eli lähde parantamaan elämääsi kaikista näistä kulmista yhtä aikaa:

1. Hyväksy, ole kiitollinen ja opettele nauttimaan siitä, mitä sinulla on.

2. Suunnittele tulevaisuutta aktiivisesti ja pyri parantamaan niitä asioita elämässäsi, joista on sinulle kaikkein eniten haittaa.

3. Hyväksy sekin, että elämä ei ole koskaan täydellistä. Välillä kuuluukin vituttaa ja masentaa, ja se on ihan okei. Haitaksi tuo muuttuu vasta sitten, kun ihminen ei hyväksy ikävyyksiä elämäänsä ja masentuu tästä syystä vielä lisää, jolloin tila lopulta kroonistuu ja hyvät hetket jäävät elämästä kokonaan pois.

Omassa elämässäni ja parisuhteessani on paljon haasteita. Niin paljon, että moni hämmästelee, miten oikein jaksan. Ja olen silti onnellinen, ja pidän miestäni taivaan lahjana. Puitteita voit yrittää parantaa loppuelämäsi ajan tulematta koskaan onnelliseksi, koska onni ei ole puitteista kiinni.

Vierailija
13/13 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt miestä saada pariterapiaan tuloksetta. Mutta voisi vielä yrittää. En tiedä miksi en ole tyytyväinen. Miehen ulkonäköä olen yrittänyt kohentaa mutta häntä ei kiinnosta. On myös myöhään töissä. Luottamuspula. Myös joudun sanomaan kaikesta lapsiin liittyvistä asioista monta kertaa. Joudun häntä herättelemään kuin pientä lasta. Huoh. Asutaan omakotitalossa joka ei aivan valmis ja sekin häiritsee. Aikataulut ei pidä. Olen loppu! Kiinnostun vieraista miehistä baareissa. Oon ihan luuseri

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi