Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääkkeen lopettaminen

Vierailija
15.10.2012 |

Käytössä ollut nyt parin kuukauden ajan 15mg (sitä ennen 30mg), uskallanko tuon annostuksen jälkeen jo lopettaa, kunhan purkki tyhjenee?

Olen saanut jo lopetettua kerran kyseisen lääkkeen, kuin seinään, "mukavien" vieroitusoireiden kera! Toivon, ettei tällä kertaa tule vastaavia oireita...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerin voi puolittaa ja annostusta siten pienentää. Kahden viikon kokopillereistä saa kuukauden puolipillerit. Näin voisit siirtyä 15 mg:sta 7.5 mg kautta nollille.

Vierailija
2/5 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 20mg, siirryin omatoimisesti 10mg kun tuli liian levoton olo. Niitä söin ehkä kuukauden ja lopetin sit kokonaan. Viikon verran oli aivan järkyttävät viekkarit; sähköiskuja takaraivossa, huimausta, väsymystä, pahantuulisuutta... jne.. Mutta kyllä se siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää lopettaa kuin seinään? Oletteko kovempia mammoja, jos pystytte? Tuommoinen osoittaa, että just te tarvitsette kyseistä lääkettä.

Vierailija
4/5 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru kerrallaan pois, ja aina viikko samaa annosta. Lopetusoireita voi tulla siltikin. Ja lopetus pitäisi tehdä lääkärin valvonnassa, koska mielialalääkettä pitäisi jatkaa jonkin aikaa sen jälkeenkin kun masennus on voitettu. Se uusii muuten herkemmin.

15 mg on vielä suht iso annos. Mene lääkäriin ja pyydä resepti 10- ja 5 mg tableteista, joiden avulla voit tehdä lopetuksen tarkemmin ja helpommin. Tuo 5 mg on monilla ns. ylläpitoannos.

Vierailija
5/5 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tosiaan on resepti 10mg. Mietin vain jos olisin jättänyt hakematta, ja yrittänyt nyt jo lopettaa (on pitkään ollut tasapainoinen ja hyvä olla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän