Miksi ostat harvoin kenkiä?
Kommentit (11)
mielelläni ostaisin useammin, jos olisi varaa.
Minulla on yhdet kävelykengät ja yhdet vaelluskengät. Jos jommat kummat hajoavat, tarvitsen uudet. Molemmat tuntuvat kestävän, joten uusille ei ole tarvetta. Niin, ja lisäksi vielä korkkarit, joita käytän viiden vuoden välein, ei tarvitse uusia. Ja kesäkengät, jotka nekään eivät mene miksikään.
En ole kenkäihmisiä.
On niin vaikeat jalat mulla, että vain tietyt merkit tuntuu hyviltä jalkaan ja ne on kalliita. En ole muutenkaan kenkien perään, hyviä käytän pitkään ja korjautan tarvittaessa suutarilla.
ja ostan mahdollisimman monikäyttöisiä kenkiä, esim. väriltään sellaisia, jotka sopivat useisiin eri vaatteisiini.
Mutta sama vika kuin edellä. Naisella kengän koko 42/43 tuottaa lähinnä pahan mielen kenkäkaupassa.
Tosin, nykyään on jo enemmän näitä hyllyjä 42+ kokoisille kengille, mutta poikkeuksetta tyyli on ihan karmea. Tai siis ei yhtään minun näköiseni.
En jaksa kiertää kauppoja pettymässä. Ostan miesten puolelta välttävän näköiset kengät ja kävelen ne loppuun.
Mun kengän koko myös harvinainen, mutta sieltä toisesta päästä, 35. Harvoin löytyy naisten osastolta ja lasten puolen kengät on todellakin lasten kenkiä. En ole osannut ruveta ulkomaalaisista nettikaupoistakaan tilailemaan, vaikka sillä tavalla tietysti saisi.
Yritän ostaa vain tarpeeseen ja välttää turhaa kuluttamista. Aiemmin hamstrasin kaikkia kivoja korkokenkiä, mutta onnistuin vammauttamaan nilkkaani niin, että nivelsiteen arpeumat estävät korkeilla koroilla keikkumisen.
Lisäksi jalkani ovat oudon malliset. Vihaan kenkien ostamista. Jos löydän vähänkin sopivat, ostan.
Kenkien pitää olla tietyn tyylisiä ja laadukkaita. Tätä yhdistelmää harvemin löytää, ja hintakin yleensä nousee aika korkeaksi. En myöskään halua mitään suurta kenkäkokoelmaa, koska minulla ei ole tilaa säilytellä sellaista.
hyviä kalliimpia kenkiä ja ne kestää.