Kokoomus taas aivan pöhkö - sairaana töihin?
Kommentit (43)
." IS
Jos on yli kaksi työviikkoa poissa vuodessa, niin on oikeus erottaa työntekijä.
Sitten pitää vielä katsoa että pystyykö tekemään etätöitä. Jos on esim. paperitöitä niin ne voi tehdä kotonakin. Työnantaja voi vaatia että vaikka työnekijä on sairaslomalla niin hän tekee kotona ne työt.
Tekisin ilomielin etätöitä, jos pystyisin, työni kun on "paperityötä". En pääse kotoa käsin työpaikan pankkiohjelmaan. Lisäksi mulla pitäisi olla noin 50 mapillista tavaraa kotona. Ja mites tulosteet? Omalla printterilläkö pitäisi tulostaa ja omalle paperille vai pitäisikö työpaikalta toimittaa laatikollinen paperiakin? Entäs ne ohjelmat ja tiedostot, jotka ovat työpaikan koneella ja jonne en kotoa käsin päse?
Aika naurettavaa valittaa siitä, että saikulla ollessa käydään ihan kaupassa. Ei se ruoka kotiin kävele ja kaikilla ei ole tuttavia auttamassa! Ai että mua ärsytti edellisessä työpaikassa, kun mammat oli kytännyt mun kaupassa käynnit ja ostokset sairaana ollessani.
työpaikkalääkärin luona käynti, kun sairastaa. Kolmen päivän sairaspoissaolot pelkällä ilmoituksella pois niiltä työpaikoilta, joissa tuo käytäntö vielä on.
..
Ihmiset on sairaslomalla mutta kuitenkin juoksee kaupoissa ostamassa kaikkea roskaa. Ihmiset on sairaslomalla mutta on kyky matkustella. Ihmiset on sairaslomalla mutta pystyy istutella kukkia maalla.
Olen kaikki nämä nähnyt. Jos olet sairaslomalla niin olet kotona ja sängyssä. Työ tulee aina ensin kaikkea muuta. Jos sinulla on energiaa ja kykyä mennä ja tehdä jotain niin menet töihin.
Monet ovat sairaslomalla ja menevät kavereiden kanssa bilettämään. Olen nähnyt sairaslomalaisia myös lenkeillä.
Eikä esim. se että on jalka paketissa estä työntekoa ellei työ ole liikkuvaa työtä. Silloinkin monta kertaa voidaan antaa muita tehtäviä.
Sairausloma oli lähinnä siksi, että hoitaja kävi 3x vrk pistämässä suonen sisäistä antibioottia. Kun jalka (ideaalisiteeseen käsittynä) alkoi antaa myöten kävellä, kävin kaupassa, lasten koululla seuraamassa jotain esitystä, ja enimmät ajat istuin koneella.Pitihän minun jotain toimintaa keksiä ajan kuluksi. Omasta mielestäni olin työkykyinen.
Anelin s-loman lopettamista, sillä työni on sellaista, että kaikki kaatuu suurimmaksi osaksi omaan niskaan. Toki työkaverit tekivät kaikkein akuuteimmat asiat, jotka eivät voineet odottaa, mutta vähintään 80% töistäni odotti paluutani. Kauhulla ajattelin kasvavia paperipinoja. Mutta ei, hoitaja tuli aina uuden s-lomalapun kanssa. lääkäri siis määräsi lomaa minua näkemättä.
Olisin ilomielein purkanut ruuhkaani tekemällä etätöitä, mutta kun kotona käsin ei ollut pääsyä työpaikan ohjelmiin, tiedostoihin eikä mappeihin.
Kun viimein pääsin takaisin töihin, tein monat viikkoa pitkää päivää saadakseni asiat ajan tasalla. Lisäksi työnantajan mielestä sairausloma ei ollut hyväksyttävä syy siihen, että olin hommissa jäljessä.
Sata kertaa mieluummin olisin jättänyt senkin loman pitämättä ja ollut töissä.
Viimeksi olen ollut 3v sitten kurkkutulehduksen vuoksi yhden päivän poissa (yskin verta ja ääni oli hukassa; työhöni kuuluu myös paljon puhelimessa puhumista).
Pikkasen vituttaa nuo teidän ehdotuksenne. Ne sopivat sellaiseen työhön, jossa voi sairastaa rauhassa ilman, että joutuu itse tekemään rästiin jääneitä töitään.
..
Ihmiset on sairaslomalla mutta kuitenkin juoksee kaupoissa ostamassa kaikkea roskaa. Ihmiset on sairaslomalla mutta on kyky matkustella. Ihmiset on sairaslomalla mutta pystyy istutella kukkia maalla.
Olen kaikki nämä nähnyt. Jos olet sairaslomalla niin olet kotona ja sängyssä. Työ tulee aina ensin kaikkea muuta. Jos sinulla on energiaa ja kykyä mennä ja tehdä jotain niin menet töihin.
Monet ovat sairaslomalla ja menevät kavereiden kanssa bilettämään. Olen nähnyt sairaslomalaisia myös lenkeillä.
Eikä esim. se että on jalka paketissa estä työntekoa ellei työ ole liikkuvaa työtä. Silloinkin monta kertaa voidaan antaa muita tehtäviä.
Sairausloma oli lähinnä siksi, että hoitaja kävi 3x vrk pistämässä suonen sisäistä antibioottia. Kun jalka (ideaalisiteeseen käsittynä) alkoi antaa myöten kävellä, kävin kaupassa, lasten koululla seuraamassa jotain esitystä, ja enimmät ajat istuin koneella.Pitihän minun jotain toimintaa keksiä ajan kuluksi. Omasta mielestäni olin työkykyinen.
Anelin s-loman lopettamista, sillä työni on sellaista, että kaikki kaatuu suurimmaksi osaksi omaan niskaan. Toki työkaverit tekivät kaikkein akuuteimmat asiat, jotka eivät voineet odottaa, mutta vähintään 80% töistäni odotti paluutani. Kauhulla ajattelin kasvavia paperipinoja. Mutta ei, hoitaja tuli aina uuden s-lomalapun kanssa. lääkäri siis määräsi lomaa minua näkemättä.
Olisin ilomielein purkanut ruuhkaani tekemällä etätöitä, mutta kun kotona käsin ei ollut pääsyä työpaikan ohjelmiin, tiedostoihin eikä mappeihin.Kun viimein pääsin takaisin töihin, tein monat viikkoa pitkää päivää saadakseni asiat ajan tasalla. Lisäksi työnantajan mielestä sairausloma ei ollut hyväksyttävä syy siihen, että olin hommissa jäljessä.
Sata kertaa mieluummin olisin jättänyt senkin loman pitämättä ja ollut töissä.
Viimeksi olen ollut 3v sitten kurkkutulehduksen vuoksi yhden päivän poissa (yskin verta ja ääni oli hukassa; työhöni kuuluu myös paljon puhelimessa puhumista).
Pikkasen vituttaa nuo teidän ehdotuksenne. Ne sopivat sellaiseen työhön, jossa voi sairastaa rauhassa ilman, että joutuu itse tekemään rästiin jääneitä töitään.
sitten ne etätyöasiasi kuntoon työnantajasi kanssa, kyllä nykypäivänä pystyy tekemään etätöitä ihan luotettavastikin.
Turhaan haikuit noita ehdotuksia, niillä on oikeasti tarkoitus saada oikeat lusmut kuriin.
Saikun syy oli nikamansiirtymä selässä. Aamulla jouduin kontata vessaan ja hampaatkin pesin polvillani. Pöntölle nouseminen oli tuskaa. Meni noin puoli tuntia, että pääsin sängystä pois ja tehtyä aamutoimet vessassa. Kolmisen tuntia heräämisestä pystyin jotenkin kävelemään. Jossain vaiheessa päivää kipulääkitys tepsi niin, että pääsin kävelemään ihan useamman kilometrin lenkin. Kaikista pahinta selälle oli istuminen ja makaaminen. Jos tuolloin olisi ollut käytössä tämä Kokoomuksen ehdottama käytäntö, olisin ollut kusessa. Olin kiristänyt talouteni äärimmilleen ekaluokkalaisen yh:na olemalla 70% töissä. Onneksi pomo ymmärsi, että lenkkeilyni oli ensisijaisen tärkeää kuntoutumisessani takaisin työkykyiseksi!
Ruotsissa tämä on vain lisännyt saikkuja. Ja tämä ehdotus olisi huono etenkin pienipalkkaisille naisille.
Lisäksi olisi rangaistus myös heille, jotka ovat oikeasti sairaita. Hyvin pieni osa vain näitä lusmuja.
Terv. 10 v. työelämässä ja tämän aikana ollut tasan yhden päivän saikulla, mutta koskaan ei tiedä, jos esim. iskee paha influenssa ja joudun olemaan 1,5 viikkoa poissa. Se kyllä näkyisi palkkapussissani.
..
.
Olisin ilomielein purkanut ruuhkaani tekemällä etätöitä, mutta kun kotona käsin ei ollut pääsyä työpaikan ohjelmiin, tiedostoihin eikä mappeihin.
.
sitten ne etätyöasiasi kuntoon työnantajasi kanssa, kyllä nykypäivänä pystyy tekemään etätöitä ihan luotettavastikin.
Turhaan haikuit noita ehdotuksia, niillä on oikeasti tarkoitus saada oikeat lusmut kuriin.
vaikka pääsisinkin etänä käsiksi työkoneeseeni, en pystyisi tekemään juuri mitään, sillä tarvitsisin lisäksi kymmenittäin mappeja, (joiden sisältöä tarvitsee kaksi muutakin työntekijää), tulostuspaperia, kirjekuoria, kopiokoneen ja postimaksukoneen tai postimerkkejä.
Nyt jo teen etätyötä lukemalla työsähköposteja ja vastaamalla niihin, mutta se on vain murto-osa työstäni.
voin todeta, että vastustan henkeen ja vereen karenssia. Toistaiseksi en ole törmännyt yhteenkään aateveljeen tai sisareen, joka tätä ehdotusta kannattaisi.
Tässä menee muutaman häröilyn takia kaikilta maine.
.
.
Ihmiset on sairaslomalla mutta kuitenkin juoksee kaupoissa ostamassa kaikkea roskaa. Ihmiset on sairaslomalla mutta on kyky matkustella. Ihmiset on sairaslomalla mutta pystyy istutella kukkia maalla. Olen kaikki nämä nähnyt. Jos olet sairaslomalla niin olet kotona ja sängyssä. Työ tulee aina ensin kaikkea muuta. Jos sinulla on energiaa ja kykyä mennä ja tehdä jotain niin menet töihin. Monet ovat sairaslomalla ja menevät kavereiden kanssa bilettämään. Olen nähnyt sairaslomalaisia myös lenkeillä. Eikä esim. se että on jalka paketissa estä työntekoa ellei työ ole liikkuvaa työtä. Silloinkin monta kertaa voidaan antaa muita tehtäviä.
Sairausloma oli lähinnä siksi, että hoitaja kävi 3x vrk pistämässä suonen sisäistä antibioottia. Kun jalka (ideaalisiteeseen käsittynä) alkoi antaa myöten kävellä, kävin kaupassa, lasten koululla seuraamassa jotain esitystä, ja enimmät ajat istuin koneella.Pitihän minun jotain toimintaa keksiä ajan kuluksi. Omasta mielestäni olin työkykyinen. Anelin s-loman lopettamista, sillä työni on sellaista, että kaikki kaatuu suurimmaksi osaksi omaan niskaan. Toki työkaverit tekivät kaikkein akuuteimmat asiat, jotka eivät voineet odottaa, mutta vähintään 80% töistäni odotti paluutani. Kauhulla ajattelin kasvavia paperipinoja. Mutta ei, hoitaja tuli aina uuden s-lomalapun kanssa. lääkäri siis määräsi lomaa minua näkemättä. Olisin ilomielein purkanut ruuhkaani tekemällä etätöitä, mutta kun kotona käsin ei ollut pääsyä työpaikan ohjelmiin, tiedostoihin eikä mappeihin. Kun viimein pääsin takaisin töihin, tein monat viikkoa pitkää päivää saadakseni asiat ajan tasalla. Lisäksi työnantajan mielestä sairausloma ei ollut hyväksyttävä syy siihen, että olin hommissa jäljessä. Sata kertaa mieluummin olisin jättänyt senkin loman pitämättä ja ollut töissä. Viimeksi olen ollut 3v sitten kurkkutulehduksen vuoksi yhden päivän poissa (yskin verta ja ääni oli hukassa; työhöni kuuluu myös paljon puhelimessa puhumista). Pikkasen vituttaa nuo teidän ehdotuksenne. Ne sopivat sellaiseen työhön, jossa voi sairastaa rauhassa ilman, että joutuu itse tekemään rästiin jääneitä töitään.
sitten ne etätyöasiasi kuntoon työnantajasi kanssa, kyllä nykypäivänä pystyy tekemään etätöitä ihan luotettavastikin. Turhaan haikuit noita ehdotuksia, niillä on oikeasti tarkoitus saada oikeat lusmut kuriin.
Kaikki vaan eivät voi tehdä etätyötä.
Jos teen etätyötä, se on oikeata työtä eikä mikään poissaolo töistä.
Etätyö ei ole myöskään syy olla tekemättä oikeasti töitä ja lusmuilla koko päivä ilman töitä.
Sairaana sairastetaan kotona niin, ettei esim. tartuteta flunssaa työkavereihin tai asiakkaisiin.
Sairaana ei ole pakko tehdä etätöitä.
köyhä kansa tehköön töitä patruunoille vaikka kipeänä.
Ei mitään uutta.
niin eivät sitten ainakaan lintsaisi.
t. kokoomuslainen
Tällä ehdotuksella oli tarkoitus saada kuriin se lusmu työkaverisi joka on harvasen viikko omalla tai lapsen sairiksella ja sinä joudut tekemään sen työt omieasi lisäksi.
Nimimerkillä olen ollut viimeisen kolmenvuoden aikana poissa sairasloman takia yhteensä kaksi päivää. Mutta työkaveri on samassa ajassa 'sairastanut' muutaman päivän pätkissä 5 kuukautta ja minä olen joutunut tekemään hänen työnsä. Minä joudun aina ottamaan aamuvuoron koska työkaveri on niin epäluotettava ettei sen tulemisiin ja menemisiin voi luottaa. Tälle ammattisaikuttajalle maksetaan kumminkin 'tasa-arvoisesti' sama palkka.
Vaikka en kokoomusta kannatakaan niin ehdotus oli loistava.
niin eivät sitten ainakaan lintsaisi.
t. kokoomuslainen
Saisivat maksaa lisäveroa minulle siitä että saavat olla töissä firmassani. Pyh.
Tällä ehdotuksella oli tarkoitus saada kuriin se lusmu työkaverisi joka on harvasen viikko omalla tai lapsen sairiksella ja sinä joudut tekemään sen työt omieasi lisäksi.
Nimimerkillä olen ollut viimeisen kolmenvuoden aikana poissa sairasloman takia yhteensä kaksi päivää. Mutta työkaveri on samassa ajassa 'sairastanut' muutaman päivän pätkissä 5 kuukautta ja minä olen joutunut tekemään hänen työnsä. Minä joudun aina ottamaan aamuvuoron koska työkaveri on niin epäluotettava ettei sen tulemisiin ja menemisiin voi luottaa. Tälle ammattisaikuttajalle maksetaan kumminkin 'tasa-arvoisesti' sama palkka.
Vaikka en kokoomusta kannatakaan niin ehdotus oli loistava.
tämän jälkeen ei tosiaan ammattisaikuttajat lomaile, mutta sitten ei kyllä sairastele oikeasti kipeäkään ihminen.
Ymmärrän huolesi ja kokoomuksen idean, mutta menee pahasti metsään sanan varsinaisessa merkityksessä, työntekijän kustannuksella.
Ei näin.
Olla näillä sairailla krapula, eikä oikea sairaus!
minulle maksettaisi kaksinkertainen palkka niiltä päiviltä kun teen hänkin työt.
Ehkä työnantajalla olisi sen jälkeen motivaatiota puuttua tämän lusmun toimiin.
4
nopeasti takaisin työhön, mutta omailmolla kun saa olla kolme päivää, niin työnantaja voi olla varma, että se käytetään kokonaisuudesaan. On selvää, että kulut nousevat työnantajallekin. Eipä tästä onneksi pohattojenkaan rivissä yksimielisyyttä ole.