Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on " aikaisin aamulla" ?

Vierailija
27.10.2006 |

Monissa viesteissä (vauva- ja taaperopuolella) valitellaan, kun joudutaan heräämään aikaisin aamulla KLO 7!!!! Minusta tuo on jo ihan normaali ellei peräti luxusmyöhäinen aika herätä. Maatalossa kasvaneena olen tottunut siihen, että päivä alkaa kuuden maissa. Aikaisin herääminen on siis jotakin viiden aikoihin tai ennen sitä. Mites muilla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen yhdeksää. 

Vierailija
22/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8 on normaali aamu, kaikki ennen sitä on aikaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ennen seitsemää paitsi jos kyseessä on normaaliin työaikaan tehtävä asia, silloin se on ennen kahdeksaa

Vierailija
24/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vuorotyöläisenä oon tottunu, et aikaisin aamulla tarkottaa klo 5. Apn klo 6 ollaan jo töissä ekalla kahvitauolla. 

Vierailija
25/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena aikaisin aamulla on kaikki ennen seitsemää, viikonloppuna ennen yhdeksää. 

Vierailija
26/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin on mikä tahansa ennen seitsemää.

Onneksi lähipiirini tietää, että vapaapäivinä minulle aikaisin on klo 11 asti. Älä yritä tavoitella ennen sitä.

Vierailija
27/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin olen seitsemältä työpaikalla (toimistotyö ja liukuva työaika eli oma valinta) vkl en liikahda kotoa ennen puoltapäivää enkä vastaa edes viesteihin.

Eli ihan olosuhteista riippuu mikä on liian aikaisin.

Vierailija
28/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla on oltava viimeistään klo. 7:00

Vierailija
29/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään arkisin klo 6 sillä menen töihin seitsemäksi.

Viikonloppuisin nukkuisin mielelläni hieman myöhempään mutta se ei onnistu lemmikkien takia sekä selän takia, joka kipeytyy jos makaan kauemmin kuin kahdeksan tuntia.

Olen huomannut eroja aikakäsitteissä: ystävälleni aamulla tarkoittaa 11-12 välistä aikaa ja olenkin oppinut kysymään häneltä aina tarkan kellonajan kun menemme yhdessä jonnekin (koskee myös muita päivän osia).

Vierailija
30/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu monesta asiasta, mikä elämäntilanne on, käykö töissä, päivä vai vuoro. Oleno aamu- vai iltauninen. Onko tarpeen herätä tiettyyn aikaan aamulla, vai onko vaikka eläkkeellä ym. ym. ym.

Miellä käydään nukkumaan yhden kahden maissa yöllä, joten usein herätään yhdeksän kieppeillä. Koen että mulle aikaisin on esim. ennen puoli kahdeksaa, monelle muulle asia on aivan toisin.

Vierailija
31/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen aamu on 4.00 ja 5.00 lähdetään ajamaan kohti työpaikkaa. Jollekin voi tietysti olla aamuyötä, mutta vuosia näin tehneenä se on mun aikainen aamu.

Vierailija
32/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:30 herätys, töihinlähtö klo 5:45.

Vierailija
33/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 on aikaisin, 7 mulle jo harvinainen heräämisaika. (ehkä kerran vuodessa herään näin myöhään) 

Vierailija
34/34 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sian pieremää on aikainen, eli klo 4. Ennen kukonlaulua on melko aikainen, eli klo 5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi