Mikä on " aikaisin aamulla" ?
Monissa viesteissä (vauva- ja taaperopuolella) valitellaan, kun joudutaan heräämään aikaisin aamulla KLO 7!!!! Minusta tuo on jo ihan normaali ellei peräti luxusmyöhäinen aika herätä. Maatalossa kasvaneena olen tottunut siihen, että päivä alkaa kuuden maissa. Aikaisin herääminen on siis jotakin viiden aikoihin tai ennen sitä. Mites muilla?
Kommentit (34)
Klo 8 on normaali aamu, kaikki ennen sitä on aikaista.
Minusta se on ennen seitsemää paitsi jos kyseessä on normaaliin työaikaan tehtävä asia, silloin se on ennen kahdeksaa
Mä taas vuorotyöläisenä oon tottunu, et aikaisin aamulla tarkottaa klo 5. Apn klo 6 ollaan jo töissä ekalla kahvitauolla.
Arkena aikaisin aamulla on kaikki ennen seitsemää, viikonloppuna ennen yhdeksää.
Aikaisin on mikä tahansa ennen seitsemää.
Onneksi lähipiirini tietää, että vapaapäivinä minulle aikaisin on klo 11 asti. Älä yritä tavoitella ennen sitä.
Arkisin olen seitsemältä työpaikalla (toimistotyö ja liukuva työaika eli oma valinta) vkl en liikahda kotoa ennen puoltapäivää enkä vastaa edes viesteihin.
Eli ihan olosuhteista riippuu mikä on liian aikaisin.
Työpaikalla on oltava viimeistään klo. 7:00
Herään arkisin klo 6 sillä menen töihin seitsemäksi.
Viikonloppuisin nukkuisin mielelläni hieman myöhempään mutta se ei onnistu lemmikkien takia sekä selän takia, joka kipeytyy jos makaan kauemmin kuin kahdeksan tuntia.
Olen huomannut eroja aikakäsitteissä: ystävälleni aamulla tarkoittaa 11-12 välistä aikaa ja olenkin oppinut kysymään häneltä aina tarkan kellonajan kun menemme yhdessä jonnekin (koskee myös muita päivän osia).
Se riippuu monesta asiasta, mikä elämäntilanne on, käykö töissä, päivä vai vuoro. Oleno aamu- vai iltauninen. Onko tarpeen herätä tiettyyn aikaan aamulla, vai onko vaikka eläkkeellä ym. ym. ym.
Miellä käydään nukkumaan yhden kahden maissa yöllä, joten usein herätään yhdeksän kieppeillä. Koen että mulle aikaisin on esim. ennen puoli kahdeksaa, monelle muulle asia on aivan toisin.
Aikainen aamu on 4.00 ja 5.00 lähdetään ajamaan kohti työpaikkaa. Jollekin voi tietysti olla aamuyötä, mutta vuosia näin tehneenä se on mun aikainen aamu.
4:30 herätys, töihinlähtö klo 5:45.
5-6 on aikaisin, 7 mulle jo harvinainen heräämisaika. (ehkä kerran vuodessa herään näin myöhään)
Ennen sian pieremää on aikainen, eli klo 4. Ennen kukonlaulua on melko aikainen, eli klo 5.
Ennen yhdeksää.