Ostin tänään 329 euron talvitakin. Onko mielestäsi kallis?
Kommentit (47)
Vaikutat fiksulta naiselta. Perustelet hyvin ostoksesi tarpeellisuuden ja oikeutuksen, vaikka taustalta paistaakin syyllisyydentunne tuhlarina.
Hiplasin itse eilen talvitakkia, jossa killui 525 euron hintalappu. Näkihän sen jo puolella silmällä, miten paljon tasokkaammin ommeltu se oli verrattuna 400 euroa halvempiin sisariinsa. Jätin sen silti sinne. Rajansa kaikella. Laitoin kuitenkin tänään 565 euroa lentolippuun, jonka normaalisti saan kolmella sadalla.
Kaikki on niin kovin suhteellista. Muistan ajan, jolloin itselläni ei ollut varaa ostaa minkäänlaista talvitakkia. Kahden talven ajan kietaisin pashminan syystakin harteille tarjetakseni Suomen talvessa.
Ap, unohda syyllisyys! Teit hyvän päätöksen ja sinulla on kaikki oikeus nauttia kauniista takistasi! :)
Minusta on aika kallis, mutta riippuu materiaalista ja ulkonäöstä.
mutta tuon takit tahtovat maksaa.
Eniten minua tuossa v..taa että etsin kissojen ja koirien kanssa viime talvena/syksynä parkatakkia, joka olisi se kertakaikkisen ihana, yhteen ei vastaan tullut, nyt on kaupat väärällään takkiparkoja, jotka haluaisin, mutta ei, viime talven 300€ takki saa mennä monta vuotta, vaikka se ei niin ihana olekaan.
Minusta on aika kallis, mutta riippuu materiaalista ja ulkonäöstä.
on ollut Joutsenen untuvatakki, jonka ostin ekan äitiysloman alettua.
Se oli silloiseen rahatilanteeseen nähden tosi kallis, mutta hintansa väärtti. Suhtautuminen talveen muuttui kun ei tarvinnut koko ajan palella. Ulkoilu oli paljon kivempaa. Olen käyttänyt sitä 5 vuotta ja edelleen lämmittää ihanasti.
Kyllä Suomen talvessa tarvitsee kunnon talvitakin!
mutta tuon takit tahtovat maksaa.
Eniten minua tuossa v..taa että etsin kissojen ja koirien kanssa viime talvena/syksynä parkatakkia, joka olisi se kertakaikkisen ihana, yhteen ei vastaan tullut, nyt on kaupat väärällään takkiparkoja, jotka haluaisin, mutta ei, viime talven 300€ takki saa mennä monta vuotta, vaikka se ei niin ihana olekaan.
Ne on ne markkinamiehet jotka hivuttavat hinnat niin ylös kuin vaan kehtaavat ja varsinkin näistä "merkki-" takeista saa maksaa laatuun nähden ihan liikaa.
Aamulla +3 astetta. Laitoin ensin pitkähihaisen paidan ja neuleen takin alle, mutta tulin aika pian sisälle ottamaan vaatetta pois alta. Loppujen lopuksi seisoin puistossa takki päällä ja vain t-paita alla ja oli todella lämmin. Satoi vielä vettäkin ja huomasin, että takki oli jos ei kokonaan vedenpitävä, niin todella hyvin hylki vettä.
Edellisellä talvitakilla alle viidessä asteessa en olisi ikinä pärjännyt pelkällä t-paidalla. Edes silloin, kun ostin sen uutena.
Lasten vaatteisiin olen aina panostanut ja itse mieluummin palellut. Näinhän se usein menee.. äiti ajattelee itseään viimeisenä.
ap
en voisi itse ikinä kuvitellakkaan että ostaisin alle 100euron hyvälaatuisen talvitakin...
hohhoijjakkaa...... av
Ihan vain vastauksena kysymykseen. Mutta ei sun tarvii sitä selitellä ja tuntea nyt huonoa omaatuntoa. :) Käyt töissä, nyt sinulla on varaa, joten nauti uudesta talvitakistasi! Sillähän siellä töissä käydään, että saa vähän luksustakin joskus. Varmasti olet takkisi ansainnut!
En voisi ostaa yli satasen takkia, äitiysrahoilla kun ei paljoa juhlita. Säästöjä mulla kyllä on mutten silti voisi laittaa noin paljon rahaa takkiin...
Mutta riippuu vähän takista, jos on ajatonta mallia niin ei ole kallis. Jos taas on joku muotijuttu, joka jo parin talven päästä on passé, niin sitten on kallis.
mutta uskoisin myös, että samalla laadukas.
Itse ostin viimetalvena 300 euron talvitakin, tottahan tuo kirpaisi, mutta takki on ajaton malliltaan, ja meinaan käyttää sen ihan puhki, eli varmaan seuraavat kymmenen vuotta.
Minulla on takkeja, osa 6-vuotta käytössä, osa jo kahdeksatta vuotta. Hyviä takkeja ovat olleet. Rahalla yleensä kun saa laatua ja tyylikkyyttä.
Äkkiseltään sanoisin, että keskihintainen. Mutta riippuu vähän takista, jos on ajatonta mallia niin ei ole kallis. Jos taas on joku muotijuttu, joka jo parin talven päästä on passé, niin sitten on kallis.
Menin 12 vuoden kotiäitiysputken jälkeen keväällä töihin ja tulot perheessä ovat siis lähes kaksinkertaistuneet. On ihan käsittämätöntä huomata, että rahat riittävät, on varaa ostaa hyvää ja laadukasta ja kaikki tarpeellinen ajallaan.
Nielaisin vaan kassalla monta kertaa, kun mietin, että ihan järkyttävän kallista takkia olen ostamassa. Tähän asti olen ostanut halvinta, mitä saa. H&M, Seppälä ja kirppikset.
Omasta mielestäni siis todella kallis, mutta tätä käytän varmasti seuraavat kymmenen vuotta. Kuten käytin edellistä Seppälän untuvatakkia..
ap
koska minulle tuo olisi ollut kallis.
mutta jos on todella mieleinen ja tuohon on varaa niin miksipä ei. Itselläni talvitakki 250e ja tuntui kalliilta kun olen köyhemmänpuoleinen mutta takkeja ei ole minulla kuin kaksi ja halvalla olisin saanut vain ei-mieleisen. Fiksu ostaa ajattoman ja kestävän takin, hinnasta viis, hölmö joka talvi uuden. :)
Oliko minkätyyppinen takki siis toppa/untuva/villakangas?
Johtuu varmaan nuukailutaustastani. Ostan tarpeeseen ja nyt näihin tarpeisiin voi vastata suuremmalla rahamäärällä, eli saa laatua ja kestävyyttä, ehkä myös vähän tyylikkyyttä enemmän kuin aiemmin.
ap