Amiksesta yliopstoon, montako tunnet?
Ja miltä alalta?
Itse tiedän vain insinööristä diplomi-insinööriksi lukeneita, heillä ei siis ollenkaan lukiota käytynä.
Kommentit (44)
kokista kauppatieteiden maisteriksi edenneen
Mutta ei kovin montaa ole meitä, jotka pelkän ammattitutkinnon kautta olisi tullut yliopistoon. Paljon on sitten niitä ammmattikorkean kautta tulleita.
Kummankaan opiskelun aikana en tavannut ketään, jonka olisi pelkällä amiksen jälkeen päässyt sisään. Ehkä niitä jossain on.
Minä en koko opiskeluaikana keskutellut yhdenkään opiskelukaverin kanssa siitä, oliko käynyt lukion, oliko ylioppilas vaiko ei.
Joissakin keskusteluissa tuli esiin, että joku oli päässyt avoimen väylän kautta 90 opintoviikolla, joku toinen taas oli vaihtanut alaa kampaajasta juristiksi tai lääkintäjumpparista maisteriksi vakuutusyhtiön kustannuksella ym. mutta hyvin harvasta tulin tietämään, oliko joskus kirjoittanut ylioppilaaksi vai ei.
Ei yliopistossa ole tapana esittäytyä kertomalla koulutustaustastaan, jos ette tienneet...
Luulen, että kaikki pelkällä amistutkinnolla sisään päässeet eivät valmista siitä mitään kylttiä eivätkä ainakaan kanna sitä aina mukanaan.
Elintarviketeknologiaa opiskelee nyt.