gallup: Paljonko vihkisormuksesi maksoi
Aiomme ostaa minulle noin 2500 euroa maksavan sormuksen. Onkos se mielestäsi kallis?
Kommentit (41)
Platinaa, Keskellä isompi timantti ja sen kummallakin puolella neljä pienempää. Tykkään ja saan usein kehuja muiltakin, koska sormus on hyvin klassisen tyylikäs.
Muuten en timantteja käytäkään.
aika hurjaa! Mun mies tienaa vähän reilun 6000€/kk, et en kyllä niin kallista sormusta uskaltais arkitouhuissa pitää :o
Sormus maksoi naimisiin mennessämme n.800€ ja silloin mies opiskeli ja itse olin lasten kanssa kotona, ei kuitenkaan tarvinnut ottaa lainaa :)
Onko tämä jokin USA:sta tullut perinne?
Perinteiden mukaan, miehen 3kk palkan verran.
En ole ikinä törmännyt Suomessa tällaiseen perinteeseen, paitsi tällä palstalla joskus muutama kuukausi sitten.
usein tuon 3kk:n palkan verran tai enemmänkin. Vihkisormus on sitten "wedding band" eli yksinkertaisempi sormus. Kihlasormus on vain naisella, vihkisormukset kummallekin.
Oma kihlasormus maksoi vajaat 10 000 euroa ja käytän sitä aina, tiskatessa ja puutarhatöissäkin :)
Aiomme ostaa minulle noin 2500 euroa maksavan sormuksen. Onkos se mielestäsi kallis?
mutta kaikki on suhteellista. Toiselle 20000 euroa on sopiva summa, toiselle 200e.
vihkisormus 9.5000 euroa. Täysin uniikkeja molemmat.
off topic,
mutta tuo sormuksen hinta on varmasti vähiten merkityksellinen asia tulevaisuutta ajatellen.
Minä menin naimisiin 20 vuotta sitten, aivan perus halpa sormus. Hyvin se riitti. Viime jouluna mies osti minulle oikein upean smaragditimantti sormuksen vanhan vihkisomuksen tilalle. Meillä oli oikein hyvä olla yhdessä.
18 päivää myöhemmin hän ilmoitti muuttavansa toisen naisen luo ja hakeneen eroa.
ja yhdessä edelleen neljäs lapsi tulossa:D Se vaan ärsyttää ja sen ikäni muistan, kun se myyjä oikein oli varma, että juuri se sormus olisi minulle hyvä. Joo-o enköhän itse tiedä minkä sormuksen haluan ja mikä mulle sopii.
Arvokas meidän mittakaavassa, mielestäni kaunein mahdollinen edelleen.
Vihkisormus maksoi aikoinaan 1000 markkaa, mutta kihlasormus maksoi 1998 3500 mk ja se oli paljon
opiskelijamiehen budjetista.
perushintanen. Yhtään halvempaa en olis huolinu!! Kyllä vihkisormuksen pitää olla kunnollinen, sellainen jota haluaa kantaa loppuelämänsä. Se 2500 on oikein hyvä hinta jos siihen on varaa, velaksi on säälittävä ostaa.
perushintanen. Yhtään halvempaa en olis huolinu!! Kyllä vihkisormuksen pitää olla kunnollinen, sellainen jota haluaa kantaa loppuelämänsä. Se 2500 on oikein hyvä hinta jos siihen on varaa, velaksi on säälittävä ostaa.
70 euron hopeasormusta lopun elämäänsä? Onko avioliitto nyt sitten jotenkin tuhoon tuomittu kun sormus ei maksanutkaan yli tonnia?
Uniikkia käsityötä. Arvostan kauneutta enemmän kuin hintaa.
oiskoha ollu jotain 200e..? ei siitä kauaa oo mutta en muista :D tykkään todella paljon, ja sopii hyvin yhteen kihlasormuksen kanssa. :P
70 euron hopeasormusta lopun elämäänsä? Onko avioliitto nyt sitten jotenkin tuhoon tuomittu kun sormus ei maksanutkaan yli tonnia?
vaan itse valikoin ja myös maksoin (omilla säästöilläni) ja sitten valikoinkin ihan oman maun mukaisen 2200 € maksoi kymmenen vuotta sitten, nykyään samainen sormus taitaa maksaa 2600 euroa, on vieläkin samaa klassista mallia myynnissä, erittäin kaunis timanttisormus.
Minä muuten maksoin kaikki häämenot, myös miehen uuden, räätälin tekemän puvun sekä uudet kengät jne (kun täälä niin moni mies katkerana aiemmin samoihin aloituksiin vastannut, että kaikki naiset vaativat että mies maksaa kulut...)
omani 850e.ei kyllä taidettu siitä niin paljoa lopulta maksaa
Oli silloiseen rahatilanteeseen nähden arvokas sormus meille, mutta vihille mentiin pienellä varoitusajalla ja se oli ainoa joka tuntui heti omalta. Eikä ole muuten kaduttanut.
niin mikäs siinä, jos on varaa. Oma sormukseni maksoi jotain 400 markkaa, mutta halusin aivan tietyn kultasormuksen ilman mitään kiviä tai krumeluureja. En tykkää koristeellisuudesta enkä korukivistä. Mies yritti aluksi kovasti puffata timanttisormusta, koska hänen äitinsä oli vakuuttanut hänet sen asiaankuuluvuudesta. Mutta kun hän tajusi, että todellakin haluan kivettömän sormuksen, hän oli vain iloinen, kun rahaa säästyy.