Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin olla näin väsynyt?? :( Millä saan itseni kuntoon?

Vierailija
12.10.2012 |

Olen kotiäiti.. yhden lapsen kanssa kotona, isommat koulussa.

Aamuisin olen jo valmiiksi väsynyt. Aamupäivä menee heräillessä ja aamutoimissa lounasaikaan asti, toisinsanoen mitään en saa aikaiseksi aamupäivän aikana. Väsyttää. Herään kyllä klo 7 joka arkiaamu. Menen nukkumaan kieltämättä myöhään, joskus jopa vasta puoli kahdelta :( Illalla kun sitten jostain syystä piristyn. Mutta päivisin olen todella väsynyt, suorastaan uupunut, pienetkin kotityöt uuvuttavat totaalisesti ja vaativat ponnisteluja että saan ne tehtyä. Ja paljon olisi kotona tehtävää ja siivottavaa kun vain jaksaisi :´(

En koe varsinaisesti olevani ainakaan masentunut, alakuloinen kylläkin välillä.

Voiko tämä johtua vain unenpuutteesta? Keväällä olin samalla tavalla väsynyt, ja silti kaikki verikokeet oli kunnossa.

Kaipaan niin sitä aikaa, kun olin vielä touhukas ja ripeäotteinen, kunpa vielä löytäisin itsestäni sen reippauden!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nukkumaan viimeistään klo 23.30, huomenna 23. Alkaa väsymys helpottaa. Ymmärrän, että on ihanaa ottaa omaa aikaa yöstä, mutta ei se toimi,jos olet sitten niin väsynyt, ettet nauti elämästäsi. Laita itsellesi rajat.

Vierailija
2/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasta mitään liikuntaa? Ei ihme, että väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotakin toki saat aikaiseksi. Ulkoiletko kotona olevan lapsen kanssa? Se kyllä virkistää. Heräileekö pienin vielä yöllä?

Vierailija
4/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierre sinänsä, kun olen niin väsynyt jatkuvasti etten jaksa riittävästi ulkoilla enkä liikkua :( Sepä se. Enkä sitten illalla malttaisi ajoissa mennä nukkumaan, kun piristyn. Tosi hankalaa saada muutosta tähän nukkumaan menon aikaistamiseen.

ap

Vierailija
5/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä oljenkortena aloin ottamaan päivittäin vähintään 150 mikrog D-vitamiinia, 300 mg C-vitamiinia ja kolme kalaöljykapselia.

Vaikka olen uskomattoman skeptinen vastarannankiiski, niin pakko myöntää, se auttoi. Olen paljon pirteämpi ja unentarpeeni väheni.

Vierailija
6/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen koulussa ja yhden lapsen kanssa kotona. Ei luulisi olevan vaikeaa, varsinkin kun tämä "kotilapsi" on todella helppo ja mukava taapero. Koululainen haluaa itse olla aina koulun jälkeen kavereiden kanssa iltapäiväkerhossa, joten kotiutuu siinä klo 16-17 väillä vasta kotiin, samaan aikaan kun mies tulee kotiin.

Olen kanssa itse välillä todella väsynyt päivisin. Aamuisin kyllä jaksan laittaa koululaisen aamupalat, vaatteet ja aamupesut kasaan, ja vauvan vaipanvaihdot, pyllynpesut, aamupuurot ja maidot. Käyn itse suihkussa, ja syön aamupalan, luen Aamulehden, juon kahvia ja tyhjennän tiskikoneen ja laitan pyykinpesukoneen pyörimään, joka päivä. Sitten taapero haluaakin jo klo 8.30 nukkumaan, jolloin itsekin pääsen nukkumaan, kun koululainen on lähtenut kouluun.

Mutta. Sitten klo 10.30 kun taapero herää, nukuttaa aina ihan pirusti! Ja en saa enää mitään aikaiseksi, vaihdan vain vaipan ja syötän lapsen klo 12. ja nukutan taas päiväunille klo 13.

Imurointi pitäisi tehdä, ja pölyt pyyhiä, ruuanlaittoa, mutta ei vain jaksaisi! Pakotan itseni tekemään sen pakollisen eli ruuan.

Mutta imurointi jää usein vain siihen kerta viikkoon, vaikka oikeasti tarve olisi enemmän.

Sen olen huomannut, että pitää pakottaa vain itse aikaisemmin nukkumaan. Ei saa jäädä "ottamaan sitä omaa aikaa", esim telkkua katsomaan tai nettiin pyörimään, koska sitten se kostautuu seuraavana päivänä siihen, että ei jaksa mitään.

Kun menen viimeistään klo 23 nukkumaan (mielellään jo klo 22) niin seuraavana päivän ei nukuta, väsytä ja energiaa on paaaljon enemmän, ja samalla on voimia siivota ja ulkoilla ihan eri tavalla!

Hyvää yötä, nyt painunkin pehkuihin, jotta huomenna saan viikkosiivouksen aikaiseksi, muuten menee sössimiseksi koko huominen päivä :)

Vierailija
7/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat D-vitamiinia? On hyvä tarkistaa, että saat riitttävästi. Myös C ja sinkki ovat tärkeitä.

Vierailija
8/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että väsyttää..

Vierailija
9/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tää unirytmi yksi tekijä? Olen itse loppuvaiheen opiskelija, ja yritän kirjoittaa gradua kotona. Lapset ovat hoidossa sillä aikaa. Koko syksynä homma vain ei ole edennyt, ja olen aiva poikki.

Valvon myös usein myöhään. Rytmini on sellainen, että piristyn iltaa kohden, vaikka päivän olen aivan poikki. Vasta illalla saan asioita tehtyä.

Pystyn kyllä säätämään uniytmiäni vähän, mutta ihan luontaisesti rytmi karkaa yökukkumiseksi. Yleensä on ihan turha yrittää mennä ajoissa nukkumaan, kun uni ei kuitenkaan tule.

Oon kyllä pohtinut myös masennusta. Jotenkin syksyn pimeys on pahentanut tätä.

Eli en osaa auttaa, mutta ehkä lohduttaa tietää, että meitä on muitakin.

Vierailija
10/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

upp sama juttu!

Vierailija
11/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap ihan oikeasti ensin sitä, että menisit aikaisemmin nukkumaan. Ei nyt ensimmäisenä kannata alkaa napsia ylisuuria (haitallisia) määriä mitään d-vitamiinia kun on ihan päivänselvää, että syy väsymykseen on liian vähäinen uni. Muistaakseni on myös todettu, että nimenomaan iltauni on erityisen tärkeää, siis nukkumaan klo 22-23 aikoihin jos seiskalta heräät!

Vaikeaa, tiedän. Kärsin itse ihan samasta. Illalla en malta mennä nukkumaan (usein just piristyn) kun on niin ihana nauttia omasta rauhasta! Monilla on myös sisäinen rytmi sellainen, ettei se kulje ihan samaa tahtia kellon ja yhteiskunnan vaatimusten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan