Mulla on koululaisia ollut 11 vuotta.
Kertaakaan en ole ollut lomalla, kun heillä on syysloma koulusta.
Joululomaa on koululaisilla 2 vk, itselläni tuona aikana korkeintaan 1 vk, joskus muutama päivä.
Hiihtoloma on ollut samaan aikaan ehkä 6 kertaa.
Lapseni eivät kuitenkaan ole heitteillä. Heillä on myös rakastava isä ja isovanhemmat, jotka haluavat olla heidän kanssaan.
En halua olla itsekäs ja vaatia lomaa jokaiselle lapseni lomalle. Koska työpaikassani on muitakin koululaisten vanhempia, mielestäni heilläkin on oikeus olla lomalla joskus koululaisten loma-aikaan.
Eräs työpaikkamme henkilö on lomalla AINA kun koululaisensa ovat lomalla.
Mielestäni tämä on väärin ja itsekästä.
Vai olenko itse ehkä hölmö, kun en ymmärrä vaatia lomaa itsekkäästi?
Kommentit (2)
Meillä on ollut koululaisia 10 vuotta. Ja nytkin suorastaan tyrkyttivät syysloman loma-ajaksi, koska olen ainoa, kenellä on alakouluikäisiä lapsia. Kukaan ei halunnut lomaviikkoa niin otin sen itselleni.
Ei kai se mikään kehumisen itseisarvo ole, ettei ole pitänyt lomaa kertaakaan lasten kanssa yhtä aikaa. Minä olen pitänyt ja lapset on tykänneet. Isäkin on monesti pitänyt ja siitäkin on lapset tykänneet.
Ja kyllä, meillä on rakastava mummi, mutta hän on sen verran sairas, ettei voi hoitaa lapsia. Muut isovanhemmat ovat kuolleet.
Mutta kukin kehuu niillä asioilla, mitkä kokee itselleen tärkeimmäksi. Jos tuo sinun aloituksesi on sinulle tärkeää niin silloin kai siitä täytyy kehua. Mikäs siinä. Kuten sanoin, kukin tavallaan sen mukaan, mikä on tärkeintä elämässä.
että henkilöllä, joka on AINA lomalla yhtäaikaa koululaistensa kanssa on olemassa toimiva tukiverkko, vai kuinka ? Leikitkö marttyyriä vai oletko vain kateellinen ?