Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteikäisten tyttöjen harrastuksista?

Vierailija
12.10.2012 |

Mitä teidän ala-asteikäiset tyttönne harrastavat ja kuinka usein? Minulla on 7-vuotias tyttö joka käy 2krt viikossa tanssissa ja kerran ratsastuksessa ja kinuaa lisää harrastuksia. Minusta tuo 3krt viikossa on sopiva määrä, mutta täytyy vielä keskustella asiasta.

Tanssin aloitti 3-vuotiaana ja ratsastuksen 6-vuotiaana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa viikossa oheisharjoituksineen.

Koen tärkeänä, että tuon ikäisellä on aikaa myös vapaaseen ajanviettoon eli ei varsinaisesti muita harrastuksia. Ja 4. luokalla on.

Vierailija
2/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vähän ehkä joululta vähentää, mutta käy pari kertaa viikossa lentiksessä, kahdella tanssitunnilla ja taidekoulussa kerran viikossa. Toinen tanssitunti jätetään varmaan pois kevätkaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa jalkapallo ja salibandya. Treenit jalkapallossa 3-4 kertaa viikossa, säbässä 1 krt viikossa. Tuohon lisäksi pelit ja turnaukset näin talvikaudella 2-4 kertaa kuukaudessa. Yhteensä harrastuksia on 4-8 kertaa viikossa.

Ekaluokkalainen tyttö meillä harrastaa vain telinevoimistelua kerran viikossa. Ennen harrasti myös tanssia, mutta halusi itse jättää sen pois, ei omien sanojensa mukaan jaksa.

Varmaan kannattaa mennä lapsen oman jaksamisen mukaan. Tuo meidän vanhempi tyttö on aina halunnut harrastaa ja innolla menee joka kerta treeneihin ja peleihin, ennemminkin pitää toppuutella. Ja kun koulukin sujuu ja lapsi jaksaa, niin mikäs siinä. Ekaluokkalainen taas tosiaan vaatii paljon enemmän vapaata olemista ja lepoa.

Vierailija
4/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ala-asteen ekoina vuosina on harrastettu kerran-max.pari kertaa viikossa. Sitten kun ikää on tullut lisää ja ovat jaksaneet paremmin (isompia kuin ne pienet eka-tokaluokkalaiset), niin harrastuskertoja on lisätty lapsen halun mukaan.

Meillä koulun alkutaival on rauhoitettu paljolti koululle ja leikeille. Näin on tehty kaikkien kolmen lapsen kohdalla riippumatta lapsen luonteesta ja halusta. Lisäksi tuntuu että kun ikää tulee lapselle vähän enemmän, niin tietävät paremmin mitä haluavat ja mitä se tarkoittaa.

Meillä nuorin nyt kanssa 7v ja käy kerran viikkoon tunnin telinevoikassa ja kerran viikkoon tunnin ratsastamassa. Se saa riittää nyt vielä jonkun aikaa. Kesälomalla voi sitten ratsastaa enemmänkin (haluaa kuitenkin).

Niiden isompien lasten lajeiksi valikoitui jääkiekko ja telinevoimistelu. Kumpikin laji vienyt jo 4luokasta eteenpäin n. 5kertaa viikossa muutaman tunnin kerrallaan.

Eli minusta 1-luokkalaisen ja 4-luokkalaisen ero on huima. Kumpikin on kyllä ala-asteella, mutta harrastusmäärät eivät ole verrannolliset.

Vierailija
5/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaa balettia (2 kertaa/vko) ja soittaa musiikkiopistossa (soittotunti kerran viikossa + yhtyeharjoituksia satunnaisesti). Soittamista tietysti myös harjoittelee kotona päivittäin noin 15 min. Tyttö itse haluaa pitää myös vapaapäiviä eli päiviä jolloin ei ole harrastuksia vaan voi olla rauhassa kotona tai leikkiä kavereiden kanssa.

Vierailija
6/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa viikossa pahimmillaan. Nyt toki ei niin sesonko että vain 2 kertaa viikossa, mielestäni tämä määrä hyvä koska helmikuu- syyskuu erittäin paljon matseja ja treenejä. On harrastanut jalkapalloa jo kohta 4v.

Vierailija
7/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä nuo pojista eroa mitenkään.

meillä TYTTÖ treenaa hiihtoa (tai oheisia) 2-3 kertaa viikossa ja kerran viikossa käy partiossa. eli 3-4 kertaa viikossa on harrastus, toki käy lenkillä myös mutta sen voi ajoittaa kuten haluaa. talvisin snoukkaa ja kesäsin motocrossaa. ikää 11v.

Vierailija
8/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan 7-vuotias tytto harrastaa pianon soittoa, uimahyppya, uintia, voimistelua, kung fu:ta, ja kay koulun urheilukerhossa perjantaisin koulun jalkeen. Minusta tama on suoraan sanoen liikaa, ja olen kinannut tyton ja puolisoni kanssa asiasta monet kerrat. Aikaa ei jaa kavereiden tapaamiseen eika rentoutumiseen, aina pitaa olla jotain jarjestettya tekemista. Pari kertaa kuukaudessa vietamme viela osan lauantaista suomalaisessa koulussa opettelemassa lukemista ja kirjoittamista suomeksi.

Puolisoni ei nae harrastuksia olevan liikaa, mutta minusta tytto on varsinkin perjantaisin todella vasynyt, nalkainen ja area, kun on ensin ollut koulun liikuntatunnilla, sitten urheilukerhossa, sitten uimahyppytunnilla ja lopuksi viela pyoraillyt kotiin. Hullua menoa. Tyton nilkat ovat alkaneet nyrjahdella (kolme kertaa viimeisen kahden kuukauden aikana) ja minusta se on myos seurausta siita, etta aina ollaan touhottamassa eika yhtenakaan iltana ehdita levata ja antaa kehon palautua.

Tanaan taas pidin palopuheen siita, kuinka taman ikaiselle sopiva harrastuskertojen maara olisi 2-4 krt viikossa ja loput illat olisi pyhitetty perheelle ja kavereille. Turhauttaa.

Vierailija
9/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyllähän tyttöjen harrastukset useimmiten eroaa pojista ts. pojat useammin harrastavat jalkapalloa tai jääkiekkoa jne. Haluaisin siis kuulla mitä lajeja/harrastuksia tytöt ovat valinneet itselleen.

Minä nimenomaan olen samaa mieltä kuin eräs teistä vastaajista, eli tärkeintä pienemmälle 1.-2.luokkalaiselle on se vapaa leikki ja aika perheen ja kavereiden kanssa. En todellakaan halua että lapsi väsyy kerätessään itselleen liikaa harrastuksia. Meilläkin tyttö kinuaa juuri taitoluistelun aloittamista, mistä olen vähän kauhuissani koska tiedän, että se on vaativaa harrastamista. Toisaalta olen iloinen että lapsi on kiinnostunut nimenomaan liikunnasta, koska itse olen vähän sohvaperuna enkä lapsena harrastanut paljon mitään.

AP.

Vierailija
10/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitukset on 3 kertaa viikossa ja päälle pelit. Ei ole halunnut enempää harrastuksia, kun sitten olisi joka päivä jotain.

Vierailija
11/11 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo vanha keskustelu mutta käsipalloa pelaa 11.v tyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä