Selittämätön raivo ja viha
Olen siis NIIIIIIIN huonolla tuulella suuren osan ajasta!
Välillä tekisi mieli vain huutaa ja lyödä ja potkia ja ja ja ja vaikka mitä!!!!!
En jaksa kuunnella yhtään mitään, en jaksaisi tehdä yhtään mitään, haluaisin vain että saisin EDES YHDEN PÄIVÄN olla TÄYSIN rauhassa!!!
Kommentit (15)
Onko sinulla mahdollisuus vaikka lähteä viikonlopuksi hotelliin olemaan ihan omassa rauhassa tai voisitko saada sitä omaa rauhaa ihan kotona?
Kannattaa kokeilla, joskus siitä voi olla apua.
Miten pitkään olet tuntenut näin?
Laita ne päiväkotiin, edes puolipäiväiseksi. Tai tee viikonloppureissu johonkin yksin? Ja mies hoitaa lapset, vai oletko yh?
kun täällä voi nimettömänä päästellä höyryjä ja haukkkua tuntemattomia idiooteiksi......
Olen naimisissa, meillä on lapsi 1v2kk, olen raskaana kolmannellatoista viikolla, mies on työtön, oli pakko mennä töihin heti kun vanhempainrahakausi loppui, olen nyt töissä hoitokodissa, vuorotyö.
Mies ei täysin sisäistä sitä että minä en vaan yksinkertaisesti jaksa:
Käydä töissä
Olla pojasta 99% vastuussa heti kun olen kotona
Laittaa meille ruokaa joka päivä
Olla raskaana (pahoinvointia vieläkin)
Huolehtia kodin siisteydestä.
Pari päivää mies jaksaa tyhjentää ja täyttyy tiskikoneen, sitten keittiö taas räjähtää jos minä en hoida sitä joko ennen töitä tai töitten jälkeen.
Ja joo, koska tämä on Av minun pitäisi erota, tai pitäisi olla hiljaa lopettaa valittaminen, tai pitäisi mennä aborttiin jos en jaksa yhdenkään kanssa.
kun oikeasti saa olla edes päivän omissa oloissaan niin jaksaa taas kummasti.
Miksi mies ei ota enemmän vastuuta?
Vähänkö olen tyhmä kun en ole tajunnut tuota kysyä!
Hitsi mikä oivallus!!!!
niin oletpa tosiaan aika känkkäränkkä :-). Eihän se ollut oivallus, se oli ihan suora kysymys. Meillä esim. mies tekee paljon kotitöitä, enkä ole koskaan ollut 99% vastuussa lapsesta. Edes silloin kun olin hoitovapaalla.
Onko miehesi esim. masentunut työttömyyydestään?
vien naperon mummolaan ja vietämme miehen kanssa viikonlopun tai edes yhden illan ja yön kaksisteen hyvin syöden ja juoden ja leväten. Laskee verenpaine taas vähäks aikaa.
joten mun pitäisi vain ymmärtää ettei hän nyt oikein jaksa...
Ollut työtön jo 3v, tai no, kirjoitellut väikkäriään joka on vihdoin ja viimein valmis (vaikka se oli melkein valmis jo 3v sitten, piti olla valmis viim kun esikoinen syntyy jne), joten kai se masentaa että viittä vaille valmis fysiikan tohori istuu kotona eikä pysty perhettään elättämään.
Kunhan tajuaisi että voisi tehdä perheen eteen muuta kun tuoda rahat kotiin....
kuten otsikossasi sitä kuvailet. Löytyyhän sille ihan selkeä selitys: olet kyrsiintynyt äijääsi, joka jättää kaikki kotityöt ja lapsenhoidon sinulle. Kun syy on siis selvillä, voit ryhtyä varmaan tekemään asialle jotain? Esim. sovit yhdessä miehesi kanssa, mitkä asiat ovat hänen vastuullaan, mitkä sinun.
Jos tämä ei onnistu, jätä se sika.
kuten otsikossasi sitä kuvailet. Löytyyhän sille ihan selkeä selitys: olet kyrsiintynyt äijääsi, joka jättää kaikki kotityöt ja lapsenhoidon sinulle. Kun syy on siis selvillä, voit ryhtyä varmaan tekemään asialle jotain? Esim. sovit yhdessä miehesi kanssa, mitkä asiat ovat hänen vastuullaan, mitkä sinun.
Jos tämä ei onnistu, jätä se sika.
Niin että raivoni ja vihani kohditsuu ihan muihin asioihin, esim jo se että bussi ajaa keskustassa ohi ja ääni on kova, niin näen punaiste ja tekisi mieli heittää kivi bussin ikkunaan.
Tai että kaupassa joku teinilauma mäkättää, voisin laittaa niille huulilävärit jaa sitoa huulet yhteen....
Joo, tiedän kyllä että kotitilanne ottaa päähän, mutta se miten paljon se vaikuttaa ihan kaikkeen, ja siihen etten siedä yhtään mitään enkä ketään enää, vaan vihaan kaikkia ja kaikkea, tuntuu selittämättömältä.
Niin että raivoni ja vihani kohditsuu ihan muihin asioihin, esim jo se että bussi ajaa keskustassa ohi ja ääni on kova, niin näen punaiste ja tekisi mieli heittää kivi bussin ikkunaan. Tai että kaupassa joku teinilauma mäkättää, voisin laittaa niille huulilävärit jaa sitoa huulet yhteen.... Joo, tiedän kyllä että kotitilanne ottaa päähän, mutta se miten paljon se vaikuttaa ihan kaikkeen, ja siihen etten siedä yhtään mitään enkä ketään enää, vaan vihaan kaikkia ja kaikkea, tuntuu selittämättömältä.
Melkein joka päivä. Olen kotona lasten kanssa ja mies tekee pitkää päivää. Mies ei hoida yhtäkään kotityötä. Lasten kanssa viettää kyllä aikaa.
Näkyykö tämä raivo ulkoisessa käyttäytymisessäsi?
Jos näkyisi, niin tuskin olisin sanonut että tekisi mieli huutaa ja lyödä ja potkia, kai olisin sanonut että olen niin raivoissani että huudan ja potkin ja lyön?
En edes muista, koska olisin viimeksi ollut ihan oikeasti hyvällä tuulella kauemmin kuin minuutin.
Valitettavasti minun huonotuulisuudestani kärsii kaikki =(