Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää jaksa. Meiltä kuoli jo toinen lapsi, lisäks

Vierailija
01.10.2012 |

keskenmenoja 4 ennen rv 16.

Viime viikolla synnytin kuolleen täysiaikaisen vauvan, kuolinsyy toistaiseksi tuntematon.

Eka ja ainoa elävänä syntynyt vauvamme syntyi keskosena ja menehtyi tehohoidosta huolimatta muutaman päivän ikäisenä pari vuotta sitten.

Mies haluaisi taas yrittää, uudelleen jälleen kerran. Mä en enää tiedä haluanko edes, mieluummin haluan kai jo suojella itseäni näiltä jatkuvilta menetyksiltä ja tuskalta ja kivulta, joka tuntuu lähes sietämättömältä kantaa.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle mielenrauhaa, tavalla tai toisella!

En pysty edes kuvittelemaan kuinka pahalta sinusta tuntuu. :( Jos olisi jotain, mitä tuntematon ihminen voisi tehdä helpottaaksesi oloasi, tekisin mielelläni.

Vierailija
2/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me olla edes mitään kamalan vanhoja vielä, minä 32v, mies 36.

Ei nuo "SUA EI OO TARKOTETTU SAAMAAN ELÄVIÄ JÄLKELÄISIÄ" yms heitot kauheesti tunnu enää missään,ehkä oon itsekin jo alkanut uskoa niin :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin ensiksi hautaatte kaikki vauva-suunnitelmat ja annatte surulle aikaa. Ette mieti nyt mitään vauva suunnitelmia. Annat vauva huoneen oven olla kiinni ja kun aika tuntuu sopivalta, käytte yhdessä sen huoneen kimppuun ja tyhjennätte. Sillä ei varmaankaan ole kiire.

Aikanaan voitte taas miettiä ja keskustella vieläkö voimia riittää yrittää. Tottakai nyt tuntuu siltä että ei enää jaksa. Kukapa sitä tuossa ajassa jaksaisikaan. Ei kukaan. Anna surulle ja tuolle asialle aikaa.

Voimia teille molemmille.

Vierailija
4/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me olla edes mitään kamalan vanhoja vielä, minä 32v, mies 36.

Ei nuo "SUA EI OO TARKOTETTU SAAMAAN ELÄVIÄ JÄLKELÄISIÄ" yms heitot kauheesti tunnu enää missään,ehkä oon itsekin jo alkanut uskoa niin :(

ap

Saa jättää omaan arvoonsa. Kertoo ainoastaan kommentoijan älyllisestä vajeesta.

Jos asia olisi niin että jotkut olisi tarkoitettu saamaan lapsia ja toisia ei, niin tietäisin paljon perheitä joilla ei todellakaan pitäisi olla ainuttakaan lasta. Niin kauan kun uutisista luetaan näitä surullisia tapauksia, niin se todistaa ettei asia todellakaan ole näin!

Vierailija
5/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenoja 4 ennen rv 16. Viime viikolla synnytin kuolleen täysiaikaisen vauvan, kuolinsyy toistaiseksi tuntematon. Eka ja ainoa elävänä syntynyt vauvamme syntyi keskosena ja menehtyi tehohoidosta huolimatta muutaman päivän ikäisenä pari vuotta sitten. Mies haluaisi taas yrittää, uudelleen jälleen kerran. Mä en enää tiedä haluanko edes, mieluummin haluan kai jo suojella itseäni näiltä jatkuvilta menetyksiltä ja tuskalta ja kivulta, joka tuntuu lähes sietämättömältä kantaa. Kiitos kun sain avautua.

erikoislaakarin hoiviin?

Minulla on ystava joka sai kuusi keskenmenoa, yksi oli kaksoisraskaus, valahti vain jalkojen valiin. Hanella seuraavassa raskaudessa ommeltiin kohdunsuu kiinni ja on nyt kolmen lapsen aiti.

Ala ihan viela luovuta vaikka vaikealta tuntuukin, tiedan kokemuksesta.

Vierailija
6/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos sinun ja miehesi geenit eivät sovi yhteen? Molemmilla vaikka jokin sama geenivirhe, joka aiheuttaa molemmilla vanhemmilla esiintyessään sen, ettei lapsi ole elinkelpoinen?

Näin on valitettavasti eräällä sukulaisellani ja hänen miehellään. Heillä on yksi yhteinen, syvästi kehitysvammainen lapsi.

Vierailija
7/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyisin adoption kannalle.

Vierailija
8/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemallani tapauksella mikään raskaus edennyt loppuun saakka, kuten teillä.

Vierailija
9/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on haudannut 3 lasta (iät välillä 6kk-5v) mutta hänellä on kuitenkin nyt 3 elossa olevaa tervettä lasta.

Vierailija
10/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvikkaan jaksaa. Vedä henkeä ja levähdä. Ei tarvitse nyt päättää haluatko joskus vielä yrittää lasta. Joillekkin annetaan kyllä liian paljon kestettävää. :(

Vierailija
11/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on kuollut yksi vauva ja olen saanut Käpystä paljon tukea.

Mä en osaa antaa muita neuvoja kuin kuunnelkaa itseänne. Lapsen kuolemaa kokemattomien neuvot ja varmat mielipiteet usein satuttivat minua. En siksi osaa antaa sellaisia.

Meidän kohdalla keskenmenoihin ja vauvan kuolemaan löytyi syy. Elävän lapsen saamisen todennäköisyys on noin 75 % jos pääsee toiselle kolmannekselle. Teidän taustalla pääsee erikoislääkäritasoiseen seurantaan ja raskauden suunnitteluun yliopistollisessa keskussairaalassa.

Vierailija
12/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos sinun ja miehesi geenit eivät sovi yhteen? Molemmilla vaikka jokin sama geenivirhe, joka aiheuttaa molemmilla vanhemmilla esiintyessään sen, ettei lapsi ole elinkelpoinen?

Näin on valitettavasti eräällä sukulaisellani ja hänen miehellään. Heillä on yksi yhteinen, syvästi kehitysvammainen lapsi.

Ja siihen ohjaavat lääkärit, et sinä.

Keskenmenoja on monta, joten jotain erityistä ap:llä tosiaan on "vialla". Ehkä tulppariski? Olen kuullut (en tosiaan tiedä), että voi aiheuttaa keskenmenoja ja heti raskauden alkuvaiheesta asti pitäisi piikittää sitä Klexanea(tai jotain vastaavaa, en muista mitä). Eräällä kaverillani oli tosiaan keskenmenoja ja yksi kohtukuolema, jonka todettiin johtuvan tästä. Piikityksillä sai elävän lapsen.

Korostaisin kaikille, jotka epäilevät ties mitä sairauksia, että yksi kohtukuolema ja yksi keskonen ovat kaksi eri asiaa. Sen sijaan jotain voi olla siinä, että tulee runsaasti keskenmenoja ja myös keskonen varhaisilla viikoilla.

Ap, voimia. Teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Voi olla, että se tarkoittaa oman lapsihaaveen unohtamista tai sitten jatkatte yrittämistä tauon jälkeen. Ihana puoli on siinä, että olette vielä nuoria. Voitte adoptoida tai yrittää vielä. PItäkää kuitenkin huoli toisistanne. Kun toinen romahtaa, täytyy toisen olla vahva, eikö niin?

Vierailija
13/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kuitenkin on ainakin kaksi lasta, vaikka he ovatkin menneet. Sydämmessäsi kannat heitä joka ikinen päivä elämäsi loppuun asti, niinkuin jokainen äiti, joka rakastaa lapsiaan.

Toivon sydämestäni, että et luovuta, vaan jaksat uskoa siihen, että saat lapsen elämääsi tavalla taikka toisella.

Elämä on luotu elettäväksi ja mitä sitä muuta ihminen voi tehdä kuin elää ja yrittää tavoitella unelmiaan.

Vierailija
14/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaaisin lohduttaa. Sinun sijassasi varmaan yrittäisin vielä, joskus.

Vierailija
15/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten kysynyt homeopaatin mielipidettä -miksi näin on käynyt?

Vierailija
16/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä psykologisessa vyöhykeretapiassa, tiedän kokemuksesta että se saattaa auttaa.. jos perintötekijöitä ei löydä, saattaa "vika" olla jossain muualla..

zemppiä ja voimia teille!

Vierailija
17/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sovi lääkäreiden kanssa, että jos raskaus etenee yli 30 viikon, niin pääset tiheään seurantaan ja lapsi otetaan leikkaamalla ulos hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa, kun painoa on riittävästi. Vaikka sen keskosuuden rajan 2,5 kg verran. Minimoit näin istukan rappeutumisesta aiheutuvat riskit.

Tässä kohtaa pitää jo lääketieteen tulla sinua vastaan, että saat terveen lapsen syliisi.

Vierailija
18/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut kohtukuolema.fi -sivustoon? Uskon, että vertaistuki voisi jossain vaiheessa auttaa sinua käsittelemään asiaa. Sivuston on perustaneet naiset itse, jotka ovat kokeneet jossain mittakaavassa samantapaisia menetyksiä kuin sinä.

Toivon, että jaksat hakea itsellesi apua terapiasta ja erikoislääketieteen ammattilaisilta. Tuollaista taakkaa kenenkän ei pidä kestää ilman kaikkea yhteiskunnan tarjoamaa apua.

Toivon teille kaikkea hyvää ja vaikken ole erityisen uskonnollinen, rukoilen teille mielenrauhaa ja onnea tulevaisuuteen.

Vierailija
19/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanottoni suureen suruunne.

Oletko ajatellut asiaa laajemmin. Miksi nämä sielut vain piipahtivat luonanne? Minkä opin he saivat lyhyestä elämästään?

Mitä te olette oppimassa tässä? Minkä takia?

Onko edellisillä elämillä vaikutuksia nykyisyyteen?

Etsi Suomen paras ja luotettavin meedio ja selvitä tämä kokonaisuus. Saat ymmärrystä ja hyväksyt tilanteen. Kirjastosta hyllystä 15,9 löytyy loistavia kirjoja, jotka kertovat sielunvaelluksesta.

Vierailija
20/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten saamista pidetään kovin usein itsestäänselvänä asiana: lapsia tehdään jne. Tämä herätti minut ajattelemaan asiaa.

Toivottavasti onnenne kääntyy, saatte apua suruunne ja lapsen tavalla tai toisella. Olisitte varmasti hyviä vanhempia, koska lapsen saaminen ei ole teille itsestäänselvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan