Välittäjä tulee ottamaan asunnosta kuvat. Miten saada asunnosta edustavan näköinen?
Myydään asunto ja ensi kesänä alkaa oman talon rakentaminen. Antakaa äkkiä vinkkejä millä saada koti mahdollisimman edustavan näköiseksi. Koti on tietysti siivottu ja paikat järjestelty jne.
Mutta nyt tuntuu että tää asunto näyttää liian kliiniseltä. Olen piilottanut ns. henkilökohtaiset jutut kaappeihin ja näkyvillä on sisustusjuttuja. Tuntuu niinkuin täällä ei asuisi ketään...
Äkkiä vinkit kehiin. Onko parempi että kuvissa näkyy "elämää" vai täytyykö tosiaan olla henkilökohtaiset jutut piilotettuna? "Elämän näkymisellä" tarkoitan esim. sanomalehtiä näkyvillä (tietty siististi kasattuna) ja lasten reput huoneissaan tms.
Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsii vastata.
Kommentit (24)
kiinnostaa?
Jos asunto on siisti, se riittää.
Ne ylistailatut värikäsitellyt kuvat ainoastaan ärsyttävät! Ei puhettakaan että ne "houkuttelisivat ostamaan, herättävät kiinnostusta tms".
Turhat yksityiskohdat vievät huomiota pois itse asunnosta. Joten, ellei sulla ole peiteltävää, paljasta pinnat. Jätä esiin vain muutama harkittu yksityiskohta tai väriläiskä. VEdä suihkuverho sivuun kasaan, katso ettei kylppärikuvasi esittele lähinnä pyyhkeitäsi tai vessapaperitelinettäsi.
Itse siivoaisin kaiken "elämän" kaappeihin.
se "kliininen" näyttää paremmalta.
Tosiaan mahdollisemmin vähän tavaraa niin näyttää avarammalta ja valoisammalta ja siistiltä.
Lämpöä saa esim. värikkäillä sisustustyynyillä.
Esim. lapsen reppu näkyville vain jos se on uusi ja puhdas.
Suomen "huippu sisustussuunnittelija" stailaamaan kotisi. Heh!
Ostaja ei halua ostaa sun elämääsi vaan asunnon.
Kuvissa vähemmän on enemmän, näytöillä sitten sillä lehtipinolla tai tiskirätillä ei ole niin väliä.
Luonnollinen päivänvalo antaa parhaan vaikutelman kuviin.
mielummin kliininen, kuin kodikas. Ehkäpä värikäs mutta yksinkertainen kukkakimppu tuomaan väriä. Mahdollisimman paljon valoa kuviin.
keittiö on ihan kivan näköinen ainakin omaan silmään. Mutta tuo olkkari... Siellä ei ole muuta kuin sohva, tv-taso (jolla tv), matto, verhot, yksi kukka ja takan reunuksella sisustusesine. Seinillä ei ole tauluja kelloja tai yhtään mitään. Näyttää ankealta, ei lainkaan kutsuvalta. Välittäjä tulee illalla ottamaan kuvat, sohvatyynyjä ei tähän hätään enää ehdi saada mistään...
ap
Jos verhoissa on väriä tai ainakin runsautta, voit levittää niitä vähän isommiksi.
Usko pois, kuvista tulee paremmat ja huoneista avaramman oloiset, kun tyhjää pintaa on paljon.
keittiö on ihan kivan näköinen ainakin omaan silmään. Mutta tuo olkkari... Siellä ei ole muuta kuin sohva, tv-taso (jolla tv), matto, verhot, yksi kukka ja takan reunuksella sisustusesine. Seinillä ei ole tauluja kelloja tai yhtään mitään. Näyttää ankealta, ei lainkaan kutsuvalta. Välittäjä tulee illalla ottamaan kuvat, sohvatyynyjä ei tähän hätään enää ehdi saada mistään...
ap
Miksi se välittäjä ei ota kuvia päivällä? Katsele varsin jostain etuovesta niitä kuvia, pimeän aikaan tai huonolla kameralla otetut ovat tosi huonoja.
Voitko jotain kynttilöitä laittaa väriä/kodikkuutta tuomaan?
Myytiin juuri oma asunto ja kattelin vähän sen välittäjän ottamia kuvia muista sen kohteista ja soitin samantien, että otetaan kuvat itse. Kuvien tulosta tai ei, mutta asunto meni ensimmäisellä yksityisnäytöllä kaupaksi.
Jos alkaisin itse räpsimään kuvia olisi ne huonompia kuin yhdessäkään etuovi.comin ilmoituksessa. Mussa ei ole valokuvaajan vikaa, valitettavasti. =) Ja mitä olen katsonut tuon välittäjän kuvia muissa ilmoituksissa on ne olleet hyviä.
Meillä ja välittäjällä on aikataulujen yhteensovittamisessa ongelmia. Kuvat täytyy joko ottaa nyt tai joulukuussa. Välittäjä mukaan alkusyksy parempaa aikaa asuntomarkkinoilla kuin joulunalla tai heti joulun jälkeen. Me taas halutaan saada asunto myydyksi ennen maaliskuuta.
Netin esittelykuvissa ei todellakaan tarvitse elämisen näkyä. Itse kun katselen niitä kuvia, niin en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä, kun siellä on hammasharjatkin esillä. Enkä ole mikään kiinteistönvälittäjä, stailaaja tai muuten alalla mukana. Tiedän kuitenkin, että ostaja ei halua nähdä asunnon kuvissa nykyisen asukkaan henkilökohtaisen elämän pieniä eikä vähän ismpiakaan yksityiskohtia. Hän haluaa nähdä omia mahdollisuuksia. Jos ei ole tarkoitus suorastaan stailata asuntoa, niin mahdollisimman "kliininen" eli sisustettu muttei kovin asutun näköinen on seuraavaksi paras.
Netin esittelykuvissa ei todellakaan tarvitse elämisen näkyä. Itse kun katselen niitä kuvia, niin en tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä, kun siellä on hammasharjatkin esillä. Enkä ole mikään kiinteistönvälittäjä, stailaaja tai muuten alalla mukana. Tiedän kuitenkin, että ostaja ei halua nähdä asunnon kuvissa nykyisen asukkaan henkilökohtaisen elämän pieniä eikä vähän ismpiakaan yksityiskohtia. Hän haluaa nähdä omia mahdollisuuksia. Jos ei ole tarkoitus suorastaan stailata asuntoa, niin mahdollisimman "kliininen" eli sisustettu muttei kovin asutun näköinen on seuraavaksi paras.
todellisuudessa oikein elät?
Ei minua ainakaan kiinnosta tippaakkaan moiset yksityiskohdat.
Kaikki ne kamat on kuitenkin roudatu pois jos kaupat syntyvät ja muutenkin tulee uutta maalia ja tapettia oman makuni mukaan.
Paljon tärkeämpää on sijainti, naapurit = ei mustalaisia/somaleita, kunto -putket ym. jne.
pois henkilökohtaisia tavaroita. Silti en ymmärrää sitä. Onko ihmiset tyhmiä ostaessaan asuntoa? Olen itse kiertänyt näyttelyitä aikanaan vähän harrastukseksi ja ostanutkin 6 asuntoa. Ja todellakin osaan nähdä sisustuksen taakse. Mulle on ihan sama, kuinka kamalat rytkyt on verhoina vai onko 100 perhekuvaa seinällä. Itse osaa arvioida pohjan, tilojen koon ja tiedän, että tapetti on yhdentekevä asia verrattuna keittiöön tai kylppäriin. Se vaan tuntuu olevan joillain ostajilla ylivoimaista nähdä toisten sisustuksen taakse.
se siisteytys kannattaa tehdä, sillä heistä (eli enemmistöstä) se ostaja todennäköisimmin löytyy.
Hyvä että olet siivonnut elämän kaappeihin. Se on karmeeta, kun esittelykuvissa keittiön tasot on täys roinaa, ja kylppärissä on miljoona pulloa ja puteloa. Pitääkö sitä normielämässäkään sitä tavaraa olla niin älytön määrä...
siitä, ettei säilytystilaa ole riittävästi (vaikka olisikin) ja siitä, ettei koti ole kovin toimiva (vaikka olisikin). Mukaan kuvaan tulee myöskin epäjärjestyksen luoma vaikutelma likaisuudesta (vaikka olisikin puhdasta sen roinan alla).
Olen aktiivisesti etsinyt asuntoa, ja eniten risoo, jos esitteessä on kuvia huonekaluista (joskus jopa eestä ja takaa), jolloin ei saa selvää yleiskuvaa vaikkapa olkkarin koosta. (Yllättävän moni välittäjä ottaa kuvan keskiöön kauniin sohvaryhmän, jonka vieressä joku samperin sello eikä kuvaa huonetta yleisesti.) Ja näistä kuvasarjoista saattaa puuttua kuva kodin pohjapiirroksesta, mikä mua kiinnostaa eniten tehtyjen remonntien lisäksi. Ei mua kiinnosta, onko jollain kauniita esineitä kodissaan vai ei.
asunto ei todellakaan ole tästä remontilla itsellesi koti- kuntoinen. Remontoitiin 4 vuotta sitten tähän muutettaessa. Ei kuitenkaan mikään luksus vaan normaali keskituloisen koti.