No niin,nyt menee sitten talokin alta.Voiko syvemmäs enää vajota?
Miehellä kaikki firmansa verot maksamatta usealta kuukaudelta ja nyt tuli sitten ulosotosta yli kymppitonnin lasku johon ei rahaa tietenkään ole.
Ja kun omaisuutena on vain talo niin sehän se sitten menee pakkohuutokauppaan vai mitä?
Eli nyt sitten ei ole kohta kotia lapsilla eikä minulla miehen sörssimisten takia,hienoa.
Pitää varmaan alkaa etsimään vuokra-asuntoa sitten.
Kommentit (27)
rakkaudeton ja typerä ajatusmaailma.
Tukisit miestäsi
voi keskustella maksusuunnitelmasta.
Tuskin ne nyt ihan heti taloa alta vie...
mihinkään pakkohuutokauppaan, vaikka päättäisittekin myydä. Maksusuunnitelmaa voi sopia, täytyy sillä miehellä tulojakin olla kun noin isoja verojakin pitäisi maksaa. Ja siis vuokra-asuntoa alemmashan ei enää mitenkään voi vajota, ei kertakaikkiaan.
Tältäkin olisi vältytty jos olisi tehnyt sopimuksen verotoimiston kanssa,MUTTA KUN EI,ei helvetti sen vertaa saa aikaiseksi! ap
Monilla on ulosotossa satoja tonneja. Eikä ne taloa alta vie.
asiat niin, että on oikeanlainen yritys. Jos on niin tyhmä, että on laittanut vääränlaisen yrityksen pystyyn, niin sietää mennäkin omaisuus.
vaan se että joudutaan kodittomiksi! ap
miestään, vaikka välillä viina vie ja nyrkki heilahtaa, työ ei aina maita ja välillä himo vie vieraaseen sänkyynkin.
Jos tyyppi on hoitanut asiansa päin vittua ja koko perhe siitä kärsii, niin ulkoruokintaa pistäisin moisen.
vaan se että joudutaan kodittomiksi! ap
että kymppitonnin veloilla teidän koti pakkohuutokaupataan kuukaudessa eikä odoteta edes, että löytäisitte uuden asunnon..? Okei, varmaan ei tunnu kivalta tuo velka, mutta järkeäkin saa käyttää..
päättänyt olla täysin tietämätön miehesi arjesta. Se on oma valintasi, josta vain sinä olet vastuussa.
Ottakaa yhteys ulosottovirastoon ja neuvotelkaa velan lyhennyksestä. Ette ole vielä menettänet taloanne.
jatkuvasti sinne kertyy uusia maksuja joita ei saa hoidettua.
Ja ulosottomiehen kanssa tehty maksusopimus raukeaa jos uusia maksuja menee ulosottoon ja niinhän siinä käy.
Ja silloin ulosmitataan omaisuutta jos ei voi palkkatuloista ottaa,mitäs palkkatuloja sillä olis kun firma menee nurin? ap
Mikä on yritysmuoto? Osakeyhtiössä osakas ei ole henkilökohtaisessa vastuussa yrityksen veloista. Tietysti, jos on osakaslainaa, nostettu ylisuurta palkkaa tai menetettyä omaa pääomaa ei ole ilmoitettu kaupparekisteriin, voi tulla ongelmia. Tulojen tippuminen voi myös johtaa siihen, että täytyy myydä talo. Vuokrallakin voi asua, jos huonosti käy. Yritä nyt tukea miestäsi, ja yrittäkää tehdä maksusuunnitelma.
Moni on oikeasti niin pihalla asioista, ettei mieti minkälaisen yrityksen panee pystyyn! Se on tärkein päätös, olet hyvässä lykyssä tosiaan persaukinen ja samoin puoliso, jos laitat vääränlaisen yrityksen pystyyn. Kannattaa miettiä ja ottaa selvää asioista etukäteen!
Älkää ainakaan pakkohuutokauppaan päästäkö. Myykää itse ja maksakaa velat. Säästätte ehkä jopa kymmeniä tuhansia jos myytte itse.
Tosi kurja tilanne teillä :( tehkää nyt järkeviä ratkaisuja.
En kuitenkaan suosittele esim kokeilemaan sytostaatteja. Ne ne vasta kammaottavia olotiloja saa aikaan.
Oikeasti, jos teillä koko perhe on terveenä, on teillä asiat vielä aika hyvin. Raha on vain maallista. Toki tuollainen lasku voi ketuttaa. Se on vaan helpommin hoidettavissa kuin syöpä.
numero 3 (jonka mies ei hakkaa, ei juo viinaa eikä käy vieraissa) vielä:
Oma yritys on aina riski, tuskin miehesikään halusi epäonnistua sillä saralla. Nyt sitten mietit, että haluatteko epäonnistua myös perheenä, rakkaudessa, toinen toistenne kannattelussa...
Taloa ette välttämättä menetä ja:
Vuokra-asunto ei ole häpeä eikä maailmanloppu, vuokra-asunnoissa asuu paljon onnellisia perheitä.
Suomessa on kertakaikkiaan hirveä asenne konkan tehneitä yrittäjiä kohtaan ihan yleisesti, vielä kauheampaa jos oma puoliso leimaa ja syyllistää...
tuloihin nähden niin soitto verotoimistoon ja uudet maksulaput tulee maanantain postissa. Perintätoimiston kanssa olis kannattanut sopia maksuajoista ennenkuin on ulosotossa.
Ottakaa pankista lainaa jos non pienestä summasta kyse. Itse ainakin saan koska vaan pankista lainaa sen erotuksen verran kuin asunnon arvo - velka on. asioita pystyy kyllä järjestelemään. muutaman kymppitonnin laina on muuten pientä pienessäkin yrityksessäkin.
os on oy niin ei ongelmia, ette ole itse vastuussa mistään. jos tmi niin hankalampi juttu mutta ihan järjesteltävissä jos noin pienistä rahasummista vasta kyse. Jos olis miljoonavelat niin vois olla mahdollista et joutuu talon myymään mut yleensä ei siltikään tarvii.
Ymmärrän kyllä, että koet putoavasi korkealta.
Mutta suhteellisuudentajua nyt, nainen!
Epäilen, että tässä nyt on romahtanut pikemminkin perusturvallisuutesi, eikä kyse ole vain ulosottovelasta. Et ole vielä itsenäistynyt ja olet kuvitellut, että olen kuvitellu sinisilmäisesti miehesi huolehtivat kaikesta, myös perheestä. Nyt sinun on vaan ryhdistäydyttävä ja ruvettava huolehtimaan ihan itse omista asioistasi ja itsestäsi.
Noin pienet velat ovat oikeastaan aika mitättömiä, eikä vuokra-asunnon saaminen luottotietojen menetyksen vuoksi pitäisi olla sinulle ja lapsille mikään ongelma, kun velat ovat vain miehen.
ei kun eteenpäin. Elämä jatkuu. Paskatilanne mutta ei siinä itku auta.
Eikö miehen firmassa ole mitään ulosmitattavaa?