No niin,nyt menee sitten talokin alta.Voiko syvemmäs enää vajota?
Miehellä kaikki firmansa verot maksamatta usealta kuukaudelta ja nyt tuli sitten ulosotosta yli kymppitonnin lasku johon ei rahaa tietenkään ole.
Ja kun omaisuutena on vain talo niin sehän se sitten menee pakkohuutokauppaan vai mitä?
Eli nyt sitten ei ole kohta kotia lapsilla eikä minulla miehen sörssimisten takia,hienoa.
Pitää varmaan alkaa etsimään vuokra-asuntoa sitten.
Kommentit (27)
os on oy niin ei ongelmia, ette ole itse vastuussa mistään. jos tmi niin hankalampi juttu mutta ihan järjesteltävissä jos noin pienistä rahasummista vasta kyse. Jos olis miljoonavelat niin vois olla mahdollista et joutuu talon myymään mut yleensä ei siltikään tarvii.
Yleensä yrittäjät tarvitsevat vakuuksia, jotta saavat lainaa, olkoonkin sitten yrityksen lainaa. Ja usein vakuutena on omakotitalo...
ole teidän maksama ollutkaan, vaan pankin. Velka ei ole varallisuutta.
10 000 jostain kasaan raapii?! Myykää talo itse ja osta kaa vaikka 10 000€ halvempi, jos ette muuta myytävää keksi...Miten olis auton myynti?
ensisijaisesti mitataan rahaa ja irtainta. Vasta viime kädessä kiinteää omaisuutta. Kannattaa ottaa faktoista selvää
http://www.oikeus.fi/5596.htm
"Omg, joudun muuttamaan vuokralle,maailma kaatuu". Jos kyse on siitä että ei ole kotia niin eiköhän vuokra-asunto löydy suht helposti?
Ihme kiukuttelua ja marttyyrimaisuutta ap.
Eikö muka ole mitään muuta myytävää kuin talo? Kyllä luulisi että muuta omaisuutta löytyisi noin pienen summan edestä...
vähän itseesi. Itse olin yrittäjänä (väliaikainen ratkaisu), ja palasin vasta "oman alan" töihin palkollisena. Maksettavaa tuosta yritystoiminnasta jäi n. 7000€ ja siitä on kuule selvitty aika pienillä menetyksillä. Meilläkin omistusasunto ja kaksi autoa, mutta eipä paljon ole tarvinnut penniä venyttää, kun tuota summaa on maksellut tässä vajaan vuoden aikana. Herää pahvi ja ala kiinnostua teidän perheen yhteisistä raha-asioista ja lakkaa valittamasta miehen sörssimisistä, yrittäjänä ei ole helppoa, maksuja sinne ja maksuja tänne - hyvää kirjanpitäjää ei ole helppo löytää ja seuraus voi olla useiden tuhansien maksut maksamatta.
isommasta velkasummasta kyse ja saivat selvittelyaikaa todella kauan, asuivat talossaan yli vuoden vielä. Sittenkin saivat myydä talon itse pakkohuutokaupan sijaan, yleensä parmpi hinta näin saadaankin. Teillä velkasumma on niin pieni, että varmaan on mahdollisuus saada lainaa. Ottakaa huomioon myös yritysrahoittajat kuten Kera tai Finnvera. Ja pääasiassahan henkilökohtaisilla rahoilla ja omaisuudella ei kannata yritystoimintaa alkaa rahoittamaan.