Mitä teillä syödään kun kaapissa ei ole "mitään"?
Kun pitää äkkiä saada ruokaa pöytään ja kauppaan ei ehdi, meillä syödään pinaattikeittoa. Pakastepinaattia, uht-maitoa ja kananmunia on lähes aina kotona.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Kun meillä on jääkaappi ”tyhjä” on siellä kuitenkin valkoviiniä, kuivattua bottargaa, sitruunoita ja parmesaania ja kuivakaapissa spagettia. ”Spaghetti alla bottarga” on valmis alle puolessa tunnissa.
Mä vetäisin valkkarin kitusiini, lähtis nälkä ja tulis hyvä pössis :D
Johtuu ehkä myös siitä, ettei mulla ole mitään hajua mitä on bottarga. Ja olen työskennellyt kokkina.
Mulla kans pakastepinaattia, siita saa helposti pastan tai munakkaan (spaghettia ja munia on myos aina).
Meillä on pastaa, pestoa, munia ja juustoa jääkaapissa ja kinkkusuikaleita sekä he-ma-paa pakasteessa.
Tekisin pastaa: pasta kypsäksi, sekaan loppuvaiheessa herne-maissi-parikaa. Sitten sekoitan munat ja parmesania sekä mausteet ja kerman. Jos on basilikaa ja valkosipulia, sitä vielä lopuksi sekaan. Pesto kruunaa kaiken. Tämä on meidän hätäruoka. Niin ja aurinkokuivattua paprikaakin voi lisätä.
Minulla on sitä varten aina kaapissa kaurahiutaleita ja hernekeittopurkkeja.
Eli ne ei lopu kaapista koskaan.
Tein kerran kaverilla riisistä ja mausteista hyvän ruuan. Siis maustettua riisiä. Hänellä oli viinaa, riisiä ja hyvät mausteet ja jatkot.
Linssejä ja tölkkitomaatteja aina hätävarana kaapissa. Mukaan vielä pastaa, niin tulee ruokaisampi kokonaisuus. Purkki kookoskermaa säilyy varsin kauan myös ja sopii keittoon. Ainekset kattilaan ja kiehumisen jälkeen soseeksi.
Meiltä löytyy aina nuudelia niin tehdään nopea ramen-keitto: nuudelit maustepusseineen kulhoon, sekaan kiehuvaa vettä, reilusti srirachaa ja pakastemaissia. Kun nuudelit on pehmennyt niin sekaan sitä mitä kaapista löytyy: yleensä jotain kasviksia (vähintäänkin kevätsipulia, porkkanaa tms.), tofua (tätäkin löytyy aina jääkaapista, pitkä säilyvyys niin hyvä hätävara) ja keitettyä kananmunaa. Päälle vielä chilihiutaleita ja seesaminsiemeniä. Ei nyt ehkä se maailman terveellisin ruoka mutta valmistuu max 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo saa niellä proteiinishotin ja minä oon hetken taivaissa.
Tämä on kuvottava kommentti.
Olen itse suurinpiirtein nymfomaani ja harrastan hyvin laaja- alaisesti kaikkea. Tuollainen kommentointi saa minut kiertämään tyypin kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaappien tyhjyys johtuu siitä, että ei ole rahaa. Ensimmäisenä loppuu maito, sitten leikkeleet, leipä. Silloin leivotaan, juodaan vettä, tehdään margariinista levitettä ja syödään kasvisruokaa ja puuroa. Herneitä ja linssejä hamstraan. Yleensä löytyy myös tonnikalaa. Lihasäilykkeitä ei kannata hätävaraksi ostaa, ovat verraten kalliita ja sitä nauta-sikasäilykettä ei suostu syömään meillä kukaan. Pakastinta meillä ei ole, mikä rajoittaa paljon.
Ruokana "ei mitään" tilanne harvemmin kun on pakastin, tosin vaikutatte neuvokkailta.
Miten voi syödä, jos ei ole mitään?
Silloin ei syödä mitään vaan mennään kauppaan, ja sitten syödään.
Koko ketju täynnä valehtelijoita. Mitä ihmettä höpötätte eri ruokalajeista ja -aineista? Kysehän oli siitä, ettei kaapissa ole mitään. Vai onko tässä kyse sanasokeudesta tai luetun ymmmärtämisen vaikeudesta?
Tyypillisiä pikaisesti sävellettyjä sapuskoitani ovat nuudelikeitto, munakas, pastakastike (pohjana joko tomaattimurska tai kerma). Minkä tahansa jauheliharuoan voi tehdä soijarouheesta, joten sitä kannattaa opetella käyttämään, totutella makuun ja pitää aina kaapissa.
Mulla on nykyään myös aina pakastimessa etnisestä marketista ostettuja (turkkilaisia?) kanafileitä. 2,5kg pussissa on erikseen pakastettuja n. 300g fileitä eli sieltä on helppo sulattaa vaikka yksi kerrallaan ja tuo iso pussi maksaa alle 15 euroa. Mikrossa kun sulattelee 5min niin on sen verran sula että saa leikattua suikaleiksi (noin ei kyllä saa mitään kunnon paistopintaa mutta keitoissa, kastikkeissa ym. kelpaa mulle hyvin). Sama juttu kalan kanssa, tilapiaa ja pangasiusta löytyy samoin 1kg pusseissa 6-8 euron hintaan.
Lauantaina syötiin purkkihernekeittoa, kun "kaapissa ei ollut mitään."
Välillä on ehkä pottuja, jotka keitetään ja sitten tehdään paistinperunoita, kananmuna mukaan jos kananmunia on kaapissa.
Mä i-n-h-o-a-n ruuanlaittoa ja kaupassakäyntiä yli kaiken, joten melko tuttu on se tilanne että kaapissa ei ole tuoreita aineksia tai valmista ruokaa joka tarttisi vain lämmittää ja syödä. Pakastinta en ole oikein oppinut käyttämään, ennen lykkäsin sinne jämiä joita ei muka raaskinut suoraan heittää biojätteeseen, joten nykyään siellä on lähinnä leipää ja itse poimittuja marjoja, satunnainen pakastepizza tms. Siksi kuivakaapissa on aina puurohiutaleita, nuudeleita, riisiä, papuja, tonnikalaa ym. säilykkeitä ja näkkileipää tai riisikakkuja, sellaista millä saa nälän pois, maukkaudesta ja ravitsevuudesta voin aina tinkiä. Jääkaapissa on käytännössä aina maitoa, voita, juustoa, rahkaa ja pestoa tai jotain chilisoosia. Kaupassa käyn ehkä kerran viikossa ja ostan aina samat perusjutut mitä arvelen suunnilleen viikon aikana syöväni, ja tarvittaessa täydennystä jos jotain puuttuu. Muutama kuukausi sitten olin polvileikkauksessa jonka jälkeen liikkuminen on edelleen vaikeaa, joten ei tule lähdettyä lähikauppaan (n. 1,5 kilsan päässä) randomisti ostoksille senkään vertaa kuin normaalisti, minkä ansiosta olen oppinut arvostamaan tonnikalaa ja riisiä entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju täynnä valehtelijoita. Mitä ihmettä höpötätte eri ruokalajeista ja -aineista? Kysehän oli siitä, ettei kaapissa ole mitään. Vai onko tässä kyse sanasokeudesta tai luetun ymmmärtämisen vaikeudesta?
Jos kaapeissa ei ole mitään, niin vaikeahan sieltä kaapista on sitten mitään syödä. Ymmärtääkseni aloittaja hakee, millaisia hätävaroja ihmisillä löytyy. Niitä hyvin säilyviä raaka-.aineita, mitä voi kuukausiakin säiliö jos sattuu tarvitsemaan.
Jos on raaka-aineita, ne ovat syötävää ravintoa. Se on vastakohta sille, ettei ole mitään. Eikö nyt ole haussa "ei mitään"?
Kaurapuuroa, käy lainaamassa naapurilta kupillinen Elovenaa
PETTU LEIPÄÄ JA PIKA KILJUA,,,, SOKERIA SAA VAIKKA ESSON BAARISTA,,, POIKANI PETRI AUTI STILLER ON PELOTTAVA NÄLISSÄÄN,,,, SEISOO PIMEISSÄ NURKISSA KUOLA POSKELLA TEROITTAEN LUSIKKAANSA JA MURISEE,,,
Minä taas en ymmärrä miksi kenelläkään pitäisi olla noin järjettömät määrät ruokaa kotona. Ostatteko ikinä mitään muuta kuin ruokaa? Valmistaudut ufojen hyökkäykseen tjtn?