Uudessa talossamme ei ole missään ikkunassa verhoja.
Anopin piti taas sanoa siitäkin mielipiteensä... Miksi ikkunoissa pitäisi olla verhot? Niissä on puiset sälekaihtimet, jotka saa halutessaan kiinni, niin ei naapuriin näy, mutta ei kuulemma ole sama asia. Huoh.
Kommentit (29)
Olemme asuneet 30-v talossamme, jossa ei ole ollut vielä verhoja.
Kauheita pölyä kerääviä tunkkaisia riepuja.
Kaameimmat ovat kaikki veroasetelmat ja kolmet eril. verhot samassa ikkunassa. YÖK
on tosi kolkkoa. Kyllä verhot tekee kodikkuutta kuten muutkin tekstiilit.
Miksi Suomessa on niin hirveän askeettinen sisustustyyli? Mikä vika kolmissa verhoissa on? Musta on ihanaa, että sisustuksessa on kauniita kankaita ja värejä. Ja tietty määrä runsauttakin. Sellainen Avotakka-tyyli on musta jo aikansa elänyt ja saisi painua hautaan. Persoonatonta, kolkkoa ja tylsää.
Mutta aivan samalla tavalla on olemassa ikkunoita ja huoneita, jotka näyttävät karuilta, kylmiltä ja joissa kaikuu ilman verhoja. Aina välillä hymyilyttää nämä "muodin perässä juoksijat", kun jankutetaan, että eihän täällä kaiu ja verhot keräävät pölyä ja ovat niin epähygienisiä.
Ongelman voi nähdä toisinkinpäin. Olen niin laiska, etten viitsi verhojani tai mattojani pestä tai viedä tuuletettavaksi.
olen yhdessä kodissa nähnyt kivan verhottoman huoneen. Ikkunat olivat kapeita ja pitkulaisia. Ylimääräiset verhot olisivat näyttäneet hassuilta.
Toisaalta kun kaverin ihanassa jugend-kodissa oli modernit verhotangot ja niitä kapeita kaistaleverhoja isojen ikkunoiden välissä ,niin kyllä harmitti. Eivät sopineet huoneeseen eivätkä ikkunoihin ja mieluummin sitten vaikka ilman...
ei ne verhot välttämättömät ole vaikka itsekin olen sitä mieltä että tekstiilit luovat kodikkuutta. Minä inhoan paksuja raskaita verhoja ja mun ikkunoissa roikkuu vain keveitä valoverhoja. Toinen kiva vaihtoehto ovat nuo kauniit kaihtimet mutta kun 6v sitten muutimme uuteen taloomme niin laitoin tangot. Olisi vähän hölmön näköistä jos niissä nyt ei roikkuis mitään :)
Mutta aivan samalla tavalla on olemassa ikkunoita ja huoneita, jotka näyttävät karuilta, kylmiltä ja joissa kaikuu ilman verhoja. Aina välillä hymyilyttää nämä "muodin perässä juoksijat", kun jankutetaan, että eihän täällä kaiu ja verhot keräävät pölyä ja ovat niin epähygienisiä.
Ongelman voi nähdä toisinkinpäin. Olen niin laiska, etten viitsi verhojani tai mattojani pestä tai viedä tuuletettavaksi.
olen yhdessä kodissa nähnyt kivan verhottoman huoneen. Ikkunat olivat kapeita ja pitkulaisia. Ylimääräiset verhot olisivat näyttäneet hassuilta.
Toisaalta kun kaverin ihanassa jugend-kodissa oli modernit verhotangot ja niitä kapeita kaistaleverhoja isojen ikkunoiden välissä ,niin kyllä harmitti. Eivät sopineet huoneeseen eivätkä ikkunoihin ja mieluummin sitten vaikka ilman...
haluaa kysyä, että miten voit sanoa, että juokssen trendien perässä, jos olemme olleet 30-v ilman verhoja. sitäpaitsi kodikkuutta saa muutenkin aikaan kuin rättejä riiputtamalla.
Esim. hyvillä valoratkaisuilla ja muhkeilla sohvilla ja kauniilla huonekalulla, jotka tulevat hyvin esille ilman katseita vangitsevia riepuja.
Minun asunnossa on isot ikkunat, jugend talo, laitan verhot, keittiössä läpikuultavat vihertävät, nätit, olkkarissa talviverhot erikseen, kesäksi vaaleampaa, vaimentavat ja estävät näkyvyyttä kadun toiselle asuntoihin...makkarissa ohuet harmaat läpisihtaavat verhot...
Edellisessä talossamme ei ollut verhoja eikä sälekaihtimiakaan kuin lastenhuoneissa ja 2/4 keittiön ikkunassa. Kauniit maisemat ympärillä kuin taulut, mitä niitä peittämään.
Nykyisen talon ikkunoissa on sälekaihtimet lähinnä siksi koska eteläseinä on lasia ja talo lämpenee turhaan. Pidämme niitä kiinni vain paahteessa
Ei uuden talon mukana tule verhoja. Ne pitää ihan itse ostaa ja asentaa.
on, pääsin helpommalla kuin virittelemällä kaikenlaista kaikumista estävää materiaalia sinne ja tänne. Tätä asuntoa ei siis ole suunniteltu valmiiksi verhottomaksi, uudessa talossa varmaan jättäisin mieluummin verhot pois.
Meillä taas ei ole montaa mattoa talossa ja se vasta ihmeellistä onkin, mutta pölyallergiselle siivous on niin paljon helpompaa ilman mattoja.