Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on muuttanut luokseni asumaan!

Vierailija
11.10.2012 |

Olen yksinhuoltaja ja vauvani on määrä syntyä alkutalvesta. Muutin juuri kuukausi sitten uuteen asuntoon yksin asumaan.

Hain kelasta lapsilisää yksinhuoltajakorotuksella. tänään sain kelasta vastauksen että korotusta ei voida myöntää koska samassa osoitteessa asuu maistraatin mukaan vuonna 81 syntynyt mieshenkilö.

Soitin maistraattiin eivätkä suostuneet kertomaan mitään muuta kuin että eivät ole erehtyneet osoitteestani ja henkilötunnukseni on oikein.

Miksi ihmeessä joku siirtää muuttokirjansa jonkun tuntemattoman ihmisen asuntoon!? En vaan ymmärrä!? Mistä ihmeestä saisin tietää kuka tämä mies on?

Ylimääräistä postia ei kuitenkaan tule laatikkooni. En edes äkkiseltään tunne ketään samana vuonna syntynyttä miestä. Ei voi kuin ihmetellä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku on tehnyt identiteettivarkauden tuon miehen henkkareilla.

Vierailija
2/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se on jäänyt johonkin jumiin? Pakkohan tuo on voida selvittää viranomaisten avulla. Kysy vaikka poliisien sivulta, eiko siellä ole joku osoite josta voi kysellä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että etpäs enää olekaan yh ja lapsilisän korotus katkeaa nyt just samantien yms.

Kävin sitten toimittamassa sinne selvityksen, että edellinen asukas ei ole siirtänyt kirjojaan.

Ei anteeksipyyntöä ei mitään tullut takaisin.

Vierailija
4/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa todistuksen asunnosta asuvista

piti toimittaa joskus kun opiskelin

Vierailija
5/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anteeksipyyntöä ei mitään tullut takaisin.

Kenen sulta olis pitänyt pyytää anteeksi? Ei kai ole Kelan syy, että asuntosi edellinen asukas ei huolehdi asioistaan? Siellä henkilöt joilla ei ole mitään henkilökohtaista sinua kohtaan vain noudattavat pykäliä joiden noudattaminen on heidän työtään, eivät he ole niitä itse keksineet jotta sulla henkilökohtaisesti olisi vaikeaa.

Vierailija
6/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön joka asunnossa asui ennen minua ja hän on 60-luvulla syntynyt mies.

Maistraatista sanottiin että jos he eivät saa "kanssani asuvaa" ihmistä kiinni, eivät voi asialle mitään!

Ei voi ymmärtää! Ap

Vierailija
7/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraatista eivät voi kertoa kuka kanssani asuu!? Ainakin se mies on helvetin pieni kun en ole sitä koskaan nähnyt! Ap

Vierailija
8/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön joka asunnossa asui ennen minua ja hän on 60-luvulla syntynyt mies.

Maistraatista sanottiin että jos he eivät saa "kanssani asuvaa" ihmistä kiinni, eivät voi asialle mitään!

Ei voi ymmärtää! Ap

sit ilmotat poliisille. Ei tota tarvi, eikä varsinkaan kannata, jättää siihen. En kyllä ymmärrä miksi eivät maistraatista enempää ohjeistaneet, varmasti tietäisivät paremmin millä tavoin asian vois hoitaa.

Vierailija
9/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseltä vuokralaiselta tietääkö hän jotain asiasta? Hänen alivuokralainen tms?

Vierailija
10/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseltä vuokralaiselta tietääkö hän jotain asiasta? Hänen alivuokralainen tms?

En ole kysynyt, mutta tiedän että asunnossa asui keski-ikäinen alkoholisoitunut työtön mies yksin. Nykyistä asuinpaikkaansa en edes tiedä tai onko edes elossa, en tiedä. Ap

Vierailija
11/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää! Ap

sit ilmotat poliisille. Ei tota tarvi, eikä varsinkaan kannata, jättää siihen. En kyllä ymmärrä miksi eivät maistraatista enempää ohjeistaneet, varmasti tietäisivät paremmin millä tavoin asian vois hoitaa.

Että onko tää rikos? Ihmettelen etteivät maistraatista mitään suostuneet kertomaan. Ap

Vierailija
12/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun soittaa vuokra-asunnoista vastaavalle? voisko siitä olla mitään hyötyä? Ei kai ne sielä tiedä muuta kun että minä yksin olen sopimuksen allekirjoittanut. Ap

Vierailija
13/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää! Ap

Että onko tää rikos? Ihmettelen etteivät maistraatista mitään suostuneet kertomaan. Ap

se mikään varsinainen rikos, ainakaan näillä tiedoilla, ole. Toki jokaisen vastuulla on päivittää asuinpaikkansa, ja olla asiasta rehellinen, että sikäli vois olla lainvastaista, mutta tuskin mikään vakava juttu jos on vaan kyse huolimattomuudesta tms. Kuitenkin tossahan VOI olla takana jotain muutakin, esim. toi aiemmin mainittu identiteettivarkaus. En mä ainakaan muuta keksi jos eivät maistraatista ohjaa mihinkään, ja kyllähän toi on selvitettävä, vaikka siinä ei oliskaan sun yh-lisä vaakalaudalla. Älä kuitenkaan hätänumeroon soita. ;D Jos et jaksa vaan pyöritellä peukaloitas, niin soita vaikka isännöitsijälle ja kato mitä ne sanoo.

Vierailija
14/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä keitä asunnossa on kirjoilla. Ja jos sinulla on nettitunnukset pankkiin, pääset niillä myös KELAn sivuilta tarkastamaan omat tietosi. Jos sinua epäillään "Avopuolisoudesta" näet "puolison" nimen omissa tiedoissasi.

Ja tee valitus päätöksestä, saat rahat takautuvasti kunhan olet käynyt koko rumban läpi...

Vierailija
15/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vapaamuotoinen ilmoitus asunnossa asuvista henkilöistä, niin poistavat maistraatissa ylimääräiset nimet asukasluettelosta. Asian hoitamiseen oli ainakin aiemmin myös lomake maistraatissa.

Vierailija
16/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vapaamuotoinen ilmoitus asunnossa asuvista henkilöistä, niin poistavat maistraatissa ylimääräiset nimet asukasluettelosta. Asian hoitamiseen oli ainakin aiemmin myös lomake maistraatissa.

käskivät tehdä. Kirjoitan kyllä maistraattiin, mutta

sanoivat että heidän täytyy saada tähän kyseiseen henkilöön yhteyttä ennenkuin voivat poistaa ketään. Ap

Vierailija
17/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäkään että joku muka vahingossa muuttaisi väärään asuntoon kirjoille??? niin outoa. Ap

Vierailija
18/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä vaan avaa ovea kelle tahansa ja pidä ovi aina lukossa mieluummin ketjun kera... Tiedän yhden tapauksen jossa mies asui muka monta vuotta asunnossa jossa ei tosiaankaan asunut ja sillä miehellä oli velkaa ja paljon moneen paikkaan.

Vierailija
19/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama homma kun kelalta hain äitiystukia.. Asun siis avopuolisoni kanssa kahdestaan, mutta tukia haettaessa tulikin kelalta ilmoitus että joudun tarkistamaan lomakkeet koska asunnossani asuu 3 ihmistä ja olen ilmoittanut vain 2.

Kävin kelassa puhumassa asiasta, ja kerroin ettei täällä asu kuin minä ja avopuolisoni. Vastaus yllätti, koska sielä kerrottiin että kelan tietojenmukaan asuntooni on muuttanu heinäkuussa 2012 kolmas osapuoli? Olemme itse asuneet vuoden tässä asunnossa, ja tietämättämme täällä asuukin nyt kolmas henkilö joka estää tukien saannin....

Vierailija
20/23 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa: Menin maistraattiin, allerkirjoitin siellä lomakkeen, että asunnossani ei asu tätä henkilöä, ja se oli siinä. Maistraatti poistaa sen tuosta vain, ei ketään tarvitse tavoittaa sitä varten, ihan höpöhöpö puhetta. Seuraava asukas ei voi olla vastuussa eikä hänen tarvitse kärsiä siitä, että joku ei ole tehnyt muuttoilmoitusta maistraattiin tai vaikka kiusallaan tekee muuttoilmoituksen asuntoon. Siksi se oikea asukas vaan hoitaa asian ja sillä selvä. Mene käymään siellä, turhaan sä mitään kirjoittelet mihinkään tai uskot jotain vääriä neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi