Kohdunkalansyöpä
Millaisia oireita siihen liittyy?
Onko omakohtaisia kokemuksia?
Viekö se aina lapsettomuuteen?
Kommentit (12)
Kondunkaulan syöpä tai sen esiaste aiheuttaa harvoin mitään oireita tai lapsettomuutta. Mutta erittäin paha syöpä johtaa kohdun poistoon. Mene nyt vaan papalle, mikään muu ei auta.
Kätilö
Yleensähän kohdunkaulansyöpä tai kohdunkaulan solumuutokset kehittyvät HPV-viruksen aiheuttamien infektioiden seurauksena pitkän ajan kuluessa, ja HPV-viruksen voi saada vasta kun on aloittanut seksielämän, jos sitä kantava kumppani sattuu kohdalle. Eli luultavasti vasta >25v tuo syöpä voisi olla todennäköisempi, ja joku muu ongelma voisi olla vuodon syynä. Näin siis itse olen asian käsittänyt, kun olen tuosta HPV-viruksesta lukenut. Mutta kannattaa tosiaan mennä lääkäriin selvittämään!
olen 19 vuotias. minulla on vuoden verran (ainakin) ollut valkovuoto rusehtavaa..
nyt vuoden aikana alkanut yhdynnän jälkeen tulla veristä vuotoa..
Mulla oli papa luokka suurin kun esiaste huomattiin....
Todennäköisesti sinulla on jokin tulehdus tai sukupuolitauti, ei syöpä. Tai sitten vain prosoat täällä.
Etenkään jos sinulle ei ole tehty mitään tutkimuksia.
Mene nyt ihan ensin papaan, sen tuloksen perusteella sitten tutkitaan perusteellisemmin.
Syöpähän kehittyy solumuutoksista, ja jos muutokset poistetaan ajoissa, voit jatkaa elämää ihan normaalisti. Tuo on aika rutiinitoimenpide, joka on tehty useammille naisille kuin uskotkaan. Ei aiheuta lapsettomuutta.
ei aina samaa mene lääkäriin.
neuvokaa jos on fakta tietoa. tiedän minä sentään mikä lääkäri on
Tuskin mulla sukupuolitautia on ku poikaystäväni ei oo tartuntaa saanu, ollaan oltu yhes puoltoista vuotta, ja se kävi testeissä alussa ja vuoden jälkeen... kai se siinä ajassa olisi jo tarttunut
Netissä sanotaan että kohdunkaulan syövässä alkaa kertyä jtn möhnää/kerrosta, voiko sen tuntea?
Älä ole idiootti, ap. Tämäkin asia tutkitaan mikroskooppitasola koepalasta, joten tuskinpa itse voit itseäsi diagnosoida.
Milloin olet käynyt papa- kokeessa viimeksi? Mene käymään. Sulla on varmaan joku tulehdus tai kuten todettu sukupuolitauti.
jos on esim. klamydia (voi muhia pitkään ennenkuin alkaa oireilemaan) hoitamattomana siitä on lopputuloksena lapsettomuus. Ja miten ajattelit tuon kohdunkaulansyövän hoitaa jos et mene lekuriin? Luontaishoidoilla? Eli ei tuohon ole kuin yksi neuvo: lääkäriin. Ja jos oot säännöllisessä suhteessa ja sukupuoliyhteydessä jonkun kanssa on se nyt hyvä käydä näytillä muutenkin silloin tällöin.