Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehtäiskö tänä jouluna niin, että me joilla on varaa

Vierailija
11.10.2012 |

Ostamme kassillisen ruokatarvikkeita ja yhden kivan luksustuotteen johonkin tuntemaasi vähävaraiseen perheeseen. Viedään ne vaikka viikkoa ennen joulua joku aamu ovien taakse kauniin joulukortin kera jossa lukee vain,Hyvää Joulua Ystävältä. Se ruokakassi voi sisältää ihan perustarvikkeita. Sitten jokin ihana yllätys mukaan. Laadukkaat shampoo ja hoitoaine tai kosteusvoide ja kuorinta yms. Hyvä kirja tai elokuva tms. n. 50-100e kassi ja varmasti menee tarpeeseen, eikä mikään järjestö vedä välistä. Ymmärtääkseni ei ole edes kiellettyä tällaisen lahjan antaminen.

Äidit keräsivät joskus vauvakasseja karjalaan. Tehdään tää ilman suurta organisointia. Olisi varmasti monelle perheelle mieluinen. Jollet tunne henk.koht ketään voit toki pyytää seurakunnan diakoniatyöntekijää tai sosiaalitoimea toimittamaan kassisi tarvitsevaan perheeseen.

Voimme kantaa vastuuta muista ja tehdä hyvää helposti.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun löytäisitte myös minut :)

En tunne alueeni diakonia/eikä hän minua -en kuulu kirkkoon

Myöskään perhetyöntekijää en tunne -emme ole lastensuojelu perhe

Sossua en tunne/ eikä hän minua - emme ole ttt perhe, koska en jaksa hakea ttt. (tod.näk. saisin näillä kuluilla suhteutettuna tuloihin)

Olen syöpään sairastunut yksinhuoltaja. Hoidot on olleet rankkoja, voimavarat vähissä. Ja kummasti se talouskin romuttunut yllättävän elämäntilanteen myötä.

Ilahtuisin kyllä kovin, jos ovemme takana olisi joulun alla ihana tuotelahja tms.

Mikäli haluatte jouluylläreitä lahjoitella laajentakaa ajattelutapaa ja etsikää jostain kivenkolosta myös meidät, jotka vaan ei jaksa juuri nyt pitää melua itsestään :)

Vierailija
22/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kiittämättömiä vai olenko jotenkin outo kun mulle kävisi kaikki ehdotetut asiat.jos joku näkisi hätämme ja muistaisi jollainlailla niin olisin äärettömän kiitollinen vaikka en saisi koskaan tietää kuka se oli.Mua ei lainkaan haittaisi jos kassissa olisi tavaroita joita en käytä/syö normaalisti,joko kokeilisin uutta tai antaisin eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenmaailman kuorintavoiteita ja kasvonaamioita sainkin joskus lahjaksi. Jäipä käyttämättä, elämä kun silloin ei pyöri oman hyvinvoinnin ympärillä. Enemmän olisin ollut kiitollinen ruokakassista, kissanruoista, suoranaisesta rahasta, vaatteista, aikakauslehdistä jne...

Vierailija
24/120 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 tai sadan euron S-ryhmän tms. lahjakortti kuoreen, saatekirjeeksi "arvoimme kaikkien Kotikadun s- tai k-marketin kävijöiden kesken lahjakortin".

Ketään ei nöyryytetty, köyhä saa apua diskreetisti. Taidanpa toteuttaa tämän.

Eikä tässä ole vaaraa, että lahja menisi vääriin käsiin tai jäisi käyttämättä kuten ruokakassille voisi käydä. En oikeasti usko, että kukaan uskaltaisi enää nykyaikana syödä tavaraa ruokakassista joka on vaan jätetty oven taakse. Ja toisekseen itse myös epäilisin, että se on jollekulle mulle, joten jättäisin sen jonnekin näkyvälle paikalle rappuun, että kassinsa unohtanut voi sen hakea.

Vierailija
25/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan liikaa rahaa ole itselläkään, mutta sen verran, että tähän pysty. Sain itsekin joskus apua kun sitä todella tarvitsin =)

Vierailija
26/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ajatusta.

Vierailija
27/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaikkien tuntemieni perheiden taloudellista tilannetta.

Vierailija
28/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en kyllä uskaltaisi käyttää "tuntemattoman ystävän" rappusille jättämiä ruokatarvikkeita.

EHkä olen inhottava ja epäluuloinen ihminen ja onneksi en olekaan vähävarainen. Mutta miksi niitä samoja ruokatarvikkeita ei voisi pakata kauniisti ja laittaa sitten ihan nimeään alle, jotta saaja tietäisi kuka niiden ostamisesta ja säilyttämisestä on ollut vastuussa?

Vierailija
29/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lahjoitan siihen

Vierailija
30/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva luksustuote

laadukas samppoo ja hoitoaine

kuorintavoide?

hyvä kirja

AAAArgh, kuulostaa jotenkin todella ällöttävältä ja imelältä, vaikka idea sinänsä onkin jotenkin hyvä. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että tällainen köyhäinapu saattaa myös hävettää saajaansa suunnattomasti?

Että näyttääkö meidän perhe tosiaan näin pula-aikaiselta? Haiseeko meidän lapset liian halvoilta pesuaineilta?

Aikoinaan köyhät perheet saivat lahjoituspaketteja mm. Kummikerholta, ja vaikka tavarat tulivatkin tarpeeseen, niiden saaminen oli häpeällistä, häpeällistä!

Vierailija
31/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en kyllä uskaltaisi käyttää "tuntemattoman ystävän" rappusille jättämiä ruokatarvikkeita.

EHkä olen inhottava ja epäluuloinen ihminen ja onneksi en olekaan vähävarainen. Mutta miksi niitä samoja ruokatarvikkeita ei voisi pakata kauniisti ja laittaa sitten ihan nimeään alle, jotta saaja tietäisi kuka niiden ostamisesta ja säilyttämisestä on ollut vastuussa?

ja toki kai se nimi pitää alle laittaa, haloo.

Arvaan ettet avaa ovea, jos ei etukäteen sovittu, että joku tulee, etkä vastaa tuntemattomaan numeroon.

Vierailija
32/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja lahjoja, sellaisia mitä itsekin haluaisi.

Vierailija
33/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin köyhä opiskelija

Vierailija
34/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jäin miettimään että uskaltaisinko itse käyttää tuntemattoman ostamia ruokatarvikkeita mutta miksikäs ei.

Itse ajattelin ilahduttaa naapuriani ja voisin kirjoittaa korttiin naapurin tontut. Emme ole muuten läheisiä mutta tiedän että siellä on tiukkaa rahasta, hyvänpäivän tuttuja.

Joulupuukeräyuseen lahjoitan minäkin. Ainoastaan tuli surku kun kuulin kaverilta viime jouluna että paketit oli laitettu johonkin sossun eteiseen ja sieltä oli sitten voinut ottaa. No, jokianen voi kuvitella että toiset otti määräänsä enemmän. No, ehkä tarpeeseen meni...

Vierailija
35/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua hävettäisi, jos saisimme tuollaisen paketin. Ei ruokaa, ei kosmetiikkaa.

Sen sijaan kaikille perheenjäsenille tehdyt villasukat/lapaset/pipo tms. ilahduttaisi.

Vierailija
36/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh.

Vierailija
37/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos niin kauheaa Suomessa jo, että epäilään pilaantuneiksi yms.

Nimettömänä siksi juuri, ettei saaja jää kiitollisuuden velkaan, eikä nolostu.

Jos ihan henk koht tunnen vien kyllä valmiita valmistamiani jouluruokia ja leivonnaisia kasvotusten ovelle halauksen kera ja toivotan hyvää joulua. Vien muulloinkin leivonnaisia yms.

Vierailija
38/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei riitä pokka pyytämiseen.

Vierailija
39/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähänkö noloa, viesti kaikille muille, TÄÄLLÄ ASUU KÖYHÄ

Vierailija
40/120 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen miettinyt jotain vastaavaa.

MUTTA: ihan lähipiirissä meillä ei ole ketään, jolla olisi apuun tarvetta ja jollekin puolitutulle ei oikein kehtaa viedä ruokakassia. Tuossa joku jo sanoikin, että olisi vastaanottajana vaivautunut.

Toimisiko tuo, että seurakunnan diakoniatyöntekijän kautta yrittäisi tällaisen hoitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi