miksi poikien nimiä on vaikeampi "keksiä"?!
eli tyttöjen hienoja nimiä löytyy vaikka kuinka, mutta hienot poikine nimet ovat jo muilla käytössä..
no oma nimi maku on jotain tyyliin : verneri, antton, sisu, pyry,
Kommentit (8)
Minulla nimimaku on Joni, Niko, Alex, Anton...
Mies ehdotti meille seuraavia Tapio ja Oskari.
Ja yksi syy on myös se, että minä pidä aika "pehmeistä" nimistä, tyyliin Linnea. Jotenkin pojalle ei voi kuvitella antavansa liian "pehmeää" nimeä. Pidän esim. Lenni nimestä paljon, mutta se on mielestäni liian pehmeä nimi aikuiselle miehelle. Kaipaisi kaverikseen toista nimeä, tyyliin Lenni-Kalle, mutta tuota nyt en halua antaa ;)
En pidä kovista nimista esim. Markus, Petra ym. Tuntuu että poikien nimissä harva on pehmeä mutta kuitenkin "miehekäs" nimi, esim. Leo on yksi sellainen nimi mistä pidän, mutta ei sekään oikein kympillä iske.
Jos kerran Verneri käy, niin kävisikö Sakari? Hieno topeliaaninen nimi ja tuskin kovin yleinen.
että naisena naisten nimiin liittyy miellyttäviä assosiaatioita enemmän kuin miesten nimiin, koska naiset ylipäänsä tuntuvat usein, sekä miesten että naisten mielestä, helpommin kiinnyttäviltä. Naisten nimiä on saanut myös vähän "makustella" enemmän elämänsä aikana, kun on antanut omille nukeille nimiä tai miettinyt etukäteen minkä nimen antaa omalla lapselleen. Oma lapsuuteni sisältää paljon myönteisiä mielleyhtymiä naisten nimiin joko ympäristöstä, leikeistä tai mediasta saatuina. Poikien nimet on aina olleet joko käytössä jollain tutulla pojalla joka on vähemmän söpö, tai sitten niissä itse nimissä ei ole hyvää sointia.
Jos kerran Verneri käy, niin kävisikö Sakari? Hieno topeliaaninen nimi ja tuskin kovin yleinen.
sakari mun yks ehdotus, vaikka tunnen tai tiedänkin pari sen nimistä aikuista, mies ei kauheasti ole lämmnnyt siihen.
ai niin aarne ja yms. myös hienoja, mutta kun kaikki on jo tutuilla.
6:sen vastaus hyvä!
ap.
Mulla on juuri toisinpäin. Tytölle en keksi millään nimeä, koska kaikki nimet kuulostavat typerille ja teennäisille ja ne jotka kelpuuttasin, ovat lähipiirissä jo käytössä.
Olen selannut suomalaisten, ruotsalaisten ja saamelaisten tyttöjen nimet, ja ei löydy. Siksi mies saa keksiä sen.
Pojan nimiä minulla olisi miljoonittain.
Mutta en sano ettei tämä voisi joillain pitää paikkaansa.
Minun on vaikeaa keksiä tytölle nimeä koska en ole elämäni aikana moneen miellyttävään naiseen tutustunut. Lelujani tai nukkejani en nimennyt, ja jos nimesin, oli nimi ns. unisex.
Ne nimet mitkä itseäni miellyttävät, eivät miellytä miestäni. Ja mieheni taas pitää juuri niistä nimistä jotka aiheuttavat inhoreaktion minussa. Ja ne kaikkein inhottavimmat nimet ovat yleismaailmallisesti koettuja ns. klassisen kauniita naisten nimiä, esim. Laura, Anna jne..
Hassua sinänsä, olen törmännyt moniin epämiellyttäviin miehiinkin, mutten saa samanlaisia inhoreaktioita miesten nimistä, kuin naisten nimistä.