Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako jos ravitsemusterapeutti on lievästi ylipainoinen?

Vierailija
10.10.2012 |

:(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, onko se paino sitten jokin tae ammattitaidosta?

Vierailija
2/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, onko se paino sitten jokin tae ammattitaidosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin heti tuon jälkeen että myös rav.ter. on vain ihminen. Hänelläkin on omat heikkoudet, mutta hän voi ihan hyvin tietää kyllä mikä on tervettä syötävää ja mikä ei ole. Hänelläkin voi olla taito herättää muiden ruokahalu tai hillitä sitä, vaikkei omaa ruokahaluaan ehkä hallitse.

Vaikka tietäisin lentokoneista paljon, ei se tarkoita sitä, että osaisin lentää, tai että pitäisin lentämisestä. Siltikin lentokoneet voisivat olla intohimoni, ja siltikin minulla voisi olla intohimoa opettaa ja valistaa muita ihmisiä lentokoneista.

Vierailija
4/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaali paino tai lievä ylipaino merkki ammattitaidottomuudesta. Mutta toisaalta, onko se paino sitten jokin tae ammattitaidosta?

Entä jos on pyöreä vaikka 165/70 ja kilppari sekoilee eikä löydy kunnollista tasapainoa sille?

En pitäis ammattitaidottomana.

Entä onko 165/48 aina ammattitaitoinen?

Vierailija
5/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoiset tutkitusti elävät pidempään kuin normaalipainoiset tai vakavasti ylipainoiset, sen siis täytyy olla terveellistä.

Vierailija
6/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän jo että kyse ei aina ole siitä syökö oikein vai ei, vaan siitä pystyykö syömään oikein.

Ravintoterapeutin ylipaino ei varmasti johdu tiedon puutteesta.

Itsellä ruokariippuvuus, ajattelen ruokaa jatkuvasti, varmasti vartin välein. Ei ole nälkä vaan on pakko saada se hyvänolontunne joka syömisen aikana tulee. Se vain loppuu yhtä aikaa kuin syöminenkin ja taas on yhtä taistelua että pystyy olemaan seuraavaan ateriaan asti mussuttamatta mitään.

Mä luulen että ylipaino vois olla jopa plussaa jos puhutaan laihduttamisesta. Ravintoterapeutilla olisi varmasti paljon vinkkejä joita kokeilla. Luontaisesti hoikka ei välttämättä edes osaa asettua ylipainoisen asemaan. Ihmettelee vaan että miksi et syö näin niin kuin sanon.

Vierailija
7/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä huvittaa kun lehdissä joku elämänsä hoikkana pysynyt kertoo laihdutusvinkkejä :D. "Karistin kaksi kesän aikana tullutta kiloa keventämällä ja plaaplaa..." Mutta mitä jos kesän aikana on tullut 10kg? Aina hoikkina pysyneet eivät sellaiseen rakettinousuun edes pystyisi ja silloin pitäisi myös tajuta että ehkä joidenkin ruokahalu on vaan sietämätön ja olla tyytyväinen että itse on varustettu normaalilla ruokahalulla.

Vierailija
8/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista sanoistanne.:) Olen tosiaan melko tuore ravitsemusterapeutti, jonka BMI pyörii vähän alle 26:n tienoilla. Olen jo laihduttanut 20kg, mutta tästä alaspäin meneminen on tuntunut todella vaikealta. Ehkä ajan kanssa.

Vierailija
9/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sanoo, että ravintoterapeutin ylipaino kyllä syö ammattiuskottavuutta ja pahasti. Miten muka pystyisit huolehtimaan muiden painosta, jos et kykene pitämään omaasikaan kurissa?

Onneksi lievä ylipaino on toki äkkiä autettu. Lenkille, mars mars.

Vierailija
10/13 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro 10 ei varmaankaan koskaan ollut ylipainoinen, muuten tietäisi paremmin miksi ihmiset on ylipainoisia.

Vierailija
11/13 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi, tiedän toki, että moni varmasti ajattelee kuten Sinä. Oli silti mukava huomata toisinkin ajattelevia olevan - jopa näin anonyymisti nettipalstalla, jossa mielipiteet esitetään hyvin suoraan. Olen tosiaan viidessä vuodessa laihduttanut tuon 20kg(ylipaino seurasi lapsuudesta nuoruuteen, ei ilmestynyt äkisti), mutta tästä noin BMI 26:sta alaspäin meneminen on osoittautunut hyvin haasteelliseksi. Jatkan toki pyrkimystäni kohti hoikkuutta.

Vierailija
12/13 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro 10 ei varmaankaan koskaan ollut ylipainoinen, muuten tietäisi paremmin miksi ihmiset on ylipainoisia.

Olen 174cm pitkä ja varressani on parhaimmillaan ollut 101kg painoa. Laihdutin sen pois päättäväisyydellä, ankaralla liikunnalla (sulkapalloa, lenkkiä, uintia) ja kunnon ruokavaliolla (kunnon itse tehtyä ruokaa, ei karppauspelleilyä).

Ylipaino johtuu päättäväisyyden puutteesta. Kuka tahansa laihtuu kun niin päättää tehdä. Erinäiset sisäelinsairaudet ym. toki poislukien.

Terv. nro 10

Vierailija
13/13 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi, tiedän toki, että moni varmasti ajattelee kuten Sinä. Oli silti mukava huomata toisinkin ajattelevia olevan - jopa näin anonyymisti nettipalstalla, jossa mielipiteet esitetään hyvin suoraan. Olen tosiaan viidessä vuodessa laihduttanut tuon 20kg(ylipaino seurasi lapsuudesta nuoruuteen, ei ilmestynyt äkisti), mutta tästä noin BMI 26:sta alaspäin meneminen on osoittautunut hyvin haasteelliseksi. Jatkan toki pyrkimystäni kohti hoikkuutta.

AP, haluan vielä painottaa, etteivät nuo kirjoitukseni olleet mitenkään sinua vastaan suunnattuja vaan rehellisiä yleismielipiteitä. 20 kilon pudottaminen viidessä vuodessa on tosi hyvä tahti, tuolla lailla kilot varmaan pysyvätkin poissa.

Ja BMI26 on kyllä vielä aika lievää, laskin juuri että omani oli pahimmillaan yli 33. :)

Siltikin, normaalipainoisen ja terveen näköinen ravintoterapeutti on uskottavan näköinen. Luottaisitko sinä esim. automekaanikkoon, joka itse käyttää autonsa korjaamolla tai vaikkapa historianopettajaan, joka ei muista kuka oli JK Paasikivi?

Toiv. 10