Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismussukat Keskellä Viikkoa (ke-to)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tänään oli neuvola ja nyt on rv 24+0. Sf-mitta oli 19. Odotin vähän suurempaa kasvua, kun 4 viikkoa sitten oli 17. Silloin oli keskikäyrän yläpuolella ja nyt keskikäyrän alapuolella. Kuulemma on ihan normaalia. Paino oli noussu viime kerrasta 3 kg. Tosin nyt olen kyllä syönyt kiitettävästi ja muistanut myös välipalat. Hemoglobiini oli 110. Rautatabletteja itäis syödä, mutta eihän niitä aina muista syödä, kun on jo vitamiinipillerit ja otan rautatabletin ruokailujen välis, jotta imiytyis kunnolla. Usein illalla huomaa syöneensä koko ajan jotain ja nukkumaan mennessä se on unohtunut. Lääkäriaika on 3 viikon päästä.

Musta on kyllä tullu hajamielinen muutaman viikon aikana. Ennen muisti oli PALJON parempi ja jotenkin vaan nyt olen muutenkin niin hajamielinen. Saa nähdä, etten töissä tee mitään emämokaa...

Joulu saisi tulla jo nopeampaa. En millään jaksaisi odottaa. Ihan kuin olisin pikkulapsi. JOulu on niin ihanaa aikaa ja on kiva laittaa joulukoristeita ja valoja yms. asuntoon.

Tinttu81

rv 24+0

Vierailija
22/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]en jaksanut eilen kirjoittaa, kävin kyllä lukemassa teidän kuulumiset. aranjalle onnittelut naimisesta;) lähetin just ja vihdoinkin santulle munmailin että liittää mut rinkiin myös mukaan.

vauva potkii paljon. sille on tullut tavaksi möyrytä mahassa kun yrittää nukahtaa, tumauttelee sellaisia tukevia potkuja joka puolelle. nyt huomaan että päivisin sillä on lempiasento jossa viihtyy, suurin osa päiväpotkuista tulee nimittäin samaan kohtaan, tänne oikealle yläviistoon.

lähdetään viikonlopuksi anoppilaan ja samalla päästään treffaamaan meidän vuoden ikäistä kummipoikaa. taidan napata jo joulupaketin mukaan, kun tuskin ennen joulua nähdään ja näin on ainakin ajoissa perillä.

kalenteria ei ole vielä(kään) hankittu. taidan jostain kaivaa edes sellaisen kuvallisen, musta noiden suklaakalenterien suklaat on aikas pahoja (tosin just näin stockalla sellaisen " gourmet-suklaakalenterin" , oiskohan hinta ollut reilun parinkympin paikkeilla;)

Caddie ja Pirpana, rv 25+2[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllähdinpä tänään sitten nurin tuossa pihalla. Koirani pelkää kaikkia omituisesti käyttäytyviä ihmisiä (ja hyökkäys on sen mielestä paras puolustus) ja ulko-ovemme ohi oli juuri mönkimässä mummo, jonka yritin kiertää etukautta (kun tukki reitin muuten) koira vasemmalla puolellani ja mummo oikealla. No, koira yritti päästä miun jalkojen välistä mummon " kimppuun" ja nurinhan siinä mentiin. Aika pehmeästi oikean kyljen kautta selälleen. Toivottavasti oli tän talven ainut kaatuminen. Niin, koirani on perheen kesken ihan mukava ja pystyy kyllä tutustumaan uusiinkin ihmisiin, mutta joskus epäilen, että suurin osa sen aivonesteestä on sitä keltaista... Ja siltä varalta, että joku nyt miettii, että miten sen vauvan kanssa, niin sitä on vaikea selittää, mutta uskon tuntevani koirani sen verran hyvin, etten ole vielä huolissani + olemme kyllä erittäin tarkkoja, että kaikilla olisi mukavaa ja turvallista keskenään.

KYSYMYS: Onko miten monilla on jo ollut (harjoitus)suppareita. Miulla ei oo vielä ollu mitään sellaista, minkä olis voinu supisteluks laskea. Itseasiassa en kyllä tarkkaan tiedä mitä se tarkoittaa. Onko aina kivulias? Tuntuupa hassulta kysellä tällasta....

Jaaha, jos nyt poistuis täältä ja yrittäis saada jotain hyödyllistä aikaiseksi.

Jossara + matkalainen rv24+2

Ainiin, joulukalenterista tuli sellainen suklaanappi, missä oli veturi. =)

Vierailija
24/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan sairaslomalla selkäkivun takia. kävinkin eilen ostamassa vihdoin sen Anitan tukivyön ja toivon että siitä on apua. Tiistaina oli lääkäri ja kaikki kunnossa sf-mitta on jo 25 rv 25+2, masu kasvaa kovasti ;)

HARJOITUSSUPPAREITA on ollu miulla jo monta viikkoa melkein joka päivä, eivät ole onneksi kivuliaita eikä kuulemma mitään syytä huoleen.

Aranja78: Mistä tilasitte ne Herqulekset ja minkä värisiin päädyitte? Paljonko maksoivat? netin mukaan en oo löytäny kun Lastentarvikkeen myyvän niitä ja hinnoissa ei taida juurikaan olla eroa liikkeiden välillä, samaa " ketjua" kun ovat.

Laiton vietiä kanssa sinne sähköpostilistalle pääsemiseksi vihdoin....

no mutta lähden moikkaamaan kummipoikaa ja hänen tuoretta 2,5 viikkoista pikkusiskoa =o]

Huomenna olisi Fugesin konsertti- Ihanaa !!!!

Mukavaa viikonvaihteen odottelua kaikille.

Vierailija
25/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin vaunut Seinäjoelta Huvikummusta. Olen kans ymmärtänyt, että ne liikkuvat noissa vakiohinnoissa, ostaa mistä tahansa. Ostettiin turvakaukalo saman tien, niin saatiin aika hyvä alennus siitä hoitorepusta. Tarkkaa hintaa en muista, kun ei olla vielä käyty vaunuja hakemassa :) Ja uudesta merkistä kun on kyse, ei ilmeisesti mitään alennusmyyntejäkään ole ihan heti luvassa. Päädyttiin siihen oliiviin, se valkoharmaa ois kans ollut kivan näköinen, mutta vähän turhan arka väri ehkä.

Jossara, ilmeisesti selvisit säikähdyksellä kaatumisesta? Hyvä niin, kuulosti vähän hurjalta...

-aranja-

Vierailija
26/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aranjalle avioitumisesta! Kaunis oli pukusi!

KIITOS kaikille myötätunnosta niin koirahommasta, kuin tästä olostani, kun odotan poikaa;=) Olo on helpottanut jo ja odotan pientä poikaa uteliaana! Mies on ihan innoissaan, joten tartutti sen kai muhunkin. Nimestä ei ole häivähdystäkään, joten se stressaa.

Muutettiin eilen ja olen siivonnut niin paljon, että alaselkä on ollut kuin tulessa. Lopulta pesin konttaamalla lattioita, kun ei enääjaksanut seistä...huh on tää muuttaminen raskasta.

Mehän muutetaan vasta 15.12. uuteen taloon. Nyt ollaan " evakossa" kaksi viikkoa ja ILMAN nettiä! En siis pääse lukemaan pinoja, kuin satunnaisesti. Hengessä olen mukana.

rv25+2

Vierailija
27/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa kävin tänään lääkärissä. Aika oli klo 11 ja päästiin tytön kanssa pois sieltä 14:15. Itse lääkärissä ja kätilön luona aikaa meni varmaan alle puoli tuntia. Alkoi siinä huumori loppua.

No onneksi kaikki oli hyvin ja lääkäri jatkoi sairaslomaa äippäloman alkuun asti. Vauvalla oli painoa 860g eli hieman keskikärän alapuolella menee.

Sain sitten minäkin pitkän nenän kun niin varma olen sukupuolesta ollut... Eli kyllä pakko myöntää että pettymys oli kun lääkäri sanoi tytön olevan tulossa. Nyt toki jo olen iloinen sillä kaksi tyttöähän on itseasiassa tosi kiva juttu. Itsekin lapsena toivoin siskoa. Harmi vaan ettei mammani ole enää elossa näkemässä näitä tylleröitä. Minä olen aina ollut se meidän suvun prinsessa. Esikoisen mammani kerkesi nähdä kerran ja silloinkin oli teholla.

Meillä joulukalentereista tuli joulukranssi ja puuha pete. Kyllä tuli niin jouluinen olo kun söi ekan kalenteri suklaan. Se jotenkin niin maistuu joululta.

Vaunut hain tänään postista ja kasasinkin. Aika matalat nuo ovat ja varmasti soveltuvat lyhyemmille työntäjille paremmin tai sitten kasasin ne jotenkin väärin. Muuten vaikuttavat kivoilta ja helppo käyttöisiltä. Isä lupasi joululahjaksi maksaa vaunuista osan. Vaikka halvat olivatkin niin kyllä se apu aina kelpaa.

Kyselikö joku äitiyspakkauksesta? Meille se tuli jo viime viikolla ja vajaassa viikossa!!! Kerrankin kela oli nopea!

Kaveri kertoi viikonloppuna saavansa kanssa vauvan ja vaan 8 viikkoa myöhemmin kuin me. Aivan ihana uutinen oli, varsinkin kun heillä yritystä jo toista vuotta. Jotenkin me kavereiden kanssa aina jakaudutaan samoihin aikoihin.

Nyt alan hieman siivoilemaan ja huomenna koristellaan sitten talo. Ihanaa joulu tulee!!!!!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (26+4)

Vierailija
28/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä [b]Aranja[/b], ihan säikähdyksellä selvisin, ei edes kylki tullut kipeäksi, vaikka silloin kävellessä vähän aristelikin.

Huh, kävin tänään ostamassa hahtuvalankaa. Pitäis kokeilla niiden vaippahousujen neulomista. Yhdet valmiit, pitkälahkeiset tilasin Ruskovillasta. Pitäis varmaan tilailla niitä harsojakin. Joitain popoliinankin harsoja on tuolla muualla kehuttu kovasti. Ne vaan taitaa olla loppu myyjiltä, pitää katella... Hurahdin kyllä ihan täysin noihin Ruskovillan tuotteisiin ihan jo pelkän katalogin perusteella...Onko kokemusta miten kestäviä ovat?

Päivän tunnustus: join hiukan punaviiniä, kun meillä oli gulassia, niin avo tahtoi punkkua seuraksi. Ei kyllä miulle tullu edes huono omatunto, vaikka nollalinjan kannattaja olenkin, mutta tuota ei nyt voi sanoa vielä juomiseksi. Kunhan vaan kerroin...

jossara

Vierailija
29/29 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eilen en jaksanut millään kirjoitella, lukemassa kävin. Mies oli eilisen päivän kotona sairastamassa ja mä menin töistä suoraan kaupoille ja kampaajalle, sieltä sitten tukkaputkella kiirehdin kotiin, että neiti ehtii synttärijuhliin puoli kuudeksi. Olin jo soittanu miehelle, että laittaa nakkipadan hellalle lämpenemään, että päästään heti syömään. Sen oli kyllä tehnyt, muttei sitten mitään muuta... neidin hoitokassi ja vaatteet pitkin lattiaa, astianpesukone täyetty niin, että sen sai purkaa ennen pesuunlaittoa, kaikki siis kaaoksessa ja oli ollu koko päivän kotona. Ai, että otti päähän!!!! Meni ihan hermot ja loputkin voimat siinä huutaessa =)

Tänä aamuna oli sitten neuvola ja kyllähän tuota painoa on mulle aikalailla kertynyt, yhteensä n. 7kg. Painonnousu oli 958g/viikko eli aika hurjaa. Verenpaineet ok, 118/65 ja hemppakaan ei ollu laskenut (125), niin ei tartte alottaa vieläkään sitä raudansyöntiä. Vauvan sykkeet 150 (tyttö vai poika? =)). Tänään mitattiin myös eka kerran sf-mitta ja oli 22cm. Seuraava neuvola 29.12. ja se on silloin lääkärikäynti.

Äsken soittelin just kotiin isän kanssa ja meijän koiralla on ollu kynsi halki pidemmän aikaa ja siinä ollu kova tulehdus päällä ja antibioottikuuria monta kappaletta. Tänään olivat taas käyneet lääkärissä ja nyt katsellaan rupeaako tää lääkekuuri tehoamaan ja jos ei rupee niin pitää kuulemma amputoida koko varvas. Amputoitu varvas kyllä kuulemma paranee hyvin ja ei siitä ole koiralle haittaa. Mutta silti huolestuttaa...

JOULUKALENTERI puuttuu edelleen, jospa sitä huomenna kävisin ostaa. Aattelin ostaa ne sellaset veikkauksen kalenterit. Mäkään en tykkää niistä kalentereiden suklaasta.

Jospa sitä menis kattoo loput saliksista...

-Monkey ja mosse rv. 24+1-