Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISTEN keskiviikko

30.11.2005 |

Huomenta vaan kaikille! Aloin tässä kovasti ihmettelemään että mihin kaikki ovat kadonneet? Vai onko kaikki muut olleet niin onnekkaita että saavat nukutuksi näin pitkään...? Meikäläinen on täytellyt ristikoita jo kolmesta asti. Missään asennossa ei voi olla ja muutenkin olo on levoton...

Kirjotelkaahan jotakin ettei tää mene ihan " yksinpuheluksi" ! =)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kiroilua* Että osaa olla tokaluokkalainen välillä ärsyttävä jääräpää! Tulee näitä aamuja, jolloin mikään järkevä ulkovaate ei kelpaa. Ja kello tikittää. Arrrgghh! Tuosta se lähti juosten, samettihame hulmuten. Suostui ottamaan ulkohousut reppuun pitkän välkän ajaksi. Onkohan tuo pukeutuminen pojilla yhtä vaikeaa aikanaan vai olenko antanut esikoiselle jostain syystä liikaa omaa päätösvaltaa? No onneksi kouluun ei ole pitkä matka, mutta todennäköisesti riittävä (että huomaa kylmän tulevan hamosessa).

Inhoan kiirettä ja taitaa tyttökin saada siitä stressiä, kun yleensä silloin nämä skismat puhkeavat.

Nukuin huonosti, mutta kuitenkin paremmin kuin edellisenä yönä.

Kuinka tarkkoja te muut sokeripannassa olevat olette? Edessä siintää joulu, eikä joulu ole joulu ilman suklaata. Ajattelin, että jos eivät löydä paastoarvoista moitteen sijaa, niin rohkenen maltilla syödä vähän joulun herkkujakin. On niin haikea ja ontto mieli kun täällä puhutaan joulutortuista. Kumma kyllä, en normaalisti ole mikään herkuttelija, mutta nyt kun ne on kielletty, niin näen unia joissa toiset saavat täytekakkua, mutta minä vaan ylikypsiä appelsiinejä.

Ja kai tämänkin voi painajaiseksi lukea: unessa Suomen presidenttinä oli nainen, jota kansa oli rakastanut viimeisen kuuden vuoden ajan. Selvää on että hän voittaisi tulevatkin skabat. Ja tuo nainen oli Katri Helena.

enyo 35ehkä

Vierailija
2/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla oikein koko yönä nukuttu, poika itkeskeli pitkin yötä :(

Varasin lääkäriin ajan, mennään tarkistuttamaan korvat. Yleensä itkuiset yöt tarkoittaa meillä korvatulehdusta. Nyt ei kyllä ole mitään räkätautia, mutta onhan nuo korvat oikutelleet tosi paljon muutenkin.

Minä avasin netin, kun pitäis maksaa laskuja. Tänään on kelan " palkkapäivä" , saan ne ruhtinaalliset n. 300 euroa kotihoidon tukea. Eipä siitä mitään jää, kun laskupino on hoidettu. Onneksi perjantaina tulee veronpalautukset, että saa vähän jotain ekstraa :)

Meillä on huomenna äitipolille meno, sinne kasvukontrolliin. Minä oon tällanen jännittäjä-tyyppi, joten en varmaan ensi yönäkään nuku kunnolla. Tulen huomenna kertoilemaan sitten kuulumisia.

Onneksi armas on nyt liikkunut vähän enemmän, eli sen puoleen on rauhallinen olo.

Kirjotelkaahan muut enemmän, minä poistun nettipankin puolelle

Toukoaarre 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee ihan suunnattomasti toi nukkuminen ,joku yö on tosi levotonta ja sit taas toiset yöt nukun niinkuin tukki,kuten myös viimeyönä,mitä nyt pakolliset vessakäynnit mut nekin suoritin puolinukuksissa,pitkin seiniä kävellen. Tänään alkoi sit virallinen åippåloma!

Tuntuu varmaan tosi paljon eriltä kuin saikku ;) Omaan " pikku " masuun ei uutta...eilen tuli taas muutama vähän TUNTUVAMPI supistus.Ei kylläkään kestänyt kauan..mut kaukana ovat vielä " oikeista" supistuksista.Huomennahan sen sit taas kuulee missä mennään,mutta uskoisin/luulisin et nämä supistukset kumminkin ovat jotain tehneet sen verta niissä kumminkin on potkua.Eikö mulla oo muka mitään muuta...ei ees mitään valitettavaa,huonosti menee jos ei löydy valituksen aihetta B-) kait mulla on sitten kaikki ihan kunnossa...

toivottavasti myös teillä.

Keskellä viikkoa jo mennään..Huomenna saa avata joulukalenterin eka luukun..joko kaikilla on kalenterit hankittu?

Reipasta päivänjatkoa kaikille.

lettis73 34+5

Vierailija
4/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin viimein sain tämän laajakaistan toimintaan täällä uudessa kodissa, tai siis asentaja sai - se siis just soitti ja sanoi, että " nyt se toimii" , ja 5 päivän nettipimennon jälkeen pomppasin vauhdilla sängystä ylös ja suoraan koneelle!! =) Ei mitään riippuvuutta...! Heh...

Masussa vauvalla kaikki hyvin, äidillä taas ei - supistelut on yltyneet ja muuttuneet ajoittain erittäin kipeiksi, ei puhettakaan että voisi vaihtaa asentoa tms. supistuksen tullessa. Ensviikolla on taas lääkäri, ja kun viimeviikolla paikat oli " vain" pehmentyneet, niin saas nähdä mikä on tilanne nyt... Kunhan vauva pysyis kyydissä edes sinne 34 viikkoon asti niin sitten sais lopultakin huokaista helpotuksesta - eihän tässä onneksi kyllä ole enää kuin vajaat 2 viikkoa siihen...Täytyy nyt vaan ottaa tosi rauhallisesti...

Joko te muut olette jouluvalmisteluja tehneet, leiponeet, koristelleet tms. ? Itse en ole juuri muuta tehnyt kuin laittanut terassille ja ikkunoihin jouluvaloja. Loppuviikosta vois käydä vielä ostamassa jonkun kivan joulukukan, mut taidan jättää leipomiset sun muut vasta lähemmäs joulua, ei paljoa viitsi seisoskella turhaan. Joulukuusen hankintakin sijoittuu meillä perinteisesti vasta aattoviikolle, ja senkin onneksi hoitaa isä. Tänä vuonna saakin sitten tehdä kahdet " valmistelut" , sekä vauvaa että joulua varten, mutta sehän on vain IHANAA!!

Lumista keskiviikkopäivää kaikille tammimammoille!!

P.s. huomenna on jo JOULUKUU!!! =)

T: Marissa + Vaavi 32+risat

Vierailija
5/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enyo : kyllä ne pojat osaa olla ihan yhtä jääräpäisiä noissa asioissa. Meillä ainakin kolmasluokkalaisen kanssa on otettu yhteen kerta jos toinenkin ja juuri noissa vaateasioissa. Ehdotin aamulla haalaria kouluun, joka olisi PARAS kun lunta tulee ja lumessa kuitenkin leikkivät. Jyrkkä ei - se on kuulemma " vauvoja" varten.

Muutenkin taitaa olla uhmaikä tulossa, mikään ei ole hyvin - minä aina vaan valitan kaikesta, en anna käyttää säästössä olevia rahoja esim uusiin xbox peleihin,meille ei IKINÄ osteta mitään uutta yms. Muut saavat kuulemma käyttää säästöjään mielin määrin - no ehkä niitä säästöjä ei sitten kohta olekaan. Yritin selittää,että esim lapsilisiä säästetään jotta sitten voisi ostaa joskus jotain isompaa - vaikka lähteä etelään, ostaa uuden pyörän,luistimet,sukset tms. Muiden vanhemmat kuulema ostavat ne palkoillaan...jaahas...loppujen lopuksi riita meni eilen siihen pisteeseen,että minä menin vessaan itkemään...

Omaan (.) ei mitään uutta,vauva melskaa entiseen tahtiin. Paineet huitelee siellä 95 tienoilla,mutta edelleen kun pissa puhdas ja ei turvotusta niin ei lähetettä äitipolille. Terkka kehotti vaan ottamaan rauhallisesti ja sanoi vielä,että jos paineet nousee kovin korkealle ja jouduttaisiin esim synnytys käynnistämään, niin viikkoja on kuiteskin jo 34 kasassa eikä enää huolta. Pelottava ajatus....

Outoa ajatella,että 6 viikon päästä tai aikaisemminkin on oma nyytti tossa tuhisemassa, apua...mitenköhän sitä osaa hoitaa 9 vuoden tauon jälkeen?? Ja mua on myös ruvennu pelottamaan synnytys...tai siis jos kaikki ei menekään hyvin... Täällä ei tehdä kokoarviota, vkolla 36 tai 37 nlalääkäri arvioi vaan sen,että mahtuuko tulemaan. Ja kun esikoinen mahtui,miksei tääkin.

Taidanpa lähteä lohduttamaan itseäni juorulehtien pariin ja unohtaa maalliset murheet :-)))

Mami 34+-

Vierailija
6/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnellinen nukuin hyvin, vain kerran piti vessaan herätä :)

En ees keksi mitään mistä valittaa, mutta eikai mulla oikeesti oo mitään syytäkään. Puol yhdeltä on neuvola ja sit tietää taas enemmän, et miten päin vaavi on yms.

Mä en vielä ole laittanut edes jouluvaloja ja oma suklaakalenteri on ostamatta. Mut vielä ehtii. Ja kun mä tahon sen kinder-kalenterin..

Tuntuu et jouluun on ikuisuus vaik kai se aika menee nopeesti, tuntuu vaan et ei oo päivisin mitään tekemistä nyt kun lomailee eikä tarvi uhrata ajatustakaan työlle..

Pitäis varmaan ruveta suunnittelee jotain suursiivousta ;) heh..

Mua nipisteli eilen mahasta jonku aikaa, tiedä sitten oliko ne niitä supistuksia. Kun en tiedä minkälaisia ne oikeet on, kun viime synnytykses oli vääränlaisia.. Siis kun ne tuntu koko ajan vaan alamahas ja kätilön mielestä pitäis tuntua koko mahassa. voi luoja sentäs..

enää maximissaan alle 10 viikkoa..

Susku 32+2

Vierailija
7/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla ollut aiemmissa raskauksissa(2) raskaushepatoosi ja nyt se on sitten tullut taas:( Maksa-arvot alkaneet nousta ja nyt sitten odotellaan loppuviikkoon, että saadaan vielä sappihappoarvo. Se sitten ratkaisee jatkon, mutta todennäköisesti sairaalareissu edessä jolloin aloitetaan kortisoni hepatoosiin ja sitten insuliinit diabetekseen. Kortisoni kun nostaa verensokeria niin on pakko aloittaa myös insuliini. Voi että kun harmittaa:(

Talvikki 33+2

Vierailija
8/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä on ollut niin kiireistä että en ole ehtinyt viestittelemään, mutta nyt OTAN sen ajan! ; )

Tämä äippä sai taas pariin yöhön nukuttua oikein hyvin. Su-ma yönä oli totaalinen tyhjennysharjoitus: molemmista päistä tuli tavaraa ja ryminällä. Koko episodi oli ohi noin puolessa tunnissa eikä eilen ollut enää mitään oireita....??? No yö sujuii kuitenkin vähän levottomasti ja sitä edellisenäkin yönä heräsin muistaakseni 4.30. Mutta viime yönä en herännyt kertaakaan. Selällään ei voi enää nukkua eli mulla on kaksi vaihtoehtoa: vasen tai oikea kylki. Ja aamuyöstä alkaa jo pakottaa niin että ihan särkee. Kummasti se luonto vaan alkaa jo valmistaa tuleviin yökukkumisiin...

Eilen aamulla oli myös neuvola. Kaikki arvot ihan ok, painoa on tullut nyt 8,5 kg. Fundus 29cm. Nyt th:n mielestä pikkuinen on jo pää alaspäin - 2 viikkoa sitten oli toista mieltä. Ei kuulemma mikään pieni vauva tulossa mutta ei mikään jättikään vielä.

Se mitä mulla nyt seurataan on lapsiveden määrä. Nyt th kirjasi korttiin lapsiveden määräksi N-. Olen siis hoikka (ja vararavintokin on kertynyt peppuun eikä mahaan) ja vauvahan tuntuu tuosta mahan läpi hyvin selkeästi. Melkein tuntuu välillä että saa pikkuista kantapäästä kiinni!! No se tietty vaikutti siihen että th haluaa vain varmistaa, että vetta on riittävästi ja pääsemmekin ens viikon pe vielä ultrailemaan tilanteen. Meillä kun ei olisi muuten ollut kuin se yksi ja ainoa ultra, mutta nytpä päästään kurkkaamaan uudestaan pikkuihmettämme! ; )

Onko muilla todettu lapsiveden määrä vähäiseksi??

Voikaahan hyvin!

Tinde + pikkuihme rv 33+0

Vierailija
9/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä on kauhee myräkkä, tuulee siis niin että ikkunat vaan vinkuu ja helisee. Lumesta ei oo viikonlopun jälkeen ollu tietookaan. Sen takia varmaan onkin niin väsyny ja mieli maassa. Mä kun olen vannomatta täydellinen talvi ihminen.

Sairaslomalla kun on niin ei oo hirveesti virikkeitä päivän mittaa ja mies tekee 12 tunnin päiviä töissä niin saa itekseen tosiaan olla pitkän ajan. Eilisen pyhitin ihan telkun katselulle ja lehtien lueskelulle, tänään pitäis ottaa niskasta kiinni ja jaksaa taas tehdä kouluhommia. Huomenna pitäis käydä tyhjentää oma paikka töissä ei kyllä yhtään huvittais lähtee käymään siellä ku kuukauden on saanu olla jo poissa.

Eilen käytiin neuvolassa ja masuasukki oli kääntyny poikittain, huomaa kyllä mahan asennostakin. Kaikki muut kerrat on ollut pää alaspäin, no onneks sillä on vielä aikaa kääntyä. Kaikki arvot oli ihan normaaleja mutta selkä vaan juilii. Yöt menee todella hyvin ei turhia valvomisia tollasia 10 tunnin yö unia :) pitää varmaan vielä nauttia kun pystyy. Mä en ole voinu nukkua kummallakaan kyljellä enää muutamaan kuukauteen, ja musta tuntuu että kaikki muut ei pysty nukkumaan selälteen.

Joulua pitäis ruveta laittamaan, mutta ei tuo ilma oikeen innosta. Tää onkin mun ensimmäinen joulu kotona, aina ollaan oltu pohjosessa äidin synnyinpaikalla sitä viettämässä. Saa nähdä miten se sujuu täällä etelässä, jos ei edes lunta tai pakkasta tule.

Viikon jatkoja

Kiti76 + karuselli 32+3

Vierailija
10/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämäkin viikko hupenee vauhdilla, kun nyt on jo keskiviikko. Vielä olisi työpäiviä jäljellä viisi, kuulostaa vaan koko ajan paremmalta =)

Eilen kävin TAYSin päivystyksessä näytillä, kun pissareissun yhteydessä tuli veristä vuotoa paperiin. Menin ihan paniikkiin ja lähdin töistä saman tien kohti TAYSia ja mieskin tuli perässä. Onneksi vauvalla kaikki oli hyvin ja tuo vuoto ei tullut kohdusta vaan lääkäri epäili että limakalvoilla olisi pieni polyyppi, josta vuoto johtuisi. Kyllä huokaistiin miehen kanssa helpotuksesta, eka ajatus kun oli että nytkö se jo syntyy, apua! Myös kohdunsuu oli napakasti kiinni, joten kivuttomat supparitkaan eivät ole paikkoja pehmittäneet. En saanut edes saikkua vaan tilannetta voi seurailla ihan rauhassa. Sitten jos verta alkaa tulla ihan hulahtelemalla niin pitää kiiruusti lähteä näytille, mutta senhän nyt ymmärtää tyhmempikin.

Kiva oli päästä masuun kurkistamaan, vaikka vauva onkin jo niin iso että ruudulla näkyi aina vaan joku kohta. Lääkäri selostikin ihan kiitettävästi noita rakenteita ym. ja kaikki näytti olevan hyvin. Varsinainen istukka on takaseinässä, mutta ultratessa kävi ilmi että mulla on myös kohdun etuseinässä pieni ylimääräinen istukka. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Ja kuulemma suonikohjulöydöstä oli tuolla alapäässä, olen sitä vähän itsekin epäillyt, pukamavaivaakin kun välillä on... Ihastuttavaa, toivottavasti katoavat synnytyksen myötä.

Vauvan painoarvio eilen rv 33+0 oli 2100g joka on vähän keskikäyrän alapuolella. Kuulemma ennuistaisi lasketun ajan painoksi 3500g. Neuvolan th kyllä juuri maanantaina arvioi käsituntumalla, että syntymäpaino olisi lähempänä neljää kiloa. Arvioi viimeksikin painon tosi kohdalleen, joten melkein luotan tuohon terkan arvioon enemmän. Lisäksi mulle saatiin esikoista odottaessa synnytystä edeltävänä päivänä ultralla painoarvioksi 3400g ja syntymäpaino oli kuitenkin 3720g, eli ihan kohdalleen nuo arviot taitaa harvemmin osua.

Kävin tänään myös maksa- ja sappiarvoja varten verikokeissa, edellisessä raskaudessa kun nuo maksa-arvot oli loppuraskaudessa koholla, varsinaista hepatoosia mulla ei kuitenkaan todettu. Hyvä kuitenkin että tilannetta seurataan.

Nyt lopetan tämän romaanin, jaksamista kaikille!

Suffis rv 33+1

Vierailija
11/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin valvoskeltu yö takana. Pakollisten vessa ja juomareissujen n.5x/yö lisäksi esikoinen on jostain syystä alkanut kukkumaan öisin. Huutelee äitiä ja on jatkuvasti isin ja äitin väliin yrittämässä. Ollaan jouduttu ottamaan aika tiukka linja tossa väliintulo asiassa, kun tuntuu, että kun kerran pääsee, niin sitten sitä pitäisi aina päästä ja silloin ei kyllä miehen kanssa saada kumpikaan nukuttua kun toinen myllää pitkin yötä. Niin ja kohta on kuitenkin pienikin syötettävänä, ja ahtaaksi menee jos sängyssä neljä henkeä. Hyvin jää onneksi sitten omaan sänkyyn aina kun vie mutta 1½ tunnin päästä taas sama juttu ja väliin yrittämässä.. Totuttaa vissiin äitiä yö heräämisiin..

(.) Pikkuinen on löytänyt mieliasennon ja siitä ei olekaan liikkunut sitten moneen viikkoon. Pääkin on jo kiinnittynyt ja pieni köllöttää nuppi alaspäin selkä mun vas. kylkeä vasten ja jaloillaan kaivelee oik. puolen kylkiluita.. Välillä hieman turhankin kovin ottein.. Oma olo on huomattavasti parempi kun pieni on nyt tuolla alhaalla, helpompi hengittääkin.. Tosin alapäässä tuntuu kuin olisi keilapallo jalkovälissä ja välillä vihloo/pistelee ihan julmetusti.. Lähtökuopissa pieni kuulemma on ja th kovasti meinasi että ennen joulua on jo käärö sylissä.. Ja hiukan olen alkanut itse jännittämään samaa, kun pienen kiinnityttyä on myös supistukset taas lisääntyneet ja kipeytyneet. Nytkin supistelee toistapäivää putkeen kipeästi ja pitkäkestoisesti mutta onneksi melko epäsäännöllisesti,( kuitenkin väh. 5 sup/tunti.)

RR vieläkin koholla, mutta muutoin olo ollut ihan yllättävänkin hyvä. Iltaa kohden ilmestyy melkoinen turvotus, mutta onneksi yöllä helpottaa hieman. Niin ja mahan laskeutumisen myötä se tuntuu myös pienentyneen ja kun vointi on ollut hyvä, niin välillä on ihan lähestulkoon unohtanut olotilansa ja vatsansa. Valitettavasti noi supistukset palauttaa sitten taas maan pinnalle.. :-)

Mutta toivotaan että loppuaika menee yhtä mukavasti ja pieni syntyisi vasta tammikuussa. Ja kaikille muillekin parempia vointeja ja nautitaan vaan niistä jolutortuista ja suklaista! Kyllä niitä kiloja voi sitten myöhemmin kytätä ja karistella!

-Onemam ja " venlavaltteri" 34+4 (vissiin?)[color=red][size=4] ♥[/size][/color]

Vierailija
12/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just samat fiilikset kuin sulla oli het pakko tulla kommentoimaan.Masu on laskeutunut ja pienentynyt joten tosiaan meinaa unohtaa et on raskaana.Eilenkin käytiin tytön kans kaupassa ja mä siinä kävelin muka ihan normaalia vauhtia kun oli niin hyvä olo,niin johan supistukset muistutti et olen raskaana.Nyt on oikeastaan ihan hyvä olla,kun saa happea ja ei ole ihan niin valas olo.

Nyt lähden kaverin luo päiväkaffeelle.

lettis

Vierailija
13/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tosi huonosti " nukuttu" yö takana... varmaan maksimissaan voin sanoa nukkuneen 3 tuntia ja senkin välillä heräillen. Antibiooteista (poskiontelotulehdukseen) tullut hiiva ei tahdo hoitua ja jotenkin tuntuu, että poskionteloihinkin vielä sattuu vaikka kuuri loppui jo sunnuntaina... joten kai se on taas lääkärireissu tiedossa =(

Vahvojen menkkakipujen ja supistusten kourissa on pyöritty eilinen ja nytkin alaselkää jomottaa ihan " kivasti" . Saattaapi enteillä lähtöä muutaman viikon sisään... tai sitten ei. Huomenna on vielä lääkärineuvola ja synnytystapa-arvio ja kuulee myös, onko kohdunsuulla tapahtunut jotain... Täytyy vaan kyllä todeta, että ei tuon masuasukin kuitenkaan vielä pariin viikkoon tarvis tuolta yksiöstään mihinkään muuttaa!

Eilen sitten kiikutettiin vihdoin ja viimein kaikki vauvakamat kaupasta kotiin ja niitä tässä on ihasteltu jo toista päivää. Ai että nuo vaunut on sitten tosi hienot =) Kyllähän se vähän kirpaisi vinguttaa korttia 1300 euron edestä, mutta onpahan nyt sitten kaikki tavarat viimeisen päälle oman mielen mukaiset vaikka se vauva ei niistä mitään ymmärräkään. Halusin tavaroihin panostaa, kun tätä nyyttiä on kuitenkin meidän perheeseen odotettu jo 5 vuotta...

Eilen oli myös eka synnytysvalmennus ja täytyy sanoa, et jos synnytys ei pelottanu ennen sinne menoa, ni nyt se ainakin hirvittää. Ois varmaan pitäny vaan mennä synnärille täysin ilman mitään ennakkotietoa asioista =) No, onneksi tuo hirvitys sit kuitenki jäi sinne neuvolaan enkä tänään oo taas ajatellu asiaa yhtään. En tee mitään ennakkosuunnitelmia vaan katon sit synnärillä, mikä tuntuu hyvälle. Ainoana toivelistalla on amme, koska suorastaan rakastan lämmintä/kuumaa vettä ja epäilen, et se vois tuoda helpotusta avautumisvaiheessa...

Mutta pitänee vissiin mennä syömään =)

Nekku 35+3

Vierailija
14/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen taas vaan taustaillut ja laiskotellut ja lueskellut teidän juttuja mutta nyt otin itseäni kiinni niskasta ja kirjoitan minäkin.

eilen oli taas neuvola ja masun sf mitta oli huima 36. pääsen koko arviointiin sairaalalle... eipä siitä viimeksikään mitään hyötyä ollut kun meni vaan kilolla hutiin se kokoarvio eli sanovat että normaalikokoinen olis tulossa 3500g ja sit poika olikin 4500g ja ei meinannu mahtua ulos. katsellaan...

unettomuutta täälläkin liikkeellä!! en kyllä esikoista ootellessa ihan näin paljon valvonut mutta kait tälläkin joku tarkoitus on varmaan ne tulevat syöttävälit ja silleen.

sokerit taas heittelee ja olot on sen mukaiset ja supistelukin on alkanut tosissaan ei tietty ihan niitä synnytys suppareita mutta tosi napakoita.

sitten tosiaan pitäis ruveta keräämään vauvalle tarvikkeita kun ei ole tullut hankittua mitään ja esikoisen tavarat luovutin kaikki eteenpäin...tuntuu että aikaa olis vaikka muille jakaa mutta tosiaan la on jo kuukauden päästä ja voihan se syntyä aikaisemminkin.

joulua en meinaa laittaa kotona ollenkaan ja siitä on kyllä vähän huono omatunto mutta vietetään joulu mummolassa ja siellä on kaikki laitettu jouluksi joten saa esikoinenkin joulun tunnelmaa...

hyviä vointeja kaikille!!

tiut 34+5

Vierailija
15/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Täällä on yksi väsynyt mamma. Esikoinen valvotti viime yönä ja on olllut koko aamun ihan känkkäränkkä. Onneksi nukahti ilman suurempia seremonioita päiväunille. Toivottavasti olisi vähän parempituulinen poika, kun herää. Poskihampaita pukkaa raukalle, ne vissiin kiukuttaa.

Oma olo on entisellään. Yöllä ei tahdo asentoa löytyä, kylkeä joutuu kääntämään jatkuvasti. Lonkka on kipeä ja liitoskivutkin vaivaa. Ulkona liukkaalla kävely ei ole ollenkaan hyväksi. Onneksi ei supistele.

Maanantaina oli neuvola. Vauva oli kääntynyt nuppi alas päin ja se kyllä tuntuu, kun pyörittelee päätään siihen malliin alakerran suuntaan. Kun nyt vain pysyisi oikein päin... Painoa oli vähemmän kuin edellisellä kerralla ja kaikki niin kuin pitääkin. Siltikin mieleen hiipii välillä, että onkohan kaikki hyvin. Enää en osaa yhtä sinisilmäisesti odottaa kaiken menevän hyvin, kun perheessä on jo yksi erityislapsi.

Pesin viikonloppuna vauvanvaatteet, joten nyt on kaikki valmiina, kunhan vaan esille ottaa. Sänky tosin on vielä hakematta, mutta muut kamat on sullotuna vaatehuoneeseen. Tuntuu vain, että eihän tässä kiire, ei se synny ennen helmikuuta... Ollaankin tässä miehen kanssa vitsailtu, että kun näin ajatellaan, niin meillä on vauva etuajassa maailmassa. Kunhan nyt pysyisi mahassa sinne tammikuulle...

Tihveröinen rv 32+0

Vierailija
16/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamupäivä kerhossa tytön kanssa, ja nyt kuulostelen tässä millon tyttö nukahtaa...On noin viikon ajan viety vaan tyttö sänkyyn ja sinne saa sitten ite nukahtaa. Tosin tulee sieltä sängystään pois 1-20 kertaa, sitten viedään aina takas ja peitto päälle, mutta viimein aina uinahtaa. Hienosti tää on alkanut, mutta oon ihan varma, että takapakkia tulee, kun vauva syntyy. Tyttö ollu koko ikänsä niin huono nukkumaan, ettei tosikaan.

Sekin suuri ero näissä raskauksissa on, että tyttöä oottaessa kärsin ihan alusta asti, jo ennen testin tekoa, unettomuudesta, nyt on kyllä nukuttanut! Ihan satunnaisia öitä on valvottanut, mutta pääsääntösesti kyllä nukun sen minkä vessareissuilta ja tytön heräämisiltä pystyn. En todellakaan tiedä enkä ole kuullut mitään yhteyttä, mutta elättelen kovasti toiveita, että jospa tää tulokas ois parempi nukkumaan kun esikoinen, kun kerran raskausajankin saa nukkua eikä luonto valmistele valvottamalla kaiket yöt....Taitaa olla toiveajattelua! =O

(.) Ei mitään kummallista. Perätilassa vauva edelleen, inhottavia noi virstarakkoon potkuttelut mutta minkäs teet. Onneks on ens pe painoarvio äitipolilla, niin eiköhän ne sieltä jo sitten anna jotakin aikaa missä arvioidaan mitä tehään. En oikein luota neuvolan tätiin että se varmasti ajoissa laittas mihinkään, kun puhui viimeks että sitten joskus 37 viikolla voi laittaa lähetteen missä arvioidaan mitä tehään...Eikös sitä käännöstä pitäis aikasemmin yrittää...Tyttökin kun synty 38, niin eihän tuossa kerkiä ees saada aikaa sinne polille....No, saapi nähä, kuinka tässä käy. Mä oon tosiaan jo ihan sitä mieltä, että ei tää käänny ainakaan omin neuvoin enää, vaikka monet sanoo että ehtiihän se vielä. Mä vaan en jotenkin usko siihen. Saas nähä, kuka on oikeessa! =)

No, eipä tässä sen kummempia kerrottavia ole, taidan lähtee syömään jotain ja oikaseen siks aikaa kun tyttö nukkuu.

Kölli tasan 33

Vierailija
17/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan äsken töistä ja nyt sitten aloitan ensin loman ja sitten äitiysloman... tunnelmat on aika epätodelliset, haikeatkin: työuraa on takana tiiviisti lähes 10 vuotta ja nyt alkaa sitten aivan uusi vaihe elämässä! Toki työn pitäisi olla vain pieni osa elämää, mutta jotenkin se on ollut mulle aina aika tärkeäkin asia elämässä -joskus jopa turhankin tärkeä niin, että uupuminen on meinannut yllättää. Nyt kuitenkin tärkeintä on tuleva vauva ja siitä huolehtiminen, on aika keskittyä nyt aivan muihin asioihin kuin työhön. Kunpa vaan osaisi kääntää tuon ajatusrattaan pian pois työvaihteelta =).

Vauva on masussa vilkas ja kasvaa huimaa vauhtia. Liikkeetkin on niin napakoita, että välillä ihan juilii, kun asukki potkuttelee... iltaisin on huvittavaa seurata sen möngerrystä vatsan puolelta toiselle =). Miehen kanssa jo kovasti odotellaan, että saataisiin nyytti syliin... vaikka saahan tuo nyt vielä toki vähän malttaa tuolla vatsassa.

Ulkona on harmaata ja tuulista, vähän kyllä mielikin tuppaa nyt olemaan samaa sorttia. Mistä lienee johtuu.

Vierailija
18/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on mulle taas yksi tän odotuksen painajais viikoista:( Ja eilen meinas käydä tälle mammalle kauheita,vaan onneks oli Suojelusenkelit sekä mulla et vaavilla matkassa!

Liukastuin portailla ja kaaduin:( Ekana ajatus et näinkö tämäkin tähänasti hyvin sujunut raskaus päättyy kohtalon ivana samoille päiville kuin kakkosen raskaus.Eihän toki vauvalla olis mitään kummempia hätiä vaikka olis syntynytkin ja olis ollu terve,mutta,mutta.Onneks kaikki hyvin.

Makasin lopunpäivää ja pelkäsin.

Yö täällä myös nukkumaton:(Kuten monella muullakin.Vauva jylläs taas mahassa koko yön ja muutaman supistuskin tuli ja pelot oli korkealla.Vaan onneks näyttää siltä et saan huokaista helpotuksesta tälläkertaa ja kiittää Luojaa..

Nukuin pätkissä vain kaks tuntia ja meillä ei nukkunu muukaan perhe.Tyttö on itkeny ja kiukutellu sekä raivonnu eilisestä lähtien ja jatkoi sitä yön läpi!Oltiin sitte koko perhe hereillä kuka mistäkin syystä.Onneks mies oli kotona eikä töissä,ei mun tarvinu ravata tytön luona vaan iskä hoiti tuon uhmakkaan tai sitten on jokin sairaus iskemässä tyttöön.Ei todella ole neitin tapaista käytöstä ja varsinkaan yöllä.

Tänäaamuna olin sitten neuvolassa ja kaikki hyvin:)

Paineet normaaliin tapaan alhaalla.

Painoa vain 50g viikossa:)

Hb oli noussu taas 118,

vauvan sydänäänet 145 ja pää alaspäin kuten jo muutaman viikon.

Maha oli laskeutunu ja sf-mittakin(28cm) tippui keskikäyrälle.

Sellainen keskikokoinen vauveli olis odotettavissa 3,5kg molemmin puolin.

Kävin myös labrassa viemässä pissanäytteet ja otattamassa verikokeita.Pitkäaikais vs,kilpirauhaskokeita,bakteeri juttuja ja munuaisten toiminta kokeet.

Ens viikolla menen taas äitipolille.

Joku kyseli diabetes juttuja,nimimerkki unohtu;)

Minä noudatan aika tiukkaa dieettiä. Vaan meinaan jouluna antaa luvan itelleni syödä aivan normaalisti,myös herkkuja.Tästä sanoin myös neuvolassa ja sain tätin " siunauksen" ajatukselle;) Ihan mielenkiinnosta sitten mittaan noita sokereita miten pitempiaikainen herkuttelu vaikuttaa sokereihin.

Mulla on vs laskee tosi nopsaan muutenkin,että en usko et kauheat vaikutukset tällä niihin on.Painoon kylläkin,vaan eipä sitäkään ole tullu ku vähän reilu 7kg:)

Joulua ollaan laitettu sen verran et valoja on sisällä ja ulkona.Uusia verhoja ompelin ja saavat mennä jouluverhoistakin.Sen kummempia valmisteluja ei olla tehty.No joulukalenteri tytölle on hankittuna ja huomenna tuo odotettu päivä vihdoin koittaa,joulukalenteri aika;) Saas nähä minkä metelin nostaa ku ei saakkaan aukaista ku yhden luukun kerralla..

Omaan vointiin siis kuuluu onneks hyvää,eilisen säikähdyksen jälkeen.Vauva elämöi kokoajan,hetken aina välillä huilaa ja taas myllerrys jatkuu.

Mitään vaivoja ei ole,välillä tuo unettomuus vaivaa vaan ei sekään joka yö.

Ja nyt ottaan tirsat ku tyttö vetelee sikeitä kans.

Terveisin Vell@ rv 32

Vierailija
19/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Aluks Talvikille peukkuja että kaikki menis hyvin...

Oltiin miehen kanssa pari päivää kylpylässä lillumassa. Ei oikein pystynyt enää uimaan kun selkään ottaa heti. Porealtaassakin oli vaikeeta löytää " suojapaikkaa" missä ois ollu vähän rauhallisempaa. Saunottua tuli ja olihan se maha aina välillä pinkee. Tänään olis sitten taas vesimammajumppa, huh huh kyllä nyt on tullu liotettua itteään altaissa.

Aamulla oli neuvola ja jee jee painoa oli tullut vain 300gr/viikossa kun edellisellä käynnillä oli 700gr/viikossa. Sf mitta oli 28 eli ihan alakäyrillä pysyttiin just ja just, tai oikeestaan nousin alakäyrälle kun viimeks vielä mentiin alle senkin. Vaavi on raivotarjonnassa edelleen ja toivottavasti pysyykin.

Pitäs jaksaa ruveta kokoomaan kastemekkoa valmiiks kun sain vihdoin viimisetkin osat neulottua, mutta kun työ yö ei oikein menny putkeen niin taidanpa heittäytyä pitkäkseni. Kävin aamulla töissä kun siellä on täysi kaaos päällä. Työparinikin jää äitiyslomalle perjantaina, meillä on la peräkkäisinä päivinä... Niin nyt piti vähän käydä asioita uusiksi läpi kun tuuraajilla ei oikein näytä homma pelaavan:(

Joku eilen kirjotteli että onko kukaan tehnyt joulutorttuja aprikoosimarmelaadista, minä minä minä enkä niitä luumulla teekään. Aprikoosi on ehdottomasti mielestäni parempaa tortuissa nam nam, suosittelen kaikkia kokeilemaan lämpimästi. Ainiin pitäis varmaan kurkata tonne reseptipuolellekin, mulla on saiiiiraaan hyvä puolukkakermakääretorttuohje, jospa menis laittaan sen tonne muillekkin jakoon. Eilen oli tupperikutsut ja pyöräytin sellasen, hyvin meni kaupaksi ja jäi 3 isoa palaa lautaselle niin totta kai mä sulloin ne kaikki omaan suuhuni, hiukAN OLI KYLLÄ HUONO OMATUNTO

mAARISKA 34 TASAN

Vierailija
20/25 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen mihin vois kirjotella omia reseptejä...