Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Joulutontut keskiviikkoon***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen neuvolakäynti aiheutti illalla hiukan huolta, kiitos googlen... Terkkahan kyllä meinas että iso sf mitta johtuisi vauvan asennosta..meidän juniorista mitta näillä viikoilla oli semmonen 6cm vähemmän.. No joka tapauksessa mitta voi johtua myös lapsiveden paljoudesta, joka taas voi tarkoittaa vaikka sun mitä sairauksia.. Terkka on kyllä eri, kun juniorista ja toisaalta minusta mittaskin kumman alhaalta..Toivon, että kaikki kuitenkin niinkuin pitääkin.. Edelliset vauvat olleet alle 4kg ja niin saisi olla kyllä tämäkin ;-)

Muutenkin jännä vaihe menossa, koko päivän odottaa että perhe kotiutuu ja sitten illalla onkin ihan tylsää; mies teki kellaria ja minä vaihteeksi paimensin tuota junioria 1v5kk, joka ei ole kyllä ollenkaan tyytyväinen tällä hetkellä oikein missään.. Omat hommat jäi aikalailla sitten tekemättä :-( Illalla koiran kanssa tehty pieni lenkki kyllä piristi ja tänään mennään samaisen pennun kanssa pentukurssille treeneihin..Toivottavasti ei sada vettä! Kirppiskamojakin pitäis hinnotella, toivon että juniori nukkuu pitkät päikkärit;-)

ponnari ja itu 29+5

Vierailija
2/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun oli taas paha olo kun heräsin, kiva herätä siihen et oksennanko minuutin sisällä vai en...

Muutenkin ihmetyttää kun mä olin ainoa tästä perheestä joka sen oksennustaudin sai ja nyt en oo siis 3 vrk:n oksentanut eli eiköhän sen olis pitänyt tarttua jo muihinkin.

Oliskohan ollu mahdollista et se olis ollu jotain muuta, raskauteen liittyvää... No ei kai se voi olla mitään ihmeellistä. Turvotusta jne ei oo eli ei tässä varmaan mitään myrkytystä ole.

Ponnari, harvoin sillä isolla sf-mitalla on mitään tekemistä vauvan koon tai lapsiveden määrän kanssa, eiköhän se oo just se asento joka sen tekee... Kaverilla joka raskaudessa kohtalaisen iso sf-mitta, päälle 30 jo aikasessa vaiheessa ja vauvat olleet 2,5kg ja 3kg syntyessään rv 40.

Mullakin oli viimeks mitta 27 joka on yläkäyrällä mut massu on pieni ja vauvakin on keskikokoinen.

Sun mitta tais olla aika paljon isompi muistaakseni mutta eiköhän se oo mittaajasta sekä vauvan asennosta kiinni. Jotkut mittaa niin et aloittaa suurinpiirtein karvoituksen ylärajasta ja jotkut tunkee sen mittanauhan hyvinkin " alas" :-P ! Sehän vaihtelee varmaan 3-4 senttiä heti!

Vitsi et aika jotenkin matelee koko raskauden ajan... Tuntuu että siitä on suuri ikuisuus kun testi näytti plussaa silloin keväästä... Ja nyt vielä 12 viikkoa jäljellä. Varmaan ekat ja vikat 12 viikkoa on kaikkein pisimmän tuntuiset...

Eilen siellä synnärin kontrollissa oli yks synnyttämään tullut nainen jolla oli 40+4 ja lapsivesi mennyt aamulla ja voi vitsi et olin kade kun se oli jo noin pitkällä... Olisin vaihtanut osia koska tahansa ;-) !

Toivoisin et munkin synnytys alkais tällä kertaa lapsivesien menolla, kun yleensä aina kalvojen puhkaisusta on päässyt helvetti irti eli kamalat kivut...

Onkohan ne muuten pakko puhkaista, tietääkö joku? Voinko vaan sanoa että multa ei sitten kalvoja puhkaista ennen kun vauva syntyy tai ne puhkee ittestään?

Mukavaa syyspäivää

Sintagma 28+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagamalta piti kysymän(oon vähän huonosti perillä mitä kellekkin kuuluu)että onko sulla ollu supisteluja? nimittäin klamydianäyte otetaan rutiinisti jos on suppareita, koska klamydia on yleinen suppareiden syy.

ja ponnarille piti sanoman että iso sf-mitta voi olla merkki siitä että lapsivettä on runsaasti mutta tällöin mitan pitäisi kasvaa nopeasti, tyyliin muutamassa päivässä useita senttejä. vauvan asento vaikuttaa siihen mittaan ratkaisevasti. mulla ainakin saatas huomattavia eroja masun kokoon jos otettas sillon ku vauva on ylhäällä tai sitten niinkuin nyt kun on ihan alamahalla. se onkin mielenkiintoista, että noin kun on alhaalla ei supistele yhtään vaan jos on tuossa ylhäällä niin jopas alkaa nippailla.

kuka se olikaan joka mittaili sokruja ja paasto-arvon piti olla alle 4,8? mulle annettiin ohje että paastoarvon pitää olla alle 5,5 kotona mitattaessa????aika erikoista....

nyt taas työn touhuun

Vierailija
4/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäisi soitella synnytys sairaalaan että milloin päästään tutustumaan synnytys osastoon..jännittää että se on jo niin lähellä...! Eilen oltiin siskon kanssa jääkiekko ottelussa ja vauva innostui mahassa sen verran että taisi vauvakin masussa kannattaa kotijoukkuetta!!

Vauva liikkuu jo useasti ja paljon kerrallaan pyörimiset tuntuu välillä ikäviltä masussa..mutta ihanaa tietää että kaikki on kunnossa! Vähän yli viikko töitä ja sitten mammalomalle..ihanaa

Töihin pitäisi lähteä valmistautumaan joten hauskaa päivänjatkoa muille mammoille!

sannis85 ja masuasukki 30+6

Vierailija
5/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tätä sf-mitta keskustelua...

Mulle tuli mileen että sullakin on iso sf-mitta ja pieni ikäero lapsilla, jospa se meillä johtuu ihan puhtaasti siitä?? Mullahan kuopus on nyt 1v ja lääkäri vähän vihjailikin lihaksista (hahhhaaah) kun utelin ultrassa miks tää maha on niin iso. MIhänhän kävin 28viikolla ultrassa ja vettä olöi normaalisti, vauva normaalin kokoinen 1,3kg ja ennuste tuolla painolla syntymäpainoksi oli 3,5-3,9kg.

Eilen neuvolantäti ihan selkein sanoin sanoi, ettei vauva todellakaan tunnu mulla suurelta, vettä ei tunnu olevan liikaa ja kun kysyin hänen arviotaan syntymäkoosta (on ollu tässä aiemmin tosi taitava, kuopuksesta sanoi että suurin meidän lapsista muttei mene yli 3,5kg, neiti syntyi 3270g paivana)niin sanoi ettei tulis ehkä edes kuopuksen kokoista, pikkaisen alle sen arvioi.

Olen päättänyt olla huolestumatta ennen loppuraskauden ultraa 37vkolla, siellä jos sanovat että on iso niin huolestun sitten.

Toisaalta mietin sitäkin, että meillä vauvat on aina kasvaneet viikkoja pienempinä ja syntyneet muutaman päivän yli lasketun, nyt tämä kasvaa ihan käyrillä, kun laskettua aikaa siirrettiin viikolla silloin alussa...mietin siis sen alsketun ajan paikkaansa pitävyyttä...sehän oli 25.11 alunperin ja jos se olisikin oikein eikä tämä 2.12 niin sekin vois selittää jotakin?

Vaikka turhapa näitä on kamalasti kai miettiä, ainakaan ihan vielä, eihän tälle mitään voi vaikka kovasti kyllä ihmetyttää.

Minjuska ja Manteli 31+3

Vierailija
6/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kohdun korkeuteen: Mulla oli ekassa raskaudessa mitta yläkäyrillä ja sen yläpuolellakin, tokassa raskaudessa mentiin sujuvasti keskikäyrää (ekassa ja tokassa sama mittaaja), nyt mennään yläkäyrällä. Esikoinen ja toka olivat grammalleen saman kokoisia syntyessään ja vielä samaa sukupuoltakin. Saa nähdä minkä kokoinen nyt tulee, mutten kauheasti luota tuohon fundus -mittaan. Antaahan se tosiaan osviittaa, jos jotenkin radikaalisti muuttuisi tai kasvu pysähtyisi.

Nuppu kääntyi ti-ke yönä raivotarjontaan, eikä olesiitä enää poistunut. Hienoa! Potkut/liikkeet tuntuu nyt normaaleilta ja erittäin selvästi. Vauva tuntuu nyt paljon isommalta ollessaan tässä asennossa. Kun makoili poikittain en oikein tuntenut vauvaa enkä liikeitä.

Nyt sitten alkoi liitoskivutkin ja närästys kääntymisen myötä, mutta hyvä näin.

Doshijas ja Nuppu 29+2 (?)

Vierailija
7/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan kysymäni, että jos vauva värisee (värinältä se tuntui), niin onko se hikka? :P Mun mielestä tämä vauva ei ole oikein hikkaillut (kaksi kertaa aikaisemmin, mutta ne tuntuivat selvemmin hikalta). Ennen väristelyä jumputti tuhatta ja sataa ja värinän jälkeen hiljeni hetkeksi. Sitten jumputus jatkui samaan malliin.

Nunia ja Lumikko 30+4

Vierailija
8/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten pitkän tauon jälkeen neuvola. Sain vihdoin ne kelan paperit (nytki kyllä jouduin kysymään..) ilmeisesti terkka unohti ne viimeks kokonaan enkä itekkään sen kummemmin asiaa ajatellut, sano ettei ois hoksannu nyt ees kysyä asiasta kun luuli että homma järjestyksessä. No pääasia että paperit saatiin ja vielä on pari viikkoa aikaa ne palauttaa...

Kaikki ok. Mitään ylimääräisiä ei tehty, vauva tuntuu olevan tosi matalalla, mutta kun mulla on pe se äitipolikäynti niin terkka sanoi ettei viittii turhia hätyytellä ettei supparit äidy... Sovittiin seuraava käynti 3vkon päähän jollei sitten muuta ohjetta äippäpolilta anneta.

Jännittää kyllä tosi paljo se perjantai, mutta hyvä että tutkimuksiin pääsen! Toivotaan että kaikki on vielä ok ja paikat kiinni... Jospa tämä mamma saisi sitten hieman hengähtää ja elää hieman normaalimpaa elämää, sikäli mikäli se näiltä tuskilta onnistuu :) Vauva tuntuu tosiaan olevan jo niin alhaalla että kaikki liikkuminen on yhtä tuskaa, mutta kyllä paikallaanolokin ahdistaa...

Ukko on taas ollu viikon reissunpäällä ja huomenna pitäis kotiutua, piti olla pe vapaapäivä, mut nyt ilmoitti et joutuu sittenki töihin. no onneks sain lapsille hoidon järjestettyä lääkärin ajaksi.

Joo mut nyt äitiä kaivataan tuo 1v5kk on vissiin jääny jonnekki jumiin...

palaillaan trv daisy82 rv 29+1

Vierailija
9/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käyty tänään äitipolilla (on extra käyntejä loppuraskauden ajan taustasta johtuen..) lääkärillä. Vauva voi onneksi hyvin, lapsivettä normaalisti, napavirtaukset ok, ja vauvan koko oli keskikäyrällä. Paino tällähetkellä n.1,3kg ja jos keskikäyrää jatkuu, syntyessään n.4kg.

Sf-mittaa ei tuolla mitattukaan, mutta isohan mullakin tämä masu on.

Ja samaa olen miettinyt, että mulla kolmas raskaus kolmen vuoden sisällä ja johtuisiko osittain iso sf-mitta siitä?? toki vauvat olleet isoja, yli 4kg kumpikin.

Verensokerista Tamatu ihmetteli kun ainakin olen kertonut, että pitää olla alle 4,8 paastoarvon. No joo, olen kuullut, että eripuolella suomea on ihan eri raja-arvot noissa!! En tiiä miksi, pitäiski asiaa kysyä. Meillä täällä on paastoarvo alle 4,8, ennen ateriaa alle 6 ja aterian jälkeen alle 7,4.

Ja sainkin sitten makean syönnin lopetuskäskyn, kun paastot olleet nyt välillä 4.8-5.2 ja nyt maanantaina 5.0 eli lääkäri sanoi, ettei makeaa... enkä sitä edes hirveesti syö!!! no lopetettava sekin vähä.

Mullahan olis ihan ok, jos täälläkin olisi 5,5!! Kyselen ens viikolla kyllä neuvolassa, että miksi erilailla. Luulisin itse, että vois johtua siitä, kun on nuo diabetes-sairastuvuudet vaihtelee kans eripuolilla suomea, notta johtuisko siitä????? ei tiiä.

Vauvan hikasta, mulla ollut hikka ihan selvästi havaittavissa hikaksi, ei värinää. Tämä vauva ei ole hikannut ollenkaan, mutta välillä värinää myös ja ihan erilaista se on, kun tytöllä oli vuosi sitten.

mutta nyt mentävä, mielelläni olisin kans jo jäänyt synnyttämään... tuntuu, että on vielä niiiiin piiitkä siihen.

myy07 ja masuvauva 28+4

Vierailija
10/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikka tuntuu napsaukselta noin kerran sekunnissa, se voi kestää minuutteja mut ainakin mun vaavilla saattaa kestää 3-15 krt vaan. Ja siitä, missä se hikka tuntuu, voi päätellä missä vauvan päävärkki on :-)

Tää beibi on ollut raivotarjonnassa jo ainakin viikon, saa nähdä kääntyykö vielä ympäri. Tosiaan kun miettii, niin n. 1,5 viikkoa sit massu suureni eli ehkä tämä vauva silloin kääntyi raivotarjontaan niinkuin joku sanoi että tuntuu isolta se vauva kun on raivotarjonnassa.

Muistaakseni poikavauva tärisi pissatessaan pahemmin kun tyttövauva, omasta kokemuksesta... Tiedä sit häntä...

Tosin tämä nykyinenkin tärisee aika tavalla aina silloin tällöin mutta ultrassa sanottiin että ei ole yhtään iso viikkoihin nähden niin tuli heti mieleen et olisko tyttö :-P miksei tietty voi olla siro poikakin!

Kaveri sai siron pojan alle 3,5kg ja se " siro" poika on nykyään raamikas 135cm kuusivuotias eli se siitä siroudesta :-) !

Joku kyseli supisteluista, ei ole ollut ollenkaan eli en tajua miksi ne sen klamydiatestin tekivät...

Sintagma 28+0 edelleen ;-)