Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥HEINÄSIRKAT keskiviikkoon♥

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tuomiopäivä koittaa...ultra heti aamulla. Möhköfantti, moneltakos sulla oli? Ei pysty keskittymään oikein mihinkään, kun koko ajan se huominen pyörii vaan mielessä. Löysin hyviä kuvia sikiön eri kehitysvaiheista viikko viikolta, se linkki oli kyllä täällä odotuspuolella jossain ketjussa eilen, mutta jos jollain meni ohi, niin tässä;

http://www.pregnancy.org/pregnancy/fetaldevelopment1.php

Nyt ei tuu sen järkevämpää tekstiä, joten parempi lopettaa. Hyvää keskiviikkoa kaikille heiniksille!!

Sinda 7+3

Vierailija
2/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaista toisella kädellä ja toisella tänne tekstiä. Esikoiselle puhkesi tosi paha silmätulehdus ja niin joutuu mies jäämään vuorostaa kotiin. Alkoi jo maanantaina ja käytin heti lääkärissä. Jäätiin silloin kotiin vaikka lääkäri oli sitä mieltä,että voi mennä takaisin hoitoon. Eilen sitten oli hoidossa ja tuloksena oli se,että levisi kumpaankin silmään ja olivat aamulla niin muurautuneet ettei auki tahtonut saada :(

Jouduin ilmoittamaan pväkodissa raskaudesta,että muistaavat ilmoittaa jos siellä on rokkoa tai vastaavaa liikenteessä.

Huomenna olisi mullakin ultra-yksityisellä. Sit saa varmuuden missä mennään.

Nyt heräsi tyttö,täytyy mennä potattaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone pyörii... olen siis kotona kun sain sairaslomaa tämän viikon loppuun. Ja hyvä niin, koska olo on edelleen tosi surkea..kaheen pahaolo koko ajan, sydän hakkaa ja huimaa...voi kun tää jo loppuis. No, kyllä sen kestää kun eilen näki minkä takia sitä voidaan näin huonosti:) Tuntuu et painoakin olis jo tullut lisää ja sormukset kiristää..edellisessä raskaudessa sormuksia (tai sormusta) ei tarvinnut ottaa pois ollenkaan..

Aattelin ottaa tän viikon tosiaan levon kannalta,että pääsis ensi viikolla töihin. En tiedä sitä jos olotila jatkuu tällaisena... Tänään olis töissä pikkujoulutkin, mutta ne jää nyt väliin..eikä haittaa ollenkaan.

Mukavaa päivänjatkoa sirkoille. Ja toivottavasti ne sirkat joilla on huomennaultra, saavat yönsä nukuttua:)

-Tiziana rv6+5

Vierailija
4/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen..

Jäin tässä pohtimaan tuota päiväkotiin ilmoittamisti, itse en vielä millään haluaisi tässä vaiheessa mitään sinne sanoa,mutta jäin nyt pähkäilemään,mikä on sellainen rokko tai muu tarttuva tauti joka oisi nyt itselle vaaraksi?

Töissäkin ajattelin kertoa vasta joululoman jälkeen tuolla tammikuun puolivälissä eli kolme viikkoa vielä salailua ja sitten lomalle jota kyllä jo odottaakin. Lappiin mennään uudeksi vuodeksi, nyt kiittelen kaukaa viisasta miestä joka ehdotti lentämistä autoilun sijaan. Tuo parinkymmenen kilometrin työmatka tuottaa jo tuskaa,tuntuu kuin happi loppuu.

Masussa taidetaan melskata samaan malliin,ainakin olo ollut aivan yhtä pahoinvoiva =( Alkaa voimia syödä nuo yölliset oksentelut.

Kuinkas usein muut käyvät neuvolassa tässä vaiheessa?

Itse oli rv 8+0 ja seuraavaksi 10+1 ja sitten vielä ultraan ennen rv 12.

Nyt taas töiden pariin.

Mukavan lumista keskiviikkoa =)

pupu ja ötis 8+6

Vierailija
5/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli melkein itku, kun katsoin, miltä vauva nyt näyttää... Ihana :)

Jotenkin tosi epäuskoinen olo vauvasta. Mua surettaa tällä hetkellä eniten se, että mies on masentunut tästä vauvasta... :( Uskoo, että pärjäämme, mutta koska vauva oli puoliyllätys, niin hänellä on yhä shokki päällä :(. Itse yritän iloita ja uskon, että mieskin tottuu ajatukseen. Thanks God kesä-heinäkuuhun on aikaa. Olen vähän kateellisena lukenut teidän miesten vauvaonnea. Uskaltaako kukaan muu tunnustaa vastaavaa? Kyllä se meidän isi ihana isi on ja haluaa olla meidän kanssa perhe, mutta ajatuksena vauva kuulostaa hänestä kuulemma kauhistuttavalta... Meillä on siis 2-vee, jolla on kamala uhma menossa, joten ollaan aika puhki jo nyt.

Yritän tosiaan itse vaan ajatella, että tämä on mielettömän mahtava juttu, niin kuin onkin. Huomenna tulee muuten 10 viikkoa täyteen! :) Vieläkään en ole oksentanut, kop kop, joten olo voi tästä helpottaakin pian.

Meillä oli neuvola 7+5, seuraavaksi ultra 14.12. ja lääkärineuvola 15.12.

Hyviä vointeja! t. Liinaharja, pikku ruu 9+6, tyttö 2vee ja hämmentynyt iskä ;)

Vierailija
6/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä on näkyny? mulla oli eilen rv8+1 mulla oli virtsarakko täynnä ja neuvolan kone huono terkka ei saanu niitä sydän ääniä näkyviin onko teillä muilla näkyny?? kyllä olin vauvan erottavani mutta saatto olla piilossa:o) Nyt vaan huoli ettei kaikki ole kunnossa kun olen vertaillut noihin teidän ultrakertomuksiin 8 viikoilta mutta ollanhan me jokainen yksilöitä ja mulla voi olla jotenkin hitaampi vauveli vaan täytyy lohduttaa itseä:O) onneksi ens viikolla ouluun meno sielä saa varmistuksen että onko kaveri hengissä.

Vierailija
7/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollu sellast omituista vihlontaa vasemmal alavatsassa,ihan alhaalla.mitä tää on?? tänään siis ollu vaan..muuten ei mitään ihmeellistä..

kävin miettii et voisko tää johtuu ummetuksesta?

ku tuntu et ois vähän helpottan ku sai jotain ulos.

onks teil noussu viel paino?

mul oli ekal neuvolakäynnil viime viikol noussu 2kiloo.mut tosin mul heittelee paino helpost 2 kiloo ylösalas.viikonloppuun oli ainaki ihan entisis lukemis.mut kyl mul maha on jo alkan kasvaa.tai ei sit kyl vaatteet päällä huomaa, mut ilman.ei nyt kovin paljon mut vähäsen kuitenki.oon tehny havaintoja. hih. housut kuitenki viel mahtuu jalkaan:)

aattelin vaan et aika aikasee...

miten muilla?

eilen kävin ostamas uuden paidan ja päätin sit ostaa jo kokoo isomman,ettei jää heti pieneks.menee sit ainaki jonku aikaa.

no mut nyt me lähtää ostoksille.kaveri sai viikonloppuna vauvan ja lähen ostamaan sille pikkuveijarille jotain:)

heihei.

Laura rv 7+3

Vierailija
8/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mieskin innostu vauvasta kohta puoliin:)

Uskon vahvasti näin.Toivottavasti erittäin pian,niin pääsette yhdessä nauttimaan raskaudesta! vointeja sinne!

Vierailija
9/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maanantaina neuvola ja neuvolatädin mukaan viikkoja olis nyt 9+2, mutta omien laskujen mukaan 8+5. Ultra olisi nyt perjantaina, joten siellähän se sitten selviää.

Uni maistuu,aamupalaakin olen joutunut syömään(mitä en ole tehnyt moneen vuoteen) rintaliiveissä olen mennyt seuraavaan kokoon ja masu pömpöttää söpösti, joten kyllä minä taidan olla raskaana Np-ultran sai myös jouluviikolle, sitten voikin (toivottavasti) turvallisin mielin kaikille ilmoittaa uutisen.

10.12 Meillä on miehen kanssa pikkujoulut&tuparit, ja olen vähän tullut siihen tulokseen, että jos olen siihen mennessä pystynyt kertomaan raskaudestani ystävälleni joka kärsii lapsettomuudesta ( ), niin kerron myös muillekin, en viitsi valehdella olevani esim antibiotti kuurilla, ja sitten kertoakin kohta että ehei! olenkin raskaana.. Mutta riippuu nyt ihan siitä kaveristani, on tällä hetkellä kaikista asioista niin rikki, että helppoa tämä ei ole.. Pitkityskin tosin pahentaa asiaa, tiedän..

Tupakoinnista oli joku päivä puhetta, itse sain helposti lopetettua siinä kamalan etomis vaiheen aikana, samoin kahvin juonti jäi pois.

Neuvola käynnit Tampereella on kuukauden välein, olisikohan ollut puoleen väliin asti (ainakin) ja sitten kahden viikon välein, ja ihan lopussa viikon välein.

Mutta nyt menen nukkumaan, viime yö tuli valvottua kun odotin ystävältäni viestiä sairaalasta, kun oli synnyttämässä

Terveisin Jenni rv 8+5/ 9+2

Vierailija
10/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa heinikset!

Olen pitänyt taukoa palstailussa ja yrittänyt keskittyä muihin kuin vauva-asioihin, ihan tuon mielenterveyteni kannalta. Olen vakuuttunut ,että tuulimunia ovat ja se on mieletön yllätys jos kaksikolla sydämet sykkii. Tämä on kai tällaista perin suomalaista ajattelua, ettei muka pettyis niin kovasti, kun on mahdollisimman pessimisti jo etukäteen.

Voi sinda, huomenna eletään suuria tunteita.. minulla aika muuten kymmeneltä.

Yks juttu vielä. Meillä nämä lapsentekopuuhat olivat sen verran tuloksettomia; että tilattiin matka Brasiliaan kevättalveksi. Heti kun olin varausmaksun maksanut, plussasin. Mies tuntui hieman pettyneeltä kun kerroin, etten mahdollisesti voikkaan lähteä. Eilen tuntui niin hyvälle, kun mies sanoi olevansa pettynyt ,jos matkalle päästään. Hänellä oli mieli muuttunut kun oli ajatukseen tottunut.

Ultrassa käyneille onnittelut hienoista näkymistä.

nässi1: En osaa attaa sinua huolessasi, mutta toivotan pikaisesti kuluvia päiviä, että pääset paremman ultramasiinan ääreen, epävarmuus ahdistaa.

sindalle ja sushikolle voimahalit huomiseksi. Mihis aikaan teidän ajat ovat? Niin ja kiitos sinda linkistä.

Huomiseen! t: pessimisti möhkis- toistaiseksi 8+3

Vierailija
11/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi sinuna kovin huolissani, koska masun päältä ultratessa noilla viikoilla näkyy kyllä huonommin kuin sisäkautta ultratessa, mistä johtuen esim. äitiyspolilla sairaalassa ultrataan alkuraskaudessa aina emättimen kautta. Siis älä kauhiasti huolestu!

Meri05 8+5

Vierailija
12/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut muutamia viikkoja teidän listaa ja ajattelin nyt ryhdistäytyä itsekin kirjoittelemaan.

En ole ihan varma kuulunko oikeastaan kesäkuisiin vai heiniksiin, omien laskujen mukaan LA on 28.6 ja neuvolan mukaan 1.7. Katsotaan sitten mitä ultra myöhemmin sanoo. Itsellä on sellainen kutina että heinäkuun puolelle kuitenkin menee, joten siksi ajattelin kotiutua tänne :)

Liinaharjalle,

Et ole ainoa, jonka miehelle raskaus ei ole ilouutinen. Meille tämä raskaus oli yllätys ja kun perheessä on kaksoset 1v 3kk, niin arvata saattaa ettei heti riemusta kiljahdeltu kun uutinen tuli ilmi. Itselläkin on ollut vaikea sopeutua ajatukseen, mutta nyt pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan siltä, että ehkä me selvitään :)

Uskon että miehillä sopeutuminen kestää pidempään. Heille on kai tärkeää, että perheen ja kodin puitteet ovat kunnossa. Meillä miestä huolettavat auto, raha yms seikat, mutta toisaalta myös se jaksaminen. Meillä se vauva-arki on niin tuoreessa muistissa ja eipä nuo taaperotkaan ihan helppoja aina ole ;)

Kaksosia ehkä odottaville:

Meillä kävi niin että ekassa ultrassa rv 7+6 näkyi kaksi pussia, mutta vain toisessa asukas. Sitten np-ultrassa yllätys olikin suuri, kun vauvoja olikin tulossa kaksi. Ei muuta kuin pitkää pinnaa odotteluun. Kuin myös muille ultraan menijöille.

En ole vielä käynyt kertaakaan neuvolassa. Meilläpäin eka neuvola on vasta 10+ viikolla, eli tosi myöhään. Mun neuvola-aika on tasan viikon päästä. Ja sitten varmaankin kuukauden välein, niin se ainakin vielä toissa vuonna meni.

Olen voinut hyvin. Pahoinvointia on ollut yhtenä päivänä, kun olin aika väsynyt lasten yövalvomisesta. SIlloinkaan ei oksettanut tms. olin vaan huonovointinen ja väsynyt. Lieviä oireita, kuten palelua, tissikipuja ja lonkkien kivistystä tulee ja menee. Oireiden lievyyden vuoksi oletan, että tällä kertaa tulossa on vain yksi. Maha on kyllä kasvanut jo saman verran kuin edellisessä raskaudessa tähän aikaan, mutta onhan tämä toinen raskauskin.

t. Nöppis rv 10+0 (?)

Vierailija
13/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusesta kiireitä niin nyt vasta pääsin tänne jutskailee. Ja menikin tovi kun luin ensin mitä muille mahtaa kuulua.

Jännät ajat ovat näköjään monella..meinaan kun ultra lähestyy.Minulla on yksityisellä ultra vasta 3 viikon päästä, rv 8+1 eli toivottavasti siellä jo jotakin näkyisi. Sykekin riittää.

Eilen illalla raivosin lenkillä kiskovia koiria ja päästin ne menemään " menkää sitte, kun kerran on niin helv..kiire" ..mutta katumis iski heti ja huutelin jo koirat takaisin.

Kotiin kun pääsin,oli itkussa pidättämistä.

Vessassa sitten huomasin että housuihin oli tullut vähän rusehtavaa vuotoa..ai että, en meinannut saada itkulta loppua.

Tiedän että alkuraskaudessa voi tulla tuhruvuotoa ja se on normaalia mutta yhden keskenmenon kokeneena(viime kierrossa) tuhru sai minut kauhun valtaan.

Olen kuitenkin hyvin luottavainen,kun tuhrua tulee niiin vähän että hyvä kun paperissa näkyy.

Nyt pitää alkaa taas töihin.Heido!

Oumai rv 5+6( huomenna taasen uusi viikko)

Vierailija
14/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ultrassa viime viikolla ja sikiö ja sydänäänet löytyi. Ultran mukaan viikkoja olisi silloin ollut 7+3 mutta menen nyt edelleen kuukautisten mukaan koska heittoa ei ollut kuin kaksi päivää, silloin siis menkkojen mukaan 7+1.

Neuvola mulla on vasta ensi viikolla rv:lla 9+0.

Koko tän viikon olen ollut kahdenvaiheilla josko hakisin sairaslomaa. Olo on niin väsynyt ja etoo kaiken aikaa. Töistä ei oikein tahdo tulla mitään. No, edelleen täällä vielä kökin, jospa nyt jotenkin jaksaisi tämän viikon loppuun.

Mulle on tullut kiloja lisää jo 2-3, syön nimittäin tolkuttomasti. Tuntuu että on nälkä koko ajan. Ja vaikka etenkin aamuisin etoo, ei se silti ruokahalua haittaa. No, ehkäpä tuo painonnousu tasaantuu tässä, esikoisesta mulla myös nousi paino alkuun reilummin.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Evius 8+2

Vierailija
15/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ensimmäisen kerran melkoisen kuvottava olo: en saanut syötyä lounasta laisinkaan ja pientä naposteltavaa olen kyllä ottanut, mutta ruokaa ei tee mieli. Vielä ei ole tarvinnut käydä oksentamassa, eikä vieläkään ole yhtä sietämätön olo kuin esikoista odottaessa, mutta jotain siihen suuntaan joo...

Toisaalta täytyy kait olla tyytyväinen, kun ihmettelin jo oireettomuuttani, että majaileeko siellä kehdossa edes ketään?! :)

Luin jostain, että pahoinvointi on yleensä pahimmillaan rv 6-8 ja häviää yleensä n.vko 12 mennessä, joten jospas tämä pari viikkoa tästä menisi nopsaan. Perjantaina olisi yövuoroon meno ja paluu arkeen työn pariin.

Muutakin mukavaa kuuluu: Varasin tänään kirkon, eli meillä on häät 28 tammikuuta!!! :D :D Tuossa tilaisuudessa ajattelin sitten paljastaa myös muille sukulaisille raskaudestani. Ihan pienet ja intiimit häät aiomme viettää, ilman mitään suurempia brassailuja. Kun en muutenkaan oikein itseäni enää tässä iässä kovin neitseelliseksi morsiameksi koe ja onhan meillä jo yksi yhteinen lapsikin.:) Kivaa se silti on, piristystä talveen ja lupaus ikuisesta rakkaudesta, vai mitenkäs se menikään?! :)

Pitäisi hieman yrittää saada siivottua, kun mummi tulee suoraan töistä kyläilemään...mutta *haukotus* olisi NIIN kiva jäädä sohvalle makailemaan. Kuulostaako tutulta tunteelta?!

Mukavaa viikkoa!

t.Saraida rv 5+6

Vierailija
16/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun huokaisin helpotuksesta parin päivän tuhruttomuuden jälkeen, eilen tuli taas pyyhkiessä hiukan kirkasta verta paperiin..se tuli kakkoshädän yhteydessä, joten olisko lievä ponnistaminen laukaissut sen...se on kyllä merkillistä toi vuoto, ei ollut mitään menkkaveren näköistä, vaan ihan ohutta ja muuttui pian vaaleanpuneravaksi. Tänään sitten taas pelkkää vaaleanruskeaa tuhrua. Tää on ihan kauheeta..mitään kipuja ei kuitenkaan ole ollut, lukuunottamatta satunnaisia vihlaisuja/repäisyjä, jotka ilmeisesti kuuluvat asiaan..Nyt on ultraan aikaa 16 tuntia, huomenna aamulla siis ratkeaa (toivottavasti) tämän raskauden kohtalo..

Vierailija
17/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri 05 ultrattiin sisäkautta ku masun päältä ei näkyny..Kävin tänään 6km lenkin ja nyt oon sitte pötkötelly ku kipiästi supistelee keskenmenopelko on suuri vaikkei vuotoja tulekaan..kävelykin oli ihan rauhallista löntystämistä..onneksi olen sairaslomalla ens viikkoon niin saa levätä tosin ajatukset ehtii pyöriä enemmän oman navan ympärillä kun ei ole toisia hoitamassa..Tosin mulla ois nyt ehkä menkkojen aika ja sekin voi aiheuttaa näitä kivistyksiä.

Vierailija
18/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne se että pojat ovat tällä hetkellä 4v ja 1v. Omista huolimattomuuksista johtuen meneillään on rv9. Mies ei ole lainkaan

innostunut vaan avioliittomme on isossa kriisissä! Hän ei halua enää yhtään lasta ja mulle passaisi kaikki mitkä tarjotaan.

Vierailija
19/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille, jotka piinailevat vuotojen, tuhrujen tai muiden ikävien asioiden kanssa. Toivon myös, että keiden miehet nyt ei vielä niin järin innostuneita ole, tottusivat ajatukseen pian ja toivottaisivat omalta osaltaan vauvan tervetulleeksi.

Omaa napaa:

Kävin siis tänään siellä ultrassa ja siellä se meidän pikkarainen köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki kovasti:) Pikkarainen oli jo huimat 14.3mm pitkä;) ja käsien ja jalkojen alut erottuivat räpylämäisinä. Pääperä mitta vastasi viikkoja 7+6, mutta pitäydyn nyt kuitenkin tässä 7+2 viikoissa, kun meillä eivät neuvolassa noita kuitenkaan muuttele alle viikon heiton takia.

Nyt ylihuomenna olisi sitten vielä se neuvola, mutta siellä nyt ei ihmeitä tässä vaiheessa tehdä. Täälläkin vielä housut mahtuvat hyvin kiinni, mutta pientä pyöristymistä on alavatsalla jo havaittavissa.

Nyt taidan lähteä taas syömään vaihteen vuoksi, mutta palaillaan...

Jaja ja pikkarainen rv 7+2

Vierailija
20/26 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kovempi vuoto ja tänään ultrassa näkyi hiukan surkastunut sikiö ja sydän oli lopettanut lyömisen. Sikiö oli 7 viikon kokoinen, vaikka olisi pitänyt olla 8+6. Olen itkenyt koko päivän. Onneksi sain loppuviikon sairaslomaa. Huomenna aika sairaalaan, mahdollisesti lääkkellinen tyhjennys, jos ei tule kaikki ulos. Nyt illalla ollut kovat kivut ja verta tullut kunnolla. Äsken tuli pönttöön sellainen sentin mittainen " kotelo" . En tiedä oliko sitten sikiö, mutta siltä se näytti. Itkettiin varttitunti vessassa sylikkäin ennen kuin pystyttiin vetäisemään pönttö. Tämä oli meidän ensimmäinen raskaus 1 vuoden ja 4 kuukauden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen ja suru on niin kova ja käy niin saatanan kipeää... Ok, tiedämmehän nyt että meidän on mahdollista tulla raskaaksi ja tuleehan niitä toivottavasti uusia raskauksia, mutta kun minä olisin tahtonut tämän rakkaan. :´(

Onnistunutta odotusta teille muille sirkoille. Olisin niin mielelläni jatkanut odotusta kanssanne.

Surun murtama MollyJii