Mitä teet tässä tilanteessa?
Lääkäri sanoo "et missään nimessä voi mennä tänään töihin, kirjoitan sulle saikkulapun". Kun saikkulappu kädessä soitan pomolle sanoo hän jyrkästi "tänään ei missään nimessä voi olla pois, ei onnistu millään". Jouduin siis töihin, ja vaikeaa oli, raskas työ.
Kommentit (18)
Ei työnantaja voi mitään jos sinulla on saikkulappu kädessä.
Ei pomolla ole minkäänlaista laillista oikeutta kumota lääkärin toteamaa työkyvyttömyyttä josta on kirjoitettu todisteeksi sairaslomatodistus. Eli sanoisin hänelle vaan että valitettavasti EN PYSTY töihin tänään, eikä sille voi millään mahtikäskyllä mitään.
Mutta toisaalta jos istestäni tuntuisi että jaksan ja haluan niin menisin saikkulapusta huolimatta.
sinne on pakko mennä sairaana.
ei juttakaan mennyt luxemburgiin.
haloooooooooooooooooooo
vaan sairastun joskus, vaikka en itse haluaisikaan. ja silloin ollaan pois töistä.
Mielestäni aikuinen tietää itse onko työkuntoinen vai ei . Sinulla on kuitenkin oikeus olla pois töistä koska lääkäri on sitä mieltä.
niin vakuutus ei korvaa jos olet sairaslomalla
Ei työnantaja voi mitään jos sinulla on saikkulappu kädessä.
No itse mielestäni olin huonossa kunnossa, kaiken lisäksi tauti tarttui helposti, niinkuin lääkärikin sanoin. Silti pomo ei antanut periksi. Jos olisin ilmoittanut että en mene, ei tilalleni olisi löytynyt tekijää, ja hommat piti ehdottomasti tehdä sinä päivänä. Mutta olisiko minulle voinut seurata tuosta esim .varoitus tms?
No itse mielestäni olin huonossa kunnossa, kaiken lisäksi tauti tarttui helposti, niinkuin lääkärikin sanoin. Silti pomo ei antanut periksi. Jos olisin ilmoittanut että en mene, ei tilalleni olisi löytynyt tekijää, ja hommat piti ehdottomasti tehdä sinä päivänä. Mutta olisiko minulle voinut seurata tuosta esim .varoitus tms?
antama sairaslomalappu. Kuten joku sanoi, ainoa seuraamus olisi ollut ehkä palkaton sairaslomapäivä. Ei muuta.
niin silloin sä jäät kotiin. Käsittääkseni siinä on jo vakuutusten ym. kanssa ainakin meidän työpaikalla ristiriitaa, jos työntekijä tulee sairaslomalla töihin.
Mikä helkkarin orjapiiskuri teidän pomo oikein on, jos sanoo ettei voi jäädä saikulle?! Jos lääkäri on arvioinut ettet ole työkuntoinen, niin silloin et ole työkuntoinen. Siihen ei paljon pomon itkut auta. Tommoisten pomojen päälle pitäisi mennä mahataudissa oksentamaan ja ripuloimaan, että ymmärtäisivät suoda "alamaisilleen" rauhan sairastaa kotona.
TÖRKEETÄ!
ET MENE TÖIHIN!
Voit toki saada työnantajalta varoituksen, mutta se ei ole laillisesti pätevä ja siitä saa valittaa
Näinhän asia siis ei todellakaan ole, vakuutus kyllä korvaa riippumatta siitä onko ihmisellä kirjoitettu sairaslomaan oikeuttava todistus vai ei.
mitä sä ajattelit kun menit töihin? kai sä sen tiiät et jos sulle olis tapahtunu jotain niin kukaan ei olis ollu korvausvelvollinen?? paitsi sinä itse
Näinhän asia siis ei todellakaan ole, vakuutus kyllä korvaa riippumatta siitä onko ihmisellä kirjoitettu sairaslomaan oikeuttava todistus vai ei.
Asia riippuu siitä, millaisesta esim tapaturmasta on kyse, ja voiko se liittyä mitenkään siihen saikkuun... faktaa.
Asia riippuu siitä, millaisesta esim tapaturmasta on kyse, ja voiko se liittyä mitenkään siihen saikkuun... faktaa.
Olin muutamia vuosia sitten apulaismyymäläpäällikkönä eräässä pikku puljussa, myymäläpäällikkö oli nauttimassa lomastaan ulkomailla joten vastuu siirty minulle. Tulin itse sairaaksi tämän aikana ja luonnollisesti sain sairaslomaa, muutaman päivän kerkesin parannella kunnes työmaalta soitettiin että tarvitaan apua ja minähän menin. Siinä sitten meidän epäonneksi joku narkkari/juoppo päätti tulla jonkunsortin puukon kanssa heilumaan ja sain osuman käteeni. Kävin lääkärillä ja odottelin tulevaa. Yks kaunis päivä vakuutusyhtiöltä tuli bumerangina takasin lääkäri laskut ja muut kulut, eivät korvanneet koska olin sairasloma aikana tekemässä töitä.
mennä töihin, jos lääkäri on määrännyt sairasloman. Itse soitin joskus, että voinko jo tulla, kun en koe itseäni enää kipeäksi, pomo kielsi jyrkästi. Mitkään vakuutukset tms eivät ole voimassa, jos on sairaslomalappu.
voi määrätä henkilön saikulla töihin.
Tarkoittaa sitä, että lääkärin todistus on aina suositus, ei määräys. On kyse siitä, mitä töitä voi tehdä. Esimerkiksi käsi kipsissä ei voi tehdä fyysistä työtä, mutta työnantaja voi määrätä johonkin "ei kättä vaativiin" töihin. Jos on henkisiä ongelmia esim. asiakastyössä, työnantaja voi määrätä henkilön vaikka inventoimaan varastoa tai muuta vastaava joka ei kuormita sairauslomaa vaatinutta syytä...
tietty sopisimme jonkun korvauksen asiasta.