Mies lyö minua nykyään aina, kun riitelemme
Ja tämähän on tietenkin minun oma vikani. Olen alkanut kiivastua liikaa ja minulla on tapana heittää tavaroita maahan esim. pöydältä joku paperipinkka, tyynyjä. Mitä ikinä käteeni osuu, mutta yritän kyllä vähän katsoa, etten riko mitään arvokasta. Joskus vuosi sitten hajotin vahingossa mieheni kännykän (ei ollut mikään mallia iPhone) ja silloin opin, että pitää hillitä itseään. Teen tätä kuitenkin edelleen, että heittelen satunnaista roinaa lattialle.
Eilen suutuin taas tällä tavalla ja vähän siinä jotain mumisin miehelleni elämämme epäkohdista ja aloin TAAS heitellä tavaraa maahan. Revin jotain mainoslehtiä palasiksi ihan silkasta raivosta ja heitin kaikki sohvatyynyt maahan ja laukkuni seinään.
Olisi kai pitänyt ottaa oppia jo edellisistä kerroista, mutta en tiennyt, että mieheni kilahtaa tällä kertaa vieläkin helpommin kuin normaalisti. Hän tuli alta minuutin luokseni ja potkaisi minua (ninja-potku) suoraan kylkeen. Onneksi suojasin itseäni käsillä. Sitten hän löi minua täysiä takaraivoon kämmenellään ja se tosiaan sattui. Siihe loppui se riita.
Edellisellä kerralla halusin jutella yöllä (no, okei ehkä vähän riidellä) ja hän ei jaksanut kuunnella minun valitustani joten hän löi minua ensin ja työnsi sitten sängystä, niin että löin pääni lämpöpatteriin.
Tässä viime kuukausien aikana hän on myös riitojemme aikana mm. astunut jalkani päälle, niin että siihen syntyi kämmenen kokoinen mustelma ja potkaissut reiteeni, niin etten voinut viikkoon kunnolla kävellä.
Pahimmalta tuntuu se, että olen itse tähän syypää. Ei hän minua tuskin löisi, jos en itse olisi tällainen idiootti, joka ei osaa hallita vihaansa, vaan heittelee tavaroita maahan.
Kommentit (14)
Ja naimisiissa idiootin kanssa. Suosittelen, että JSSAP ja ala arvostamaan itseäsi. Terapia auttaa!
ei mene läpi. Eiks oo työlästä sepittää taas tuollainen satu?
onneksi. Tiedostan kyllä, että meillä on molemmilla ongelma. Minulla nuo raivokohtaukset esineitä kohtaan ja hänellä raivokohtaus minua kohtaan, kun minä alan raivota esineitä kohtaan. Olen todellakin yrittänyt hillitä itseäni sen jälkeen, kun tuo lyöminen ja potkiminen alkoi. En vain osaa muuten purkaa tätä oloani kuin hakkaamalla sitä tyynyä tai repimällä jotain mainoslehtiä kappaleiksi ja heittämällä jonkun kirjan maahan. Hän ei näyttävästi osaa pysäyttää minua muuten kuin hakkaamalla ihan kunnolla. ap
provoilla tällaisella asialla. Joitakin hakataan oikeasti, ja sinä teet siitä vitsin. Onko tämä sinusta hauskaa?
Riehumisen ja väkivallan raja ylitetty - vaikea homma korjata. Voi onnistua paremmin toisessa suhteessa, mutta ei mahdotonta nykyisessäkään. Onko lapsia?
Edesvastuutonta provoilla tällaisella asialla. Joitakin hakataan oikeasti, ja sinä teet siitä vitsin. Onko tämä sinusta hauskaa?
Ap, olet kuvottava.
provoilla tällaisella asialla. Joitakin hakataan oikeasti, ja sinä teet siitä vitsin. Onko tämä sinusta hauskaa?
Tämä ei ole vitsi, vaikka se siltä ehkä kuulostaa. Ei kaikkien miehet hakkaa ilman mitään syytä. Minun mieheni hakkaa minua, koska ei pidä tavastani purkaa vihaa ja ärsyyntyy siitä niin paljon, että on pakko käydä käsiksi. En tajua, miksi kuvittelette tämän olevan provo. On ihmisten elämässä kummallisempiakin asioita tapahtunut. ap
ja kehottanut miestä samaan, jos kerran ymmärrät että on ongelma, ja ette pysty itse ratkaisemaan sitä?
No ni, mars mars.
Olette varmasti onnellisia yhdessä...
kuin ero tähän tilanteeseen. Sanoinkin jo hänelle eilen, että olisi parempi erota. Voisin tietenkin odottaa vuoden, että pääsen jonnekin terapiaan ja sillä välin hän on varmaan hakannut minut jo kuoliaaksi. ap
Mikäli olet joutunut tai pelkäät itsesi tai perheenjäseniesi joutuvan väkivallan kohteeksi, muista että:
Pahoinpitely yksityiselläkin paikalla on virallisen syytteen alainen rikos.
Etsi apua ongelmaan. Ota yhteyttä poliisiin, sosiaaliviranomaisiin, rikosuhripäivystykseen, turvakotiin tai muuhun auttavaan tahoon.
Usein myös väkivaltaan syyllistynyttä voidaan auttaa.
Mieti itsellesi turvasuunnitelma.
Mikäli tilanne ei vaadi kiireellistä puuttumista, voit kysyä apua kotipaikkakuntasi sosiaaliviranomaisilta tai kääntyä neuvontaorganisaatioiden puoleen.
Älä viivyttele toimia oman ja perheesi turvallisuuden puolesta, sinua voidaan auttaa.
Lisää neuvoja saat paikallispoliisilta, Terveyden ja hyvinnvoinnin laitokselta, Ensi- ja turvakotien liitosta ja Rikosuhripäivystyksestä. Miessakit ry edistää väkivallatonta perhe-elämää.
Nettiturvakoti on Ensi- ja turvakotien liiton ylläpitämä verkkopalvelu, joka huomioi erityisesti lasten ja nuorten asemaa perheessä. Väkivalta tai sen uhka ei kuulu lapsen turvalliseen kasvuympäristöön.
Ensi- ja turvakotien liiton ylläpitämä verkkopalvelu Nettiturvakoti
Naisten Linja on valtakunnallinen ja maksuton neuvonta- ja tukipuhelin väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille naisille ja tytöille sekä heidän läheisilleen. Naisten linja -www.sivut
Mies kävi aina vain väkivaltaisemmaksi, kunnes rajoitin kaikkea tekemistäni ja sanomisiani jo aika paljonkin. Syyt hakkaamiselle olivat aina vain pienempiä ja lopulta jouduin sairaalaan ja tein rikosilmoituksen. Mutta yhtä hyvin olisin voinut kuolla siihen viimeiseen kertaan. Ap, lähde suhteesta. On ihan eri asia heitellä kamoja kuin lyödä toista ihmistä, miehesi on todella sairas ja vaarallinen.
Kyllä se on myös rikos jos hajoittaa toisen omaisuutta.
Jos mies tönäsee naisen sängystä joka keskeyttää unen ja nainen lyö päänsä patteriin niin yhtälailla se on "vahinko" kuin se joka hajoittaa toisen omaisuutta.
Molemmilla on ongelmia käytöksessä ettekä osaa riidellä. Ihan sama onko tämä provosointi vai ei niin tapauksessa ei ole mitään hauskaa.
Voisiko harkita lähtöä sunhteesta kun toinen potkii ninja-tyliin? Ettei tartte alkaa tekemään rikosilmoituksia.
Eroa ja mene terapiaan siitä että koet tarvetta hajoittaa toisen omaisuutta ja haastat riitaa, et osaa puhua asioita läpi.
jos lapsia soittakaa itse sossuille, ei ole tervettä kasvaa tuollaisessa perheessä