Kiva romanttinen illallinen - NOT
Vietettiin hääpäivää miehen kanssa. Lapset oli jätetty hoitoon illaksi. Olimme varanneet ravintolasta kahden hengen pöydän Helsingin keskustan yhdestä "fine diningista" klo 19.00.
Naapuripöydässä trendikäs perhe oli lapsineen syömässä. Tätä riemua riitti sitten meidänkin pöytäämme, kun uhmaikäinen sai raivareita ja juoksenteli pitkin käytävää. Lisäksi hän tuli killittämään pöydän viereen ilman, että vanhemmat puuttuivat asiaan. Tykkään lapsista, mutta en silti halua ottaa heihin kontaktia, kun vietän hääpäivää. Ja saa minua tuijottaa, mutta omaa lastani en todellakaan päästäisi ensinnäkään juoksemaan ravintolassa tai toiseksi tuijottelemaan rauhassa syövien aikuisten riesaksi pöydän viereen.
Kun sitten vielä bonuksena pariskunnan vauva sai sellaiset karjuraivarit kuin vauva nyt saa, olihan se todellakin romanttinen illallinen.
Käytän omaa lastanikin paljon ravintolassa, mutta haloo, lauantai-ilta, hieno, palkittu ravintola. Tilannetaju!?!?!
Kommentit (13)
vaikka pikku-ihminen olisi tullut napittamaan minua, kun syön ravintolaruokaa.
terveisin lapseton
Lapsiperheitä varten on mielestäni Rossot, Pizza Hutit ja muut ketjuravintolat.
Saisivat aikuiset olla jossain rauhassa.
Sinua ei siis häiritse yhtään, jos olet miehesi kanssa laittautunut viimeisen päälle, ajatellut saavasi olla rauhassa ja sitten siinä ruokatahrainen ja raivoräkäinen pikkupallero tuijottaisi pöytäsi vieressä? Minua kyllä todellakin häiritsee, vaikka en ole lapseton ja tottunut likaan yms. Ehkäpä jopa vituttaisi, kun ne omaltani ikinä sallisi sellaista käytöstä.
vaikka pikku-ihminen olisi tullut napittamaan minua, kun syön ravintolaruokaa.
terveisin lapseton
Jotenkin suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu, että lapsiperhe syö myöhään illalla. Minua se ei häiritsisi, jos osaavat käyttäytyä.
Minkä ihmeen takia jotkut vanhemmat eivät ymmärrä, että se lasten juokseminen salissa on ärsyttävää sekä vaarallista?
ja sanoa, että olkaa hyvä, viekää tuo lapsi pois, emme ole tilanneet sitä. Tai jos se on alkupalana, niin grillatkaa se ensin.
minullakin ottas päähän jos hääpäivää lähdetään viettämään ja hienoon ravintolaan syömään ja sitten jotkut rasittavat kakarat pilaavat koko illan. Olen kyllä lapsirakas ja itsellänikin on yksi lapsi, mutta jos lapset eivät osaa käyttäytyä ja vauva on itkuinen niin menisivät syömään vaikka heseen tai jäisivät kotia. Muiden iltaa ei tarvitsisi pilata!
En minäkään hyväksy enkä ymmärrä
ravintolasalissa, kirkossa, teatterissa tai missään, missä on tarkoitus saada rentoutua ilman härdelliä ja kiirettä sekä lähtökohtaisesti istua aloillaan,
että siellä juoksee kakarat riekkumassa ja häiritsemässä muita seurueita!
Olen aina käynyt lasteni kanssa ed.mainituisa paikoissa, mutta kuri ja järjestys se on oltava,
on osattava olla KILTISTI. Minulla on kuusi lasta ja aina olen saanut kiitosta moitteiden sijaan julkisilla paikoilla. Sitä luovaa toimintaa täytyy harrastaa muualla ;-D
Mä kyllä ymmärrän, että ap:n ilta on mennyt pilalle, silti mä usein hieman ihmettelen suomalaisten niin totaalista lapsivihaa. Mua myös harmittaa, ettei ihmiset osaa sulkea ympäröivää negaa pois ja keskittyä siihen, mikä juuri siinä hetkessä on se oleellisin.
Kummallista, ettei lauantaina seiskalta saisi käydä syömässä lasten kaa muualla kuin mäkissä...
Lapsiperheitä varten on mielestäni Rossot, Pizza Hutit ja muut ketjuravintolat.
Saisivat aikuiset olla jossain rauhassa.
Mun lapsi oikeasti tykkää hvyästä ruoasta ja on pettynyt, jos joutuu noihin mainittuihin paikkoihin. Ja osaa kyllä käyttäytyä, se on vaadittu pienestä asti. Ulkona sitten riehutaan, ei hyvässä ravintolassa.
Otitko mitään kontaktia? "Hei, istutaan kahdestaan iltaa kun vietetään hääpäivää". Eikö lapsi olisi lähtenyt pois korkeintaan parin täsmentävän kysymyksen jälkeen? Oletteko wt-pariskunta kun ette osaa olla luontevasti ravintolassa, vaan jännitätte niin, ettei normaali käytös luonnistu?!!
Otitko mitään kontaktia? "Hei, istutaan kahdestaan iltaa kun vietetään hääpäivää". Eikö lapsi olisi lähtenyt pois korkeintaan parin täsmentävän kysymyksen jälkeen? Oletteko wt-pariskunta kun ette osaa olla luontevasti ravintolassa, vaan jännitätte niin, ettei normaali käytös luonnistu?!!
Itse ainakin olen samanlaisessa tilanteessa. Tekee vaan mieli tuikata pentu ovesta ulos..
Olisin vain äärettömän onnellinen,kun meillä miehen kanssa lapsivapaa ilta:)
että lapset tuodaan tuollaiseen paikkaan. Mutta outoa on se, että vanhemmat ei pistä lapsiaan kuriin ja antaa möykätä ja juoksennella.
Vauvan huudolle ei nyt sinänsä mitään voi, mutta yleensä masu täynnä ruokaa vauvakin on tyytyväinen. Ja jos on joku koliikkitapaus, jäisin kotiin.
Itsekin vien lapseni vastaaviin paikkoihin syömään, mutta hän osaa käyttäytyä ja tietää hyvin, että toista kertaa ei tulla, jos ei käyttäydytä. Ja kesken voi lähteä pois, jos ei lapset osaa käyttäytyä.
Uskon, että vanhemmat jo etukäteen tuntevat lapsensa ja tietävät, onko heitä fiksua viedä moiseen paikkaan vai ei. Jos ei, niin kannattaa harjotiella käytöstapoja muualla.