Tapaako leikkipuistossa ihmisiä ja saa uusia äiti/isä kavereita?
Moi! Saan kohta vauvan ja olen kuullut, että leikkipuistot on hyviä paikkoja tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin ihmisiin samalla asuinalueella. Olen just muuttanut tänne, niin etsinkö vaan jostain jonkun puiston? Mihin muualle kannattaisi mennä, että tapaisi ihmisiä?
Kommentit (5)
leikkipuistossa tavatuista. Siellä tapasin paljon erilaisia äitejä ja isejä. Puiston takia pysyin lasten leikki-iän tolkuissani:)
Vastasyntyneen kanssa yksin puisto ei välttämättä ole paras paikka, ehkä joku äiti vauva kerho tai vastaava.
leikkipuistoissa tapaa hyvin ihmisiä, mutta vauvan kanssa sinne ei kannata mennä, eihän vauva vielä osaa siellä leikkiäkään. Parempi aloittaa MLL, seurakunnan ym. tahojen järjestämistä perheille suunnatuista kokoontumisista. Monissa paikoissa on erikseen vauvaryhmiäkin, sieltä löytyy helpoiten samassa elämäntilanteessa olevia. Rohkeasti mukaan vain, oma asenne ratkaisee tutustuuko ihmisiin kunnolla vai ei.
Netistä kaikki edellä mainitut, jos alueeltasi löytyisi kiva perhekerho, perhekahvila tai vaikkapa avoin päiväkoti. Muskari oli minun vauva-aikojeni pelastus. Eikä siellä tsrvinut edes osata laulaa :-)
Jos huomaat naapureillasi olevan pieniä, niin ei muuta kuin rohkeasti juttusille. Puolitutun naapurin voi hyvin pyytää vaunulenkille. Ja tuttavuudet syvenevät parhaiten, kun pyytää uuden tutun rohkeasti kahville.
Suomessa leikkipuistoon tulevat aikuiset nyhjäävät omien taaperoittensa perässä ja välttelevät katse- tai puhekontakteja vieraiden ihmisten kanssa. Kukaan ei tervehdi muita, ainoastaan ne uudet, jotka eivät vielä tiedä leikkipuistojen käytöskoodeja.
Huppu silmillä kuljetaan lapsen perässä ja aletaan puhua lapselle kotiinlähdöstä, kun huomataan muiden lähestyvän.
Että näin.
Neuvolan ilmoitustaulua kannattaa lukea, siellä on todennäköisesti ilmoittelua alueesi tapahtumista.
Jos lähellä on asukaspuisto, niin siellä tapaa hyvin muita lapsia ja samassa elämäntilanteessa olevia. Sinne voi mennä, vaikka vauva olisi vielä niin pieni, että ei juuri leiki tai tee mitään erityistä. Äiti saa kuitenkin seuraa.