Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kusessa teidän pitäisi olla, että kehtaisitte pyytää rahaa vanhemmilta?

Vierailija
09.10.2012 |

Mä oon ollut nyt jo pidemmän aikaa rahallisesti aika kusessa ja loppua ei näy, mutta en ole silti kehdannut sanoa asiasta vanhemmilleni yhtään mitään. Varmaan olisin aika helpolla päässyt, jos olisin sanonut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma talous on jostain syystä kuralla (kerran tänä vuonna, edellisestä kerrasta vuosia). Kynnys ei ole kovin korkea vaikka hävettäähän se vähän.

Vanhemmat lainaavat kuitenkin mielellään, ovat muutenkin aina valmiit auttamaan.

Vierailija
2/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli sellainen siipeilijä ja se jotenkin aina inhotti minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi mummoni on lainamme takaaja ja minä omistan äitini auton, lainailemme kaikki perheessä toisillemme rahaa kun on tiukkaa,joskus kuukausittain. eli kehtaan pyytää vanhemmiltanija he minulta

Vierailija
4/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me maksetaan meidän molempien vanhemmille tällä hetkellä.

Vierailija
5/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ei olisi vaikka pyytäisi. Olen ostanut äidille ruokaa kun käyn ja on rahaa, mutta ei mullakaan aina ole.

Vierailija
6/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska isäni eläke on pieni. Ennemmin mä auttaisin isääni, jos sen sallisi.

Vierailija
7/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kusessa, että siinä ei enää auttaisi se vanhemmilta pyytäminen. Vanhemmillani on mahdollisuus tukea joillain satasilla, jos hätä tulee ja tuon verran saa aina muualtakin. Todellisessa pattitilanteessa kyse olisi tuhansista euroista tai pitemmästä jaksosta jolloin tarvitsisi säännöllistä apua, ja silloin pitäisi keksiä jotain muuta kuin isi tai äiti.

Vierailija
8/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

euroa ei olisi paha tällä hetkellä. En tietenkään ole missään veloissa, mutta menee vain huonosti eräästä syystä. En kuitenkaan kehtaisi edes pyytää tuota ns. "pikku rahaa". Joskus olen saanut pyytämättä vähän rahaa (pari hunttia), mutta viime kerrasta on tosi kauan aikaa. ap

Vierailija
9/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmat on koko mun elämän olleet niin kusessa, että ovat multa lainanneet...eikä koskaan antaneet takaisin. Pienet rahat, jotka sain mummoltani, meni aina vanhemmille (kun en osannut valehdella), eka tili 16-vuotiaana meni lukion ruokalaskujen ja kirjalaskujen maksamiseen (vanhemmat oli jättäneet maksamatta)...ekasta opintolainastani isä lainasi puolet (sen tosin maksoi takaisin kinumisen jälkeen).

Olen ostanut vanhemilleni silmälasit, pesukoneen, kustantanut ulkomaanmatkan (äidin Madeiralle, isän Pietariin), ostanut kenkiä, vaatteita, ruokaa, matkalippuja...(muuten eivät olisi koskaan tulleet käymään luonani)...

Että niin kusessa en voisi olla, että pitäisi niiltä lainata :-) Onneksi minusta on kasvanut järkevä rahankäyttäjä, hyvätuloinen nainen :-)

Vierailija
10/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu on jopa 300 eur. mummolta, mutta tarkoitus on maksaa takaisin.

Vierailija
11/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes pyytää sillä vanhempani tarjoutuvat ostamaan kalliimpia juttuja tai matkoja ihan itse. :)

Vierailija
12/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus olen pyytänyt maksamaan eläinlääkärireissun tms ja maksaa ihan mielellään kun tietää mihin rahat menevät

Vierailija
13/15 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt jo ennen pulaan joutumista :-D

Ei vaan, en muista aikuisena itse pyytäneeni, mutta useasti vanhempani ovat tarjoutuneet maksamaan jotain kalliimpia hankintoja.

Tai itseasiassa kerran pyysin. Piti saada vielä 5000 e raavittua kokoon, kun löydettiin unelmien tontti ja haluttiin ostaa se käteisellä. Isä antoi kyllä mielellään.

Vierailija
14/15 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsi ja Isäni laittaa tililleni aina 500€ kun on iloinen. Ja joskus mä vain sanon iskälle et Anna mulle satanen niin se antaa kaks sataa. Minulla ei ole koskaan raha huolia sillä iskällä on miljoonia

Vierailija
15/15 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, että uskaltaisinko pyytää vanhemmilta rahaa jos olisin vaikka pikavippiloukussa tms. Mutta ihan normaaliin elämään olen pyytänyt tai vanhemmat ovat tarjonneet apua. Viimeksi halusivat auttaa meidän kodin remontissa. Oltaisiin selvitty ilmankin, mutta olihan siitä apua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi