Perinnetalon kanssa myyntiloukussa olevat
Kuinka pitkään pitää odottaa talokauppoja. Onko oikeasti niin, ettei perinteistä halua kukaan? Tai jos haluaa niin alennusta pitää antaa?
Kommentit (12)
Talo on vain ehkä pohjaltaan huono, tehty huonosti, tai sisustettu päin peetä. Jos on kauhea keittiö, tai rumat kaakelit, niin hinnan alennus on paikallaan ostajalle aiheutuvien remonttikustannusten vuoksi. Sinänsä "perinnetalot" menevät kyllä ihan hyvin kaupaksi.
itsekin asun sellaisessa, se vain on väärässä paikassa.
Monesti remppa on tehty huonosti tai sitte selvästi vähällä rahalla. Lankut korvattu laminaatilla, talo vajonnut ja perustukset vinossa.
Miltä vuosiluvulta teidän talo on ja mitä remppoja tehty?
En jaksanut googlettaa eli en tiedä mikä on perinnetalo.
Kolme syytä: sijainti, sijainti, sijainti.
Katoin googlesta, mutta en tajunnut mikä on perinnetalo. Talo, jossa on lautaverhoilu, 2 kerrosta ja terassi?
tarkoitetaanko tässä perinnetalolla vanhaa taloa tyyliin vanhat koulut, pappilat tai rintamamiestalot vai uusvanhaa perinnetaloa eli nämä Rauhalat, Ainolat, Kareliat ym.? Itse en rintamamiestaloon lähtisi mistään hinnasta mutta joku tuollainen Rauhala miellyttäisi kovastikin, jos vain sijainti passaa. Mua ei nimittäin miellytä nuo nykyiset pulpettikattoiset, pikkuikkunaiset suorakulmiot ja kuutiot.
on rakennettu. Mä käsittäisin, että talo on vanha, kun perinnetalosta puhutaan. Luulis, että olis maininnut, jos on vasta rakennettu.
Enkä mä kyllä pidä rintamamiestaloakaan perinnetalona. Vanha, iso puutalo kivijalkoineen on mun mielestä perinnetalo.
90-lukulainen tai uudempi vanhannäköinen
syy lienee sijainnissa. yleensähän ne on jossain peltolähiössä
talo mene kaupaksi, oli ikä mikä tahansa, on
- yleinen taloudellinen tilanne, lama tai korkeat korot (tällä hetkellä tietyillä alueilla varmasti vaikuttaa se, että potkuja jaellaan aika paljon, ihmiset tulevat varovaisiksi)
- huono sijainti
- huono pohjaratkaisu
- huono tontti, esim. naapurissa teollisuusalue tai naapuri ihan kiinni tai talo kuopassa ja tie menee vieressä korkeammalla tms.
- suuret remontin tarpeet
- huonosti toteutetut remontit, eli periaatteesa remontoitu ja hinta sen mukainen, mutta pitäisi laittaa kuitenkin kaikki uusiksi
- liian korkea hinta
- liian erikoiset sisustusratkaisut
kerro ap vähän lisää; onko teillä siis "perinnetalo "vai perinnetalo ja millaisella sijainnilla, millaiset tilat, remontit, kauanko ollut myynnissä jne. Kerrotaan sitten, missä on vika vai onko missään, nyt vaan voi olla huono aika myydä, etenkin jossain Salossa...
Tässä tulikin jo monta hyvää pointtia, miksei kauppa käy. Tietenkin olisi mielenkiintoista tietää enemmän talosta tai nähdä kuvia, jotta voisi ottaa kantaa ulkopuolisena. Itselleni huolisin kauniin perinnetalon, mutta erittäin harvoin törmään kiinnostaviin ja oikeasti kauniisiin. Monissa perinnetaloissa on aivan karmea sisustus, ja yleensä vielä erittäin kova hinta, ei huvittaisi alkaa uusimaan sillä hinnalla kaikkea pintoja.
eli niistä 90-luvulla muotiin tulleista, "muovisista puutaloista", niin en minäkään niitä enää käytettyinä ostaisi. Minusta siinä raiskataan Suomalaista perinnerakentamista, kun sarjatuotetaan niitä halvoilla materiaaleilla talopaketeiksi. Onpa nyt sitten tosi hieno multakasan päälle tuotu "perinnetalo", pellolla paalutettuna, toinen samanlainen Ainola naapurissa. Niissähän on laskettu elinkaaretkin talolle, oliko joku 50 vuotta, jonka jälkeen ei kannata enää korjata.
Googlaappa... Niin no tehdäänkö niitä enää edes tai tuolla nimellä siis?