3vuorotyö ja alkuraskaus
Hei!!!
Onko muilla hyviä vinkkejä,3vuorotyön ja aluraskauden oireiden suhteen.
Vointi tähän asti ollut suht hyvä,aamuisin hieman etova olo ja kova väsy koko ajan...
Olen vielä päivä töissä mutta parin viikon päästä alkaa taas vuorot ja nyt jo pelottaa että miten selviän... Jos on hyviä vinkkejä,olisin tosi kiitollinen!
Itse olin laskenut että olisin nyt 5+5 mutta soitin eilen neuvolaan ja varasin ajan niin olenkin jo 6+1...
Kiitos jo etukäteen!!!!
Kommentit (7)
Moiks. Ittellä nyt viikkoja 28 ja.... ottaa vaan vitamiinia beroccaa tms sit ku käy väsyttää, mul toimii.
Mulla on tavallaan yövuorot olleet helpoimpia koska silloin on hiljaista ja saa rauhassa voida pahoin, päivällä töissä on niin paljon muutakin porukkaa että pahoinvointi on hieman kiusallista, ja puhelintyössä häiritsevääkin. Öisin tulee vähemmän puheluita eikä kukaan ole ihmettelemässä vessakäyntejä ;)
vinkeistä!!!
Täytyy kokeilla tuota beroccaa kun monet sitä niin kehuneet!!!
Luulen, että suurin asia tällähetkellä on kun murehdin asioita jo etukäteen ihan liikaa... Pitäis ottaa löysin rantein...
Onnellista odousta kaikille!!!
Moi!
Mulla kans kolmivuorotyö.
Hyvin meni siihen asti kunnes jouduin luovuttamaan yövuoroista supistelujen takia r-viikolla 17.
Meillä töissä myös raskaana olevia ollut, jotka jaksaneet tehdä yövuoroja paljon pidemmälle.
Mun työ kiireistä melkein joka vuorokauden aikaan, joten
supisteluilta en sitten välttynyt aamu ja iltavuoroissakaan.
Nyt saikulla äippälomaan saakka. Ä-loma alkaa vajaan kuukauden päästä (jo!!!!).
Kyllä sen sitten huomaa kun oma kroppa alkaa krenaa vastaan.
Silloin on aika hiljentää.
Hyviä vointeja!!
Heidi rv 30+3
kolmivuorotyössä. Vuorot vielä lisäksi epäsäännöllisiä.
Aina ensimmäisen yövuoron jälkeen oksensin herättyäni Pahoinvointia ei muulloin ollut). Muutoin ei ollut ongelmia. Etovaan oloon muissa vuoroissa auttoi pieni kävely ja vähän kylmää vettä.
Kovasti vain unta vapaa-aikoina.
Nyt itseäni alkaa ahdistamaan istumatyö ja painavien laatikoiden nostelu, käytänkin laatikoiden siirtoon mahdollisimman paljon apuvälineitä.
t. Nasumasu rv15+5
Esikoista odottaessa tein 3vuorotyötä äitiysloman alkuun asti. Hyvin meni. Tässä raskaudessa olen vaihtanut yhteen vuoroon työpaikan vaihdoksen myötä.
Nyt voi sitten verrata kumpi on minulle parempi ;)
Itselläkin ollut 3v-työtä jonkinverran pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan, yövuorot raskaimpia. Löytyyhän se vessa työpaikaltakin... Pidä koko ajan jotain syötävää lähettyvillä, jugurttia tms.
... nyt kiidän ihan näin kotona vessanpöntölle...
Tsemppiä ja voimia! Yllättävän hyvin kaikesta selviää. Koita murehtia mahdollisimman vähän, sekin auttaa.