Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ostaa 3-vuotiaalle oman pelikonsolin?

Vierailija
08.10.2012 |

Ei kai sellaisen pelaamista suositella noin pienelle, ainakaan kovin usein? Onko tämä yleistäkin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 5 -vuotiaille lapsille on ostettu pelikone

Vierailija
2/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä halua hänen vielä aloittavan pelaamista. Päiväkodissa kuulemma jotkut lapset pelaavat päivittäin, mikä on mielestäni huono juttu. Tuon ikäisen ja vielä koululaisenkin pitäisi olla ulkona ja liikkuta tai vaikka piirtää tai kuunnella satuja mieluummin kuin pelata pelikoneella.

t. ala-asteen opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pikkuveli varmasti sillä pelailee jo kolmevuotiaana.

Mä en oikein ymmärrä, miksi on niin hirveää, että lapsi pelaa, kun sitä vertaa vaikka siihen että lapsi katsoo telkkaria.

Vierailija
4/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taka-ajatuksena taisi olla se, että sai itse pelata =)

Vierailija
5/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pikkuveli varmasti sillä pelailee jo kolmevuotiaana.

Mä en oikein ymmärrä, miksi on niin hirveää, että lapsi pelaa, kun sitä vertaa vaikka siihen että lapsi katsoo telkkaria.

Ihme peikko monelle tuo lasten pelaaminen ja pelaaminen ylipäätään.

Vierailija
6/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen näköaivokuorta aivan eri tavalla kuin televisio. Ensinnäkin siinä on usein välkkyviä valoja ja sitä tuijotetaan usein varsin läheltä. Toisekseen pelimäärät ovat välillä aivan älyttömiä. Lapset saattavat katsoa tunnin-pari televisiota ja sen lisäksi pelata vielä pari tuntia illassa. Ruutuaikaa kun pitäisi yli 3-vuotiaille mutta alle 7-vuotiaille tulla vain se kaksi tuntia päivässä.

Vierailija
7/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pelikone välttämättä ole tietokone. Pienille lapsille on ihan omiakin konsoleita esim. v.smile tai kaupan perusmuumitietoneet, jotka eivät siis ole oikeita tietokoneita. Myös vaikkapa ds-pelejä löytyy pienille. Pelaaminen on kivaa ja ihan kehittävääkin monesti. Automatkoilla nuo käsikonsolit kuulostavat aika houkuttelevan käteviltä... Voisin siis ostaa 3-vuotiaalle pelikoneen ja olla hyvä äiti siinä samalla. Liika on liikaa ihan kaikessa, olkoon sitten liikuntaa tai telkkaria.

Vierailija
8/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taka-ajatuksena taisi olla se, että sai itse pelata =)

Tottahan nyt pojalla pitää pleikkari olla!

Tossahan toi iskä istuu nytkin pelaamassa... :P

Lapset ei oo koskeneet koneeseen vissiin taas pariin kuukauteen... (Ipanoilla ikää 3v, 6v ja 9v)

Vierailija
9/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelailee sillä papunetista esmes muistipelejä ja tekee väritystehtäviä. Kone on kannettava ilman hiirtä, joten silmä-käsi-koordinaatio on täydellisesti hallussa.

Peliaikaa toki rajoitetaan, yleensä värittelee max 15 minsaa tai pelaa muutaman 6 kortin muistipelin. Eikä tätäkään joka päivä. Yleensä maalataan vesiväreillä tai piirrellään liiduilla/tusseilla tai askarrellaan, mutta joskus konekin on ihan kiva.

Turhaan siitä peikkoa tekee, ylihysteria minkään kanssa ei ole ok.

Vierailija
10/13 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone kuormittaa pienen lapsen näköaivokuorta aivan eri tavalla kuin televisio.

Miten?

Ensinnäkin siinä on usein välkkyviä valoja

Mitä ihmeen vilkkuvia valoja siinä PC:n näytössä oikein on? En minä vain ole ikinä havainnut, vaikka PC:llä on tullut pelattua useita vuosikymmeniä.

Vierailija
11/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUI!

Puoli tuntia oli meillä. Eikä edes joka päivä vaan pari kertaa viikossa. Sit tietty joskus (kerran kk tai jotain) katsottiin elokuva. Ja voitte arvata, että pelikoneita ei ollut. Ei ole vielä eka- ja tokaluokkalaisinakaan.

Vierailija
12/13 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo iso poika, ekaluokkalainen ja osaa hyvin käyttää konetta.

13/13 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin videopelaamisen 5-vuotiaana ja mun mielestä lapset saa pelata pelejä. Niinku esimerkiksi nintendo wiillä on pelejä jotka on k3 niin se on lapsille suunattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi