Mikä on todennäköisyys saada töitä kun on raskaana?
Viikkoja nyt 11+2...
En viittis työhaastattelussa huijatakaan ja jättää kertomatta.
Olen siis tällä hetkellä töissä, aloitin siellä pari kuukautta sitten.
Olin viikon ollut töissä kun tein positiivisen raskaustestin.
Ongelmana se, että en viihdy siellä. Ahdistaa joka ilta kun pitää seuraavana päivänä töihin lähteä.
Hoitoala kyseessä.
Tiedossa on, että työnkuva muuttuu kuukauden päästä rankemmaksi.
En minä voi siellä jatkuvasti juosta toisiin yksiköihin pyytämään apua.
Pokkana saikkua jos työnantaja ei löydä minulle sopivia työtehtäviä?
Vai haenko uutta työpaikkaa?
Ajatus houkuttaa, mutta siitä pästäänkin aloituksen otsikkoon...
MIkä on todennäköisyys saada töitä mistään kun työnantaja tietää että palkkaa raskaana olevan?
Kommentit (11)
Yksiköstä muuttaa pois vähän avustettava henkilö, ja tilalle muuttaa täysin avustettava pyörätuolissa oleva henkilö.
Yksikössä jo nyt kaksi pyörätuoliasiakasta.
ja jäisin sitten hyvillä mielin äippälomalle. Jos nimittäin alat saikkuilemaan kovin ahkeraan, niin se kyllä vaikuttaa äitiyslomasi jälkeiseen työllistymiseen, valitettavasti.
mulle soitettiin kotiin ja pyydettiin töihin,vaikka työnantaja tiesi,että olen raskaana,se oli jotain joulun aikaa ja la oli kesäkuussa.teki mulle sopparin äitiysloman alkamispäivään asti ja ihan rehellisesti kerroin,etten välttis pysty loppuun asti olemaan jos yhtään samanlainen raskaus kuin aikaisemmat.pystyin kuitenkin.ja hoitoala myös kyseessä,kotihoito niin ei fyysisesti niin rankka.
mulle soitettiin kotiin ja pyydettiin töihin,vaikka työnantaja tiesi,että olen raskaana,se oli jotain joulun aikaa ja la oli kesäkuussa.teki mulle sopparin äitiysloman alkamispäivään asti ja ihan rehellisesti kerroin,etten välttis pysty loppuun asti olemaan jos yhtään samanlainen raskaus kuin aikaisemmat.pystyin kuitenkin.ja hoitoala myös kyseessä,kotihoito niin ei fyysisesti niin rankka.
ajattelinkin hakea...
löytyisi yksi paikka, jonka sijaisuss päättyisi kuukauden ennenkuin minulla alkaisi äitiysloma.. Ja sen yhden kuukauden sitten kyllä pärjäisi työttömänä....
On vielä pari kuukautta jäljellä koeaika, joten voisin siinä mielessä hyvin hakeutua muualle...
ja jäisin sitten hyvillä mielin äippälomalle. Jos nimittäin alat saikkuilemaan kovin ahkeraan, niin se kyllä vaikuttaa äitiyslomasi jälkeiseen työllistymiseen, valitettavasti.
raksauden aikainen jaksaminen vaikuttaa työllistymiseen raskauden jälkeen?
Ja kun en todellakaan halua samalle työantajalle ikinä enää, niin miten raskausajan saikut tässä paikassa vaikuttaisi työnsaantiini muualle jatkossa?
jos tuntuu, ettet jaksa sitä muutamaa kuukautta enää tuossa työssä, niin sitten hakemaan vaan! Ja jos lähihoitaja tosiaan olet, niin kyllähän niille töitä löytyy. Uskoisin, että saattaisit hyvinkin onnistua löytämään vakituisenkin paikan, niin hirveä pula alalla työntekijöistä on. En suosittelisi ottamaan sitä määräaikaista ensisijaisesti, vaikuttaahan se jo sitten äitysrahaasi jos työttömänä olet ennen sitä. Mutta toki teet itse päätöksesi! :) Ajattelin vain, miten itse tekisin jos vaan millään onnistuisi vakituista paikkaa saamaan. Mielenrauhasi takia tietysti mieluummin se määräaikainen kuin nykyinen työ. Tsemppiä!
Suosittelen että pysyttelet nykyisessä paikassa niin pitkään kuin mahdollista, sitten saikulle, ellei työnantaja pysty osoittamaan toisia työtehtäviä ja saikulta suoraan äitiyslomalle. Äitiysloman aikana voit sitten hakea muita töitä.
Ainahan voit hakea muita paikkoja, et menetä mitään, mut luulen et vakkaripaikkoja et välttämättä saa, vaan joudut tyytymään sijaisuuksiin.
Olin vuokrafirman kautta duunissa kun odotin esikoista, ja mua otti nuppiin ku oli fyysistä duunia jota muut työntekijät joutuivat sitten mun puolesta osittain tekemäänkin loppuvaiheessa. Kyselin vuokrafirmalta eiks niillä olis mulle jotain muuta hommaa ku tunsin olevani duuunissa lähinnä vaivaksi ja tiellä. Sanoivat vaan että oo nyt siellä, susta on siellä tykätty. Öö. Yritin hakea muuta kautta sitten duuneja, mut ei natsannut kun selitin hakemuksissani tilannetta. Vaikka siis lyhyistä pesteistä olis joka tapauksessa ollut kyse.
Ainahan työtä kannattaa hakea, ei siinä menetä mitään. Fakta vaan taitaa olla, ettei helppo varmasti ole töitä raskaana saada... Sellainen tämä maailma valitettavasti on, kun jokaisen palkatun työntekijän pitäisi olla mahdollisimman tuottava. Mutta en nyt halua sinua masentaa. Suosittelen yrittämään!
Millä tavalla työsi muuttuu rankemmaksi, fyysisesti vai henkisesti? Raskaana ollessa sinulla on oikeus olla joutumatta fyysisesti kovin raskaisiin tehtäviin. Silloin jos työnantaja ei voi järjestää kevyempää työtä, sinulla on oikeus jäädä erityisäitysvapaalle. Mutta en nyt tiedä minkälaisesta työstä tässä tarkalleen on kysymys.