Kertokaa mitä teillä tapahtuu sen jälkeen kun lapset menevät nukkumaan?
Meillä mies menee yläkertaan ja pysyy siellä omassa huoneessaan kunnes tulee nukkuun puolen yön jälkeen. Itse istun sohvalla ja surffaan / katson telkkaria / teen kotitöitä kunnes menen nukkumaan n. 22 aikaan.
Käytännössä näen miestäni aamulla ja hetken töiden jälkeen. Ja sekin on arkielämän täyttämää.
Kaipaan yhdessä tekemistä ja olemista ja kosketusta. Olen kertonut tämän miehelleni mutta hänen mielestään teemme jo KAIKKI asiat yhdessä. Tiedoksi: meillä ei ole yhteisiä harrastuksia, emme tee kotitöitä yhdessä vaan kummallakin on omat tehtävät. Eli mielestäni emme tee yhdessä mitään, paitsi jaamme arjen, mutta se nyt on ihan normaalia.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö kaikissa perheissä nainen kotitöitä miehen roikkuessa netissä?
Kyllä meillä molemmat tekee, mutta eri hommia, eri aikaan ja itsekseen.
Mikä ainakin minulle sopiikin paremmin. Yhdessä samojen kotitöiden sählääminen saa vain raivon pintaan, kun hitaamminhan hommat sujuu tuolla tyylillä.
Riippuu paljon. Joskus mies pelaa ja itse teen koulutehtäviä, joskus katsotaan yhdessä leffaa tai sarjaa, joskus mies katsoo jotain yksinään ja itse puuhailen muuta. Ollaan kuitenkin samassa huoneessa ja useimmiten samalla sohvalla. Joskus syödään iltapala yhdessä, joskus erikseen. Ei tehdä sitten enää kotitöitä, kun lapset nukahtavat. Suunnilleen 4 kertaa viikossa mennään aikaisin sänkyyn ;)
Vuorotellen hoidetaan iltajutut n kello 2100. Toinen hoitaa pesut, pisut ja sadun. Toinen siistii keitiön ja alakertaa.
Sitten katsotaan jotain yhteistä sarjaa jakso tai pari. Turistaan ja lemmitään. Mies lähtee nukkumaan puolilta öin, mä ehkä vielä tunnin, pari luen tai käsitöitä.
Mies herää noin kasilta ja mä sitten lasten kanssa 8-10 välillä.
Mies on nukkunut varmaan jo tunnin ennen lapsia, herää 5.30 töihin. Minä tuijotan puhelinta ja aika usein vielä ripustan pyykit alakoululaisen iltasadun jälkeen. Ehkä jotain juttelen teinien kanssa, jos on asioita. Klo 22.30 käsken teinit unille ja menen itsekin.
Siis se sun miehes menee lääppinään teidän lapsia ja sä istut olkkarissa????? huhhuh
Toinen laittaa lapset nukkumaan vuoroilloin. Minä menen lasten nukuttamisen jälkeen suoraan sänkyyn, paitsi ehkä viikonloppuna saatan katsoa vähän telkkaria. Mies istuu vapaa-iltanaan koneella. Vapaa-iltanani saatan katsoa telkkaria tai siivota keittiön, mutta usein menen suoraan nukkumaan. Herään töihin klo 5.30. Mies nukahtaa lastenhuoneen patjalle tai siirtyy koneelle. Ei meilläkään ole mitään yhteistä aikaa.
Menen ennen lapsia itse nukkumaan. Eli ei tapahdu mitään heidän mentyään nukkumaan.