Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko voinut lapsena/teininä kertoa isällesi kuukautisista?

Vierailija
06.10.2012 |

Tuli vaan mieleen alemmasta ketjusta...

Itse en pystyisi vielä tänä päivänäkään, vaikka olen jo 36 v.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi olisin? En kertonut edes äidilleni.

Vierailija
2/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli mun kuukautisten alkaessa n. 67-vuotias vuonna 1992.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi sillä, kun ihmetteli, että minkäs takia näitä pitää kahta erilaista olla. Äiti kertoi. Ja sen jälkeen isä välillä kyseli, että onko mulla henkilökohtaisia tarpeita.

Meillä siis isä kävi viikonloppuisin ostamassa suurenosan seuraavan viikon kauppatarpeista.

On faija välillä lastenvahtinakin ollut, kun käyn gynellä.. ja tietää siis missä olen ollut.

Ei meillä mitään illallispöytä keskusteluja ole aiheesta ollut.

Ilokseni olen huomannut, että oma mies on vähintään yhtä sujut asian kanssa.

Vierailija
4/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kenellekään kuuluu?

Vierailija
5/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini kuoli ollessani 9v ja kuukautiset alkoivat ollessani 11. Oli aivan tajuttoman noloa kertoa isälle siitä.

Odotin pari päivää ennen kuin kerroin.

Menin vain sanomaan isälle, että minulla on verta pikkareissa ja hän vastasi tuohon että sitten pitää mennä kauppaan ostamaan rättejä. Ihmeen hyvin otti tuon, mutta oli mennyt kertomaan kaverillensa tuosta.

Vierailija
6/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisin voinut jos tilanne olisi vaatinut, mutta en vapaaehtoisesti. äiti oli kyllä kertonut menkkojeni alkamisesta ja isä jotain siihen kommentoi, että "no, onneksi olkoon" :D. Oli aika hämmentävää 12-vuotiaasta.

Sen jälkeen kyllä olen isän kanssa istunut yläasteikäisenä mm. naistentautien vastaanotolla odottamassa omaa vuoroani gynekologisen leikkauksen jälkitarkastukseen. Olin sen verran huonossa kunnossa, että kyyti oli tarpeen ja eipä se sen kummempaa sitten ollutkaan. Siis vastaanotolle ei tietenkään tullut.

Ja kauppalistaan nyt on tullut tamponeita merkittyä, että eiköhän hän menkoista ole ollut sillonkin tietoine. Mikä siinä on niin hävettävää...? Onhan äidilläsikin ap olut menkat ja meinaatko ettei ole koskaan tullut asia puheeksi isäsi kanssa?

Vierailija
7/13 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 42v

Vierailija
8/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla alkoi kuukautiset, puoli vuotta vanhempi serkkuni oli meillä kylässä. Hän oli ihan innoissaan, kun mun kuukautiset alkoi. Oltiin hänen mielestään sitten molemmat aikuisia! Joo, oltiin muistaakseni 12 v.

Isä oli lähdössä kauppaan. Me mentiin sitten mukaan, ihan vaan ostamaan mulle siteitä.

Ja kyllä sen jälkeenkin olen voinut valittaa isälle, jos on vaikka kuukautisten takia ollut tosi huono olo. Aikuisiahan tässä ollaan. Miksei voisi puhua isälleen niin luonnollisesta asiasta kuin kuukautiset?

Ihmettelen.

Vierailija
9/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla alkoi kuukautiset, puoli vuotta vanhempi serkkuni oli meillä kylässä. Hän oli ihan innoissaan, kun mun kuukautiset alkoi. Oltiin hänen mielestään sitten molemmat aikuisia! Joo, oltiin muistaakseni 12 v.

Isä oli lähdössä kauppaan. Me mentiin sitten mukaan, ihan vaan ostamaan mulle siteitä.

Ja kyllä sen jälkeenkin olen voinut valittaa isälle, jos on vaikka kuukautisten takia ollut tosi huono olo. Aikuisiahan tässä ollaan. Miksei voisi puhua isälleen niin luonnollisesta asiasta kuin kuukautiset?

Ihmettelen.

Vierailija
10/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani tämä oli tabu. Täysin tarpeetonta ja kertoo naiseuden väheksymisestä. Äitini ja isäni olivat surkeita seksivalistajia myös. Onneksi osasin lukea.

Vierailija
11/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuukautuseni alkoivat oli isäni ihan sekaisin jossain laitoksessa. Ei ole koskaan voint kertoa mitään isälle.

Vierailija
12/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut puhua isälle, mutta jotenkin helpompi oli puhua äidille. Puhumme suht avoimesti kaikista asioista sekä äidin että isän kanssa vieläkin (jopa seksistä tietyllä yleistasolla).

Vierailija
13/13 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei koskaan ollut mitenkään nolo tai vaikea meidän perheessä. Isähän se hoiti kauppareissutkin, joten hänelle taytyi senkin takia infota, millaisia siteitä kaupasta pitää hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi